Hej Noltenius
Jeg har set den slags før i to forskellige scenarier:
1. Der var gået noget galt med NVRAM'en - den, der gemmer dine BIOS indstillinger.
2. MB'et (BIOS'en) kunne ikke genkende den benyttede CPU.
Nedenstående løsningsforslag tager udgangspunkt i, at dit MB ikke er defekt, og du er sikker på, at dine RAM er OK, og dit system i øvrigt er samlet korrekt..
Løsningen på 1:
Fjern strømkablet til din PSU og batteriet på dit MB, og gennemfør RESET CMOS procedure iht. til MB-manualen - det er typisk noget med at flytte en jumper (CMOS jumperen) fra en indstilling til en anden, lade den sidde der i ca 10 sekunder, herefter flytte den tilbage igen, hvorefter batteriet sætte i igen og strømledningen tilsluttes. Herfter vil din BIOS være "nulstillet" til default.
Hvis der er tale om scenarie 1, skulle dit problem nu gerne være løst.
Løsningen på 2:
Er lidt mere tricky, hvis du ikke har prøvet den slags før. Den omhandler at få flash'et din BIOS til den nyeste version.
Hvis du har mulighed for det, så skal du finde en ældre CPU og montere denne i stedet for den nye (hvis ikke må du til forhandleren og få dem til at gøre det). Herefter skulle du gerne kunne få gang i computeren.
Når du har fået gang i computeren skal du ind på ASUS' hjemmeside og finde den senste BIOS til dit MB, downloade denne og efterfølgende flash'e dit din BIOS.
NB: Det er med fuldt overlæg, at jeg ikke fortæller dig hvordan du flasher din BIOS. Hvis ikke du ved det i forvejen, vil jeg anbefale, at du allierer dig med en, der ved hvordan eller får forhandleren til at gøre det, da proceduren kan ødelægge dit MB hvis det går galt.
MVH
kclDK