RMA hos SHG

Diverse d.  04. oktober. 2007, skrevet af soz
Vist: 344 gange.

soz
 
Overclocker
Tilføjet:
04-10-2007 15:14:09
Svar/Indlæg:
28/3
Jeg har lige købt en ny computer fra shg.. men da jeg modtager den opdager jeg en stor revne i plexiglas vinduet.. så jeg mailer shg og de siger jeg skal oprette en RMA sag..

Så langt så godt.

Jeg er nu nået så langt at jeg skal til at indtaste et serienummer på den defekte vare, men her er jeg lidt i tvivl.

Hvor finder jeg det pågældene serienummer ?

Det drejer sig om

AeroCool AeroEngine II, No PSU, Black
Varenummer: 2039910
finger
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2007 15:35:18
Svar/Indlæg:
571/106
Ring til dem og spørg


#2
CF
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2007 15:40:07
Svar/Indlæg:
4689/105
Ja, ring til dem, hvis det er første gang du prøver det, kan de ikke forlange at du ved alt om RMA.


soz
 
Overclocker
Tilføjet:
04-10-2007 15:45:27
Svar/Indlæg:
28/3
Well okay.

Tænkte bare der måste var nogle som selv har lavet RMA som hurtigt kunne hjælpe mig.


soz
 
Overclocker
Tilføjet:
04-10-2007 16:20:12
Svar/Indlæg:
28/3
Har nu ringet til dem og det fik jeg ikke så meget ud af..

De sagde at serienummeret skulle være "et sted" inde på hjemmesiden, eller klistret fast til mit kabinet. Jeg spurgte så hvor på siden jeg skulle kigge efter serienummeret men det kunne de ikke sige precist..

WTF ?


Sedl
 
Overclocker
Tilføjet:
04-10-2007 16:32:50
Svar/Indlæg:
260/3
Tror du ikke bare det er vare nummeret de vil ha ?
deb står på din kvittering eller på deres HP
der findes også et model nr.
http://www.shg.dk/link.asp?got...


luffe2805
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2007 16:45:48
Svar/Indlæg:
10/2
de gode (dermed ikke de billigste) net-itbutikker, har altid S/N på fakturaen, så der aldrig hersker tvilv om noget. Har måske købt 2 ens gfx, 2 forskellige steder, efter 8-9mdr kan det være svært at huske hvilket der er købt hvor.
. I øvrigt handler jeg aldrig merer hos shg, netop på grund af den meget dårlige rma behandling jeg har oplevet der.


DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2007 16:50:07
Svar/Indlæg:
6531/410
du skriver bare 000 eller noget kabinetter har ikke serie nummer.

den skal slet ikke sendes til rma , entlig burde den reklameres overfor post.dk da de jo sikkert har smadret den.


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2007 17:11:55
Svar/Indlæg:
4230/89
#0 er det lige inden for de sidste par dae du har gjort det..
for SHG.dk strejker jo lige pt 🙂


DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2007 17:16:44
Svar/Indlæg:
6531/410
#8

nej de gør ikke nogle få ansatte "stræker" eller er udeblevet resten af firmaet køre fint.



#10
soz
 
Overclocker
Tilføjet:
04-10-2007 17:26:02
Svar/Indlæg:
28/3
Jeg har fundet serienummeret...

Blev nød til at downloade fakturaen som en pdf fil, hvorefter serienummrene stod på alle de forskellige dele.

Men det kunne de åbenbart ikke finde ud af at sige til mig over telefonen.

Syntes shg's telefon support er dårlig, for supporterne virker ikke som om de ved hvad det er man mener, og deres svar er upræcise.

Email supporten har jeg til gengæld haft meget glæde af. Godt nok tager det en dag i svartid, men så får man også et ordenligt svar.




DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2007 17:34:46
Svar/Indlæg:
6531/410
tlf support og email er de samme mennesker.

der er lige startet nye folk i supporten måske det er en af dem du har talt med :)