Comp starter ikke op med Harddisk..

Diverse d.  06. oktober. 2007, skrevet af Darwich
Vist: 334 gange.

Darwich

Superbruger
Tilføjet:
06-10-2007 16:51:09
Svar/Indlæg:
96/17
Hej .. Igår aftes ved 1 - 2 tiden gik min computer lige pludselig ..
Meget fint da det dog kan ske en gang imellem ..
Jeg starter så computeren op igen .. XP ( den der rulle en ) kommer frem .. og når den endelig har gjort det nok gange til at starte XP op starter den bare forfra med at starte computeren op ..
Og det bliver den bare ved og ved og ved med ..

Jeg satte så min ubuntu cd i for at se om jeg kan få adgang til filerne..
D drevet kunne jeg så godt få adgang til .. uden problemer , mine billeder filer osv var der og kunne også åbne dem ..
Men så snart jeg prøver at få adgang til C drevet fryser computeren og jeg bliver nød til at genstarte .. har prøvet mindst 5 gange .. men det gør det samme HVER gang ..

Så jeg bestemte mig for at installere Vista ( Kan ikke finde XP -.-' ) på min 30gb harddisk .. meget fint .. jeg sætter så min sata harddisk til efter jeg har installeret vista osv ..

Så når den skal til at starte Vista op kommer den overhovdet ikke frem ? /:

Altså . når jeg sætter harddisken til kan jeg overhovdet ikke starte vista op ..

Det er en 320gb samsung Spinpoint 321(et eller andet) hedder den ..

håber nogen kan hjælpe /:
Mr.

Elitebruger
Tilføjet:
06-10-2007 17:32:44
Svar/Indlæg:
4107/224
#0 Hvor gik den hen?

Det lyder som om din harddisk er ''gået sig en tur 🤣 ''

Sorry, kan sgu ikke lade være 😀

Claus35

Elitebruger
Tilføjet:
06-10-2007 17:42:34
Svar/Indlæg:
5410/123
#1 😛
#0 Lyder sgu ikke godt... Prøv at pil disken ud, og smid windåse på en anden disk. Så smider du den defekte disk i igen, og så prøv at skan disken for fejl, med diverse programmer.... men det lyder som om den er på vej i døden 😕

Darwich

Superbruger
Tilføjet:
06-10-2007 17:43:44
Svar/Indlæg:
96/17
#2 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐
PÅ VEJ I DØDEN ? >_< ..
Bliver min død -.-'

disken er kun 3 - 4 måneder gammel ? /: ..

Claus35

Elitebruger
Tilføjet:
06-10-2007 22:24:47
Svar/Indlæg:
5410/123
#3 Det sker 😕
Men det kan også være, at den bare skal formateres, og så ser du aldrig nogle problemer fra den igen 🙂

Darwich

Superbruger
Tilføjet:
06-10-2007 22:27:37
Svar/Indlæg:
96/17
#4 Håber jeg sku ikke /:
For kan nemt få adgang til alle mine filer på D drevet via ubuntu live cden ? /:

Well .. Problemet er sådan at jeg har en masse nødvendige filer på C drevet som jeg helst ikke vil af med ;s ..

Jeg fik fat på en XP cd her for nogle timer siden .. og når jeg putter den og kommer til det sted hvor jeg skal vælge partition står der [Ukendt] ved begge og at de er HELT tomme ???

Claus35

Elitebruger
Tilføjet:
07-10-2007 10:19:08
Svar/Indlæg:
5410/123
#5 Det kan godt være at det kun er den del af hdd'en hvor c-drevet ligger, som er blevet beskadiget.... det lyder sgu ikke godt 😕

Smid windåse på en anden disk, så kan du måske genoprette dine filer med et program 🙂

Darwich

Superbruger
Tilføjet:
07-10-2007 10:44:32
Svar/Indlæg:
96/17
#6 Det fik jeg gjort i nat .. Brugte så min 30gb harddisk igen til at installere .. Jeg smed windows på og det gik smooth ..
Så når jeg startede den op får jeg nærmest samme problem ... Jeg kan godt starte windows op og bruge det .. kan godt gå ind i D drevet ... men så snart jeg prøver at gå ind i C drevet skriver den noget med at den ikke kunne læse C:\ eller sådan noget ..

Andre forslag ? :/

Forresten så klikker min harddisk hele tiden når jeg prøver at starte op med Vista :/

Claus35

Elitebruger
Tilføjet:
07-10-2007 20:17:52
Svar/Indlæg:
5410/123
#7 Prøv med et program der kan genoprette dine filer 😉
En hdd der klikker = hdd der dør ☹