Vista surround sound problem, er der en løsning?

Software d.  10. oktober. 2007, skrevet af Wb-FreeKill
Vist: 262 gange.

Wb-FreeKill

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2007 13:50:27
Svar/Indlæg:
731/190
Hejsa alle

Efter jeg installerede vista på mit gamle system, Abit AV8 bundkort med onboard lyd, virkede mine Rear højtalere ikke. jeg gik på det tidspunkt ud fra at det var vista der ikke understøttede mit bundkort. Nu har jeg fået ny pc, med Gigabyte P35 DS4 (Vista kompatibelt) bundkort. Her er præcis det samme problem. Hvis jeg tester mine højtalere hvor den siger en lyd i hver enkelt, virker det, men ikke under spil og musik afspilning.

Jeg søgte på nettet og dette var et generelt problem. Nogle nævte at lyd strukturen i vista ikke var færdig lavet og først ville komme med SP1., kan det passe?

Nogen der kender til problemet og måske kender en løsning, eller nogle facts på det?

Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2007 14:15:57
Svar/Indlæg:
3162/326
http://techreport.com/forums/v...

"as long as you're playing a stereo source, it will just come out the front speakers. you may or may not have a setting in your drivers that allow you to "clone" it to play out of the rear speakers as well. creative drivers have a built in panel to allow you to do that. try it on a dvd or other surround sound source though. some games may give you surround as well, depending on the decoder. but many will not play in surround without the proper hardware (almost exclusively creative soundcards)
but for a set of speakers like that, i would strongly recommend picking up a xifi. the driver support/control panel is vastly superior (not sure about vista issues?) to onboard. and onboard just will not do those speakers justice"

Wb-FreeKill

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2007 14:20:12
Svar/Indlæg:
731/190
Så det er ikke muligt med mit hardware at få 5.1?

Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2007 14:47:14
Svar/Indlæg:
3162/326
Det ser i hvert fald ud til det er noget du skal kunne finde i driveren et eller andet sted. Du skal få den til at "force" stereo til baghøjtalerne. Har du prøvet med en DVD-skive med 5.1 lyd på?