kondens vand og hardware?

Bundkort / CPU d.  07. oktober. 2007, skrevet af zet00r
Vist: 509 gange.

zet00r

Overclocker
Tilføjet:
07-10-2007 15:59:35
Svar/Indlæg:
1106/30
jaaa ved sku ikke lige om den skulle ind under vand... men nu røg den bare under bundkort og cpu

computeren var bleven lidt støvet, så var nede på arbejde og hente en kompressor, jeg går så igang og puster løs på dsv dele, og det bliver max shine igen, men pluselig køre jeg hånden hen over min PSU, og jeg ser at der er kommet vand ud over den....( bare nogen store dråber )jeg tænker nå okay? lidt nøjeren, tager så og tjekker godt efter, samler igen, starter svinet og her sider jeg så 😲

så vil jeg bare lige høre vis der sider lidt tilbage? vil det så ikke bare fordufte? og kan der evt ske noget, har seriøst aldrig set/prøvet at have vand i min spand hehe

skal siges vandet/kondensen lugted lidt som om der var olie i.....

men eh skal jeg bare lad den stå og køre natten over? så den ligesom kan stå og varme lidt... så vis der er noget tilbage så fordufter det måske? 🤡

ved godt vis den køre nu burde alt være perfekt men er bare lidt nøjeren :)
Plexah

Overclocker
Tilføjet:
07-10-2007 16:09:53
Svar/Indlæg:
216/15
Vil tro vandet kommer fra trykluften, der er altid lidt kondens i sådan nogle systemer. Jeg ville ikke sætte strøm til computeren det næste døgn. Så er det bedre at stille maskinen et varmt sted natten over. Hvis du har travlt kunne du evt. tørre den med en hårtørre.

/Emil

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
07-10-2007 16:11:43
Svar/Indlæg:
4230/89
#0 vandet kommer fra den kompressor du har brugt...
på stortset alle industrikompressor systemer, sidder der aftapnings haner, som man bruger til at tømme systemet med...

normalt er der jo vand i luften, men det er ikke nok til at man kan mærke det som sådan... når luften suges ind i kompressoren, og komprimeres, bliver vandet ligeledes komprimeret, hvilket betyder at luftfugtigheden i det komprimerde ludt stiger voldsomt... faktisk så meget at det bliver til decideret vand, som så kommer med ud når du puster 🙂

det forklarer også det at det lugtede af olie, da der i mange kompressorer er olie til at smører stemplerne...

at det så nu er i din computer, er ikke godt 😕
hvis du nogen sinde igen opdager der er vand/kondens/fugt i computeren, så må du aldrig tænde den, hvis du er uheldig at der ligger en dråbe og laver en kortslutning et sted, kan du ricikere at brænde noget af ☹

det man skal gøre, er at lade computeren stå(slukket) og lade vandet fordampe, evt tører det med køkkenrulle eller ligende... og så først tænde når den er 100% tør...

zet00r

Overclocker
Tilføjet:
07-10-2007 16:19:03
Svar/Indlæg:
1106/30
ah tror sku kun der kom lidt på min PSU : 🙂

men eh, kan det komme ud af tuden? fordi der løb sku lidt ud af samlingen men det var ca det...

det mest nøjeren er nok mit gfx kort lugter lidt af olie heheh, den fik den helt store omgang, stod og pusted ind i røven af det, og ned i køleren for at få det ren :'-(

men lige pt køre det såå ved sku ikke, mon ikke det bare kort slutter, også er det det?

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
07-10-2007 16:25:46
Svar/Indlæg:
4230/89
#3 det kommer hovedsagligt ud af "tuden" på blæsepistolen...
men hvis det er meget, kan du også mærke det kommer ud af samlingen også..

men hvis det "bare" kortslutter, kan du jo ricikere du aldrig får liv i det kort igen...
der er ikke særlig meget hardware som kan tåle at blive kortsluttet nogen steder 😉

zet00r

Overclocker
Tilføjet:
07-10-2007 16:29:33
Svar/Indlæg:
1106/30
jeg stod nok i 5 mins efter og sprøjted på mine bukser og jeg fik ikke en dråbe på, vil næsten tro at det bare er luften fra sprøjteren der fået den til at lugte lidt af olie

men nu må vi se, overvejer at clocke kortet lidt også give den nogen tæsk i noget 3dmark loop, så må det veld bare brænde/fordampe 😛

CF

Elitebruger
Tilføjet:
07-10-2007 16:41:08
Svar/Indlæg:
4689/105
#5 Ja eller kortslutte 😕 Jeg ville lade den stå i hvert fald bare et par timer.

Cyberguyen

Elitebruger
Tilføjet:
07-10-2007 16:46:50
Svar/Indlæg:
611/26
Jeg ville slukke computeren og gribe hårtørren, eller sætte den varmt.

Hvis du har pustet godt og grundigt i din blæser til grafikkortet, så kan der sidde vand derinde og hvis det løber ud ved en af kredsene, så er det godnat grafikkort.

Jeg ville ikke gamble med min hardware på den måde og ville have en dårlig smag i munden hvis det brændte af og jeg sendte det til RMA.

zet00r

Overclocker
Tilføjet:
07-10-2007 16:56:21
Svar/Indlæg:
1106/30
vis lortet står af koster sådan et 8800 GTS jo ikke alverdens, prøver da lige rma først, men ellers det bare købe et nyt 😉

zet00r

Overclocker
Tilføjet:
07-10-2007 17:43:57
Svar/Indlæg:
1106/30
den lever i nu, sååå hvad fanden prøver lige pille køleren af gfx kortet imorgen og tjek efter 🙂

har kørt 2 timer nu så der burde ikke være noget

zet00r

Overclocker
Tilføjet:
07-10-2007 17:55:44
Svar/Indlæg:
1106/30
😛

Mr.

Elitebruger
Tilføjet:
07-10-2007 23:46:18
Svar/Indlæg:
4107/224
#10 Du er da en gambler 😀 Spiller du meget poker? 😛

zet00r

Overclocker
Tilføjet:
08-10-2007 15:50:15
Svar/Indlæg:
1106/30
haha nej så vil jeg blive fattig, men kan godt lide en røvfuld bajere, 5-6 venner og noget godt tobak, også en røvfuld poker jada :)

men den køre også idag så det må være np 🤡

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
08-10-2007 16:59:49
Svar/Indlæg:
1581/5
den smule kondens der kommer ud fra en kompressor burde ikke gøre noget, den fordamper igen, og jo varmere luften omkring maskine er, jo hurtigere sker det - olien er også harmløs, den fordamper godtnok ikke, men er ikke ledende, så det værste der sker er at det misfarver og lugter.

zet00r

Overclocker
Tilføjet:
09-10-2007 17:34:43
Svar/Indlæg:
1106/30
jah svinet køre da i nu 😛