Ekstern harddisk

Diverse d.  04. oktober. 2007, skrevet af Fezz
Vist: 230 gange.

Fezz
 
Overclocker
Tilføjet:
04-10-2007 20:54:16
Svar/Indlæg:
5/2
Hej folkens. Jeg leder efter en ekstern harddisk, som jeg skal bruge rimelig meget, dvs den skal stå tændt en del. Når jeg har kigget rundt ser jeg tit, at "anbefalet brugstid 5 dage / 8 timer dagen" Bliver så lidt i tvivl her. Den jeg søger skal nemlig gerne køre lidt mere, da jeg har tænkt mig og lagre en del filer jeg nogle gange skal have fat i, altså den skal stå en del tændt.. Skulle man eventuelt købe en ekstern kabinet med blæser i og selv sæt en harddisk i, hvis den skal bruges meget eller bare tage en almindelig, og håbe det anbefalet brugstid ikke passer? Eller er det bare ren pjat, og at den ikke behøver kølning? En harddisk i et almindeligt kabinet, får jo heller ikke kølning normalt, med mindre man selv fusker lidt.
Dog så jeg en LaCie med lydløs kølning, som måske sku vøre et valg hvis de er gode? Ellers har jeg tænkt på at købe en WD my book, bare den almindelige model, da jeg kender en som har den, og den kærer upåklageligt.
soz
 
Overclocker
Tilføjet:
04-10-2007 23:22:08
Svar/Indlæg:
28/3
Hvis du virkelig overvejer at sætte et nyt kabinet op kan du ligeså godt købe en ny intern harddisk og sætte i din nuværende comp?


Fezz
 
Overclocker
Tilføjet:
05-10-2007 05:37:51
Svar/Indlæg:
5/2
Jeg kører pt med en bærbar, så skal helst være en ekstern jeg får fingre i :)


The
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2007 10:34:35
Svar/Indlæg:
1406/100
Du kunne osse købe dig en NAS retter sagt en lille filserver til hjemme brug de kan køre 24/7 uden problemer da harddisken først bliver aktiv når man logger sig ind på den

Kig evt her http://hwt.dk/literaturedetail...


Fezz
 
Overclocker
Tilføjet:
05-10-2007 14:55:30
Svar/Indlæg:
5/2
Ja har tænkt på det, men vil gerne have en der er nemt at slæbe med til en fest eller noget, hvis man nu lagrede noget musik der på..


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2007 15:53:20
Svar/Indlæg:
4230/89
evt gå efter at lave en selv...
altså bare købe en HDD box, og så selv smide en disk i...
hvis du vil være sikker på at den kan holde til at køre hele tiden, så snup en af WD Caviar AV... de er bygget til 24/7 brug...

http://www.shg.dk/link.asp?got...






Fezz
 
Overclocker
Tilføjet:
06-10-2007 13:45:54
Svar/Indlæg:
5/2
ja men det er selvfølgelig en halvdyr fornøjelse. Der er ikke nogle alternativer i ekstern?