Min Computer har præsteret 2 gange nu, at hyle helt vildt højt! Begge gange er sket hvor computeren bare har stået for sig selv i en time eller 3. Hva kan det skyldtes ?
# 2 Af med coveret så du bedre kan høre/se hvor lyden kommer fra.
Typisk vil lyden komme fra diske eller blæsere, hvis lejerne er ved at gå eller der er noget som "slæber på".
Hvis lyden ikke er så høj, plejer jeg at sætte den ene ende af enskruetrækker på f.eks. en disk og den anden ende op ved siden af øret. Så kan man høre/mærke om lyden kommer derfra.
ved ik om den crasher, for som sagt har den kun gjodt det når den har haft stået for sig selv. Men den hyler virkelig så højt at det er ubehageligt.. Men jeg må prøve at kigge inden i næste gang :no:
nej for skærmen er jo slukket, jeg skynder mig bare at slukke den, for den lyder ik behageligt eller som om computeren har godt af det :P men kigger næste gang
pil nu siden af den pc start den op far helt kold , jeg vil næsten æde min hat på det er cpu blæseren der ikke snurre rundt forde pcén er så kold at bios ikke mener blæseren behøver køre.
derfor kan den godt anden gang for der er cpuen varmet lidt op også snurre cpublæseren.
Tjek lige om du har en North Q cpu køler med en rpm fan-alarm på. Har selv lige købt en af dem der desværre var defekt. Maskinen kører fin-fin og er ikke for varm, men ved tilslutning af fan-controller-modulet skriger maskinen helt sindsygt højt. Har pillet modulet fra nu. No probs siden, køler virker fint. 🙂
#21, nej bare en scythe med den køler der fulte med.. Men må tjekke om den kører, eller prøve en større PSU... gider bare ik bruge penge på en større cpu, hvis det ik er den, som er skyld i det.
Nu har jeg haft været i lokalet hvor den begyndte at hyle (hvor pc'en igen har stået for sig selv) og jeg kan høre der er noget inde i computeren der slukker, måske hdd? og så begynder den at hyle. Er det en feature i bios der skal slås fra? for det lyder som om hdd'en slukker.