Elitebruger
Tilføjet:
03-10-2007 20:51:01
Svar/Indlæg:
84/20
Hey Alle sammen.
Jeg går og grupler over en opgradering af møgdyret, da den efterhånden er ved at komme op i årene (3 år hvilket vel svarer til pensions alderen i Computer år?!).
PC'en skal bruges til gaming. Der snakker vi BF2142, WoW og Spil som FarCry og Crysis når de kommer. Altså primært FPS spil.
Jeg regner ikke med at overclocke det helt store. Men nu går vi jo vinteren i møde og det er jo meget sjovt, at sidde og hygge sig med en kold vinter aften :) Men, at fyre et par tusinde af på noget vapo, peltier og OC-venlige komponenter, var ikke lige noget jeg havde i tankerne.
Men en lydløs PC er jo altid dejlig at have, så Støjniveauet må gerne være i bund.
Budgettet ligger på 5000-6000,-
Jeg har en relativt ny Harddisk og en PSU jeg tror/håber jeg kan bruge (men det kommer vi til senere ;).
Så her er hvad jeg skal bruge; en CPU, Bundkort, Grafikkort og nogle ram.
Her er en liste over hvad jeg havde i tankerne.
CPU: Core 2 Quad Q6600 2.4 GHz
Bundkort: Fisk! det her i kommer ind i billedet.
Grafikkort: 8800GTS 320/640 MB Ram
Ram: 2GB et eller andet.
Og nu til spørgsmålene...
Jeg går ud fra at CPU'en er et rimelig godt valg til prisen. I enige?
Med Bundkortet er jeg lidt i tvivl. Hvilket chipset skal man gå efter? Kan det betale sig at købe et bundkort der er klar til SLI, så man ved senere lejlighed kan købe et Grafikkort til af slagsen. Eller er det spild af penge?
Mht. Grafikkort havde jeg set lidt på et 8800GTS. Hvad jeg gerne kunne tænke mig at blive klogere på her var om 320MB er nok til de fremtidige DX10 spil? Hvis ja, kan det så betale sig at bruge 200-300 ekstra på en fabriks OC'ed kort (evt. BFG)? Eller skal bare bruge de ekstra penge på et 640MB kort.?
Ram har jeg ingen styr på mere. Tilbage i min tid havde jeg et par Kingston ram med TCCD Chips. De kørte 285 ved 2,5-3-3-10 T1. De blev solgt da jeg ville lege med et par UTT (BH5) ram til 300 kroner stykker for en 512mb blok. De spiller ved 215 2-2-2-5 T1 lige nu. Men nu er jeg totalt lost, og aner ikke hvad der er godt og skidt. Kan det betale sig at bruge nogle ekstra penge på ram? Eller skal man bare købe et par Corsair XMS2 til 500,- (2 x 1gb)?
Nu til det sidste spørgsmål i denne alt for lange tråd (sorry :P ). Lige nu sidder jeg med en 430W Antec Truepower PSU. Er den kraftig nok til at trække det system jeg/i har i tankerne? Eller skal den tilføjes til min ' Så her er hvad jeg skal bruge'-liste? Og i så fald, nogle forslag til hvilken det skal være?
Hvis i er nået så langt, så tak fordi i gad læse min tråd og forhåbentlig også svare :)