V: Post Danmark

Hyggehjørnet d.  03. oktober. 2007, skrevet af gabbadoo
Vist: 696 gange.

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
03-10-2007 13:41:28
Svar/Indlæg:
3065/208
Forsendelsens nummer: cc917940934dk
Vægt: 2.4 kg
Længde: 374 mm.
Højde: 113 mm.
Bredde: 411 mm.

Vær opmærksom på, at den angivne vægt er forsendelsens vejede vægt
og vil derfor kunne afvige fra den fakturerede vægt.

Dato Kl. Registrering
1. oktober 2007 19:02 Modtaget til videresendelse til INDONESIEN

Så røg jeg på posthuset i mandags for at RMA'e 2,4 kg hardware til
Tyskland hvor jeg købte det. 185 kr. var det første chok jeg fik,
men jeg betalte da. Andet chok jeg fik, var da jeg idag, onsdag
over middag, tjekkede op på track&trace nummeret. Der står fanme at
pakken er på vej til Indonesien. Jeg ringede hurtigt til
kundeservice, og efter tre fejlslagne forsøg på mundtligt at
overlevere forsendelsesnummeret, lykkedes det mig at få hevet ud af
modstanderen, hvor forsendelsen var på vej hen. Hun fortalte mig,
at pakken var blevet omadresseret (EDIT: på vej mod rette modtager)
omkring kl. 01:32 om natten. Andre der har haft lignende oplevelser?
så fyld gerne tråden her med anti-postdanmark spam.

Er der alternativer til Post Danmark? I sin tid, hvor jeg modtog
pakken fra Tyskland, fik jeg den via GLS, og dem måtte jeg da også
ringe til for at rykke efter den. De har et kontor/lager i Kolding,
som åbenbart er en dansk mellemstation, og det endte da også med
jeg fik pakken.

Andre oplevelser af lignende art? Kan man andet end modtage pakker
fra GLS, DHL ? (de er billigere!)
Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
03-10-2007 13:48:04
Svar/Indlæg:
5363/442
Har ladrig oplevet noget lignende..

Tahiti

Elitebruger
Tilføjet:
03-10-2007 13:57:15
Svar/Indlæg:
2676/147
Har sq heller aldrig set/hørt noget lignede! :no:

Men fra 2009, så skulle PostDk's monpol blive brudt. Og andre kan komme ind og konkurrer med vores allesammen mest latterlige firma, PostDK.

-Tahiti

angloamerikansk

Elitebruger
Tilføjet:
03-10-2007 14:04:34
Svar/Indlæg:
978/160
#0 Jeg synes du skyder ved siden af. Der er sket en menneskelig fejl som den slags gør ???
Jeg er selv salgsingeniør med ca. 100 "egne" fabrikker rundt om i verden. Jeg/vi er ikke dårlige mennesker og ej heller vores koncern/organisation fordi det sommetider i pressede situationer går galt.

Hvis det er gentagne gange og evt. ligegyldighed ved reklamation og lign. er der naturligvis grund til at lægge pres som du gør nu..... men ikke fordi de har bøffet her synes jeg.

Personligt har jeg kun 1 gang oplevet fejl hos dem og der erstattede de hele baduljen som de skulle.

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
03-10-2007 14:06:25
Svar/Indlæg:
3065/208
😛

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
03-10-2007 14:21:06
Svar/Indlæg:
3065/208

Det er som så heller ikke meningen det her skal blive en slags Post Danmark hetz. Dit indlæg i tråden tjener tråden ligeså godt som "anti-postdanmark" indlæg.

Jeg har ikke det indtryk at Post Danmark er et bund-uhæderligt firma, kun at de kan fejle, som du siger alle gør.

Tråden har jeg startet for at høre om det er et latterligt firma. Den kan give mig et indtryk, der kan være noget værd, og jeg stiller egentlig blot et spørgsmål, fordi jeg blev noget 😩 da jeg tænkte det var muligt mit dfi bundkort svævede i luften på vej mod Indonesien, i stedet for allerede at være steget af toget i Tyskland.

REDIGERET: I titlen påpeger jeg lige at fejlen sådan set er rettet fra Post Danmark's side - pakken skulle være på vej mod Tyskland selv om Track&Trace siger noget andet.

dMITIj

Elitebruger
Tilføjet:
03-10-2007 14:40:20
Svar/Indlæg:
1864/156
Har haft mange problemer med post.dk bla. at mit hardware ikke var i kassen da den nået frem, udover det har de mistede en check som jeg skulle have for noget jeg havde sendt pr. efterkrav. så der gik lige 1½ månede før jeg fik mine penge, og sådan kunne jeg blive ved og ved, har ca sendt 150 pakker de sidste 2år.
men nu kan man benytte GLS service som privatkunde, så vidt jeg husker er det billiger og mere personligt dog har jeg ikke prøvet det endnu da det ikke er så udbredt her hvor jeg bor.

bjorno

Superbruger
Tilføjet:
04-10-2007 11:16:39
Svar/Indlæg:
25/6
Jeg har selv kun haft overvejende positive oplevelser med Post DK.

Jeg har dog to gange oplevet at tilsendte varer var ødelagt da de nåede fra pga for hårdhændet behandling. Det klarede jeg dog med afsender (fedt at være forbruger 🙂)

Udover det er jeg kun irriteret over at pakkeposten ALDRIG ringer på, så jeg selv må ned og hente pakken dagen efter.

Jeg synes dog at de generelt gør det godt.

Bjorno

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2007 15:00:56
Svar/Indlæg:
3065/208
Synes også alle online-butikker burde tilbyde afhentning eller levering - det koster kun en 10'er ekstra.

Wise

Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2007 16:06:44
Svar/Indlæg:
1604/60
Jeg sendte noget OCZ ram til RMA, og det self via PostDK, der gik to dage inden den kom fra det lokale posthus ( forsinket ) derefter lå den så 2 dage mere på PostCenteret ( forsinket ) inden den blev fragtet til Export, 2 dage senere var den så ankommet til Nederlandene ( Holland )...
Dagen efter fik Jeg en mail fra FedEx at de havde modtaget en RMA pakke fra Memphis USA, den rejste via Florida, New York, Paris, Hamborg, KBH og til mig igen på 2 dage..... og den havde endda været igennem told i Kastrup 🙂

Se det er service, ikke noget med at forhale noget, så når markedet her hjemme bliver åbnet for andre fragt firmaer, så vil Jeg ihvertfald sende med FedEx 😉

Empty_soldier

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2007 10:10:49
Svar/Indlæg:
210/58
#9 helt sikkert, :D

jeg synes personligt også post.dk er noget #%¤@, selvfølig kan man have positive oplevelser med forskellige, firma og når de så engang imellem fejler så kan jeg godt sige god for det, men når de gør det adskellige gange, så synes jeg ikke det er fedt mere, har f. eks. her de sidste 2 mdr. bestilt 2 "nye" bank kort. og begge gange har jeg kun fået halv delen, altså den enegang kun kortet og aktiverings nr, anden gang kun kode og aktiverings nr... det kunne godt tyde på post mand i min gade, godt kunne score lidt ekstra, hvis dog ikke havde været så dum (og min konto ikke havde været tom) men synes nu godt nok de laver mange menneskelige "fejl"

Grandjean

Superbruger
Tilføjet:
10-10-2007 12:35:30
Svar/Indlæg:
31/15
Har sendt og modtaget ca. 200 pakker/maxibrevet med postdanmark det sidste år. Har aldrig haft nogen form for problemer. Eneste oplevelse var at jeg havde bestilt en pakke til levering på posthuset, den kom så ud til min adresse i stedet for, men det er vel kun positivt.
Jeg synes egentlig det er ret flot af postdk at de kan sende pakker fra dag til anden. At der så nogengange ryger en ekstra dag på er vel kun menneskeligt, eller er jeg helt galt på den?

Mr.

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2007 14:28:34
Svar/Indlæg:
4107/224
Jeg hader Post DK!

Hvis jeg ikke er hjemme, så smider de guhjælpeme pakken inde i vores ulåste skur 😲

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
11-10-2007 18:07:52
Svar/Indlæg:
4033/364
jeg har kun gode erfaringer med PDK.. hvor jeg må indrømme at både FedEX og GLS har skuffet fælt med at de enten havde afleveret pakken et forkert sted - eller man selv skulle hente den 20 km væk.. og så var pakken sønderknust..

og pakkeshop - tja der står en der absolut ingen forstand har på pakker , det tager en krig og det koster stort set det samme som postdk pga. de også tager efter størrelse.

Synes da også lige man skal læse deres betingelser (GLS)
$3
....
3.2 GLS Denmark er ikke ansvarlig for skade eller manko på gods, hvis:
...
i) Skrøbeligt, flydende og uhåndterligt indhold. Skrøbeligt indhold er teknisk udstyr, herunder computer-, edb- og laserudstyr og lignende, porcelæn, glas og tilsvarende skrøbelige genstande. ...

hmm, Posten har kun monopol på breve op til 50gram.. men så skal de så også ud på lars tyndskids mark med det ...

Tja, jeg bruger nu stadig postdk - og jo, 60kr er da en del, men nu sender jeg ikke alverdens og alternativerne er svære at få øje på.....

grill-bill

Overclocker
Tilføjet:
29-11-2007 05:24:38
Svar/Indlæg:
13/1
Den dag post danmark ikke har monopol på breve op til 50 g mere, så kan folk i yderområder (og alle andre for den sags skyld) ikke være sikker på at få post hver dag(-søndag).. Det er de jo forpligtigede til idag..

hightower

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2007 05:40:52
Svar/Indlæg:
2440/66
#12 det må de ikke...

synes post dk gør det generelt ok, selvom der har været lidt for mange posthuse som har lukket. men det er skidt de ikke har konkurrence, pakke priserne er efterhånden steget alt for meget og mig bekendt har de ansatte ikke fået bedre forhold.

PoloDude

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2007 07:24:26
Svar/Indlæg:
1084/4
Jeg bestilte en vare fra en butik i Aalborg som jeg fik sendt med posten (jeg bestilte over nettet og havde ikke undersøgt hvor butikken lå) og jeg bor selv i Aalborg, faktisk bor jeg 6 km fra den butik. Pakken nåede min adresse efter 1 uge og da jeg fik den kunne jeg se Tyske poststempler på den :no:

Goaguy

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2007 07:31:24
Svar/Indlæg:
3410/199
GLS er bedst/billigst, hvis der skal sendes til udlandet. Jeg sendte vist nok et sæt ram ned til OCZ i Holland i sommers for 120kr 😛

Claus35

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2007 10:24:14
Svar/Indlæg:
5410/123
Jeg skulle have mobo tilbage fra rep. og de sendte det self. bare til mig. Så gik der et par dage uden at jeg hørte noget. Så kontaktede forhandleren mig, og spurgte hvorfor de havde fået det retur?
Så kiggede jeg på TT, og den havde ikke været i Vejen :-S KBH pakkecenter -> Taulov -> KBH.

Taulov kører ikke ret godt. Pakker er tit forsinket derfra, og jeg har hørt fra fragtmændene, at pakkerne bare bliver kastet rundt.

Shame on you PostDK.

Stepa

Overclocker
Tilføjet:
29-11-2007 10:34:33
Svar/Indlæg:
394/36
Tjaa Postdanmark og mig har aldrig ( skulle jeg mene ) kørt godt sammen, enten er pakken røget til en anden i den anden ende af landet eller også har jeg efter flere forsøg fået min pakke igen med noten " Adressen kunne ikke læses og derfor sendt retur til afsender ", Blaaaaa tænker jeg så bare der skriver på computer med blok bogstaver .. 😲

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2007 10:57:00
Svar/Indlæg:
6293/359
Jeg har ikke nogen negative oplevelser med postdk - ikke hvad jeg kan huske i hvertfald... men mange jeg kender har haft dårlige oplevelser...

jeg synes dog, at det er MEGA træls, at der er gebyr på så meget i dag .. dette gælder dog ikke kun postdk 😩

JabbaDungo

Superbruger
Tilføjet:
29-11-2007 11:31:25
Svar/Indlæg:
355/97
HAHA tag ikke GLS for de smider rundt med pakkerne på lagert har abejdet der så jeg ved hvad jeg skriver om,,, IK TAG GLS

nAlen

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2007 19:34:55
Svar/Indlæg:
687/9
#21 Det gør vi også i postDK :)

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2007 19:47:26
Svar/Indlæg:
6181/270
#22 ja for i står jo bare og jonglere med pakkerne 🤣

postDK fantastiske service er ikke så fantastisk som man regner med

har fået en seddel på at jeg skal hente en pakke på posthuset, men iflg TT befinder den sig stadig på postcenteret i københavn 😕
http://www.postdanmark.dk/trac...

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2007 10:09:27
Svar/Indlæg:
3065/208
#23 Har også lagt mærke til hvis man kigger på tidspunktet en pakke er registreret et sted, til T&T bliver opdaterert, går der ofte en del timer.

nAlen

Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2007 14:28:39
Svar/Indlæg:
687/9
den "fantastiske service" bliver skam kun værre :) pr 1 januar skal i bare se løjer :)

Mht TT har det system vist aldrig rigtig fungeret 100% optimalt... Det er simpelthen afhængigt af for mange faktorer for at køre perfekt, så dit eksempel vil du også kunne se fremover :)