Problemer med installere Vista på Asus P5KC

Bundkort / CPU d.  10. oktober. 2007, skrevet af Popsi
Vist: 582 gange.

Popsi

Superbruger
Tilføjet:
10-10-2007 15:20:54
Svar/Indlæg:
15/8
Hej.

Jeg har opgraderet min computer. Har købt følgende:
Asus P5KC med intel P35 chipset, Core2duo 6750, Inno3d 8800 GTS 320, 2 gb kingston ram, Samsung sata 320GB, Ny windmill 400W powersupply, XFi Fatality Extreme lydkort. Alt i nyt grej og endnu ikke været OC.

Nu har jeg prøvet 3 gang at installere Vista og får problemer hver gang. Jeg har installeret de medfølgende drivere samt opdateret over nettet (både MS samt producenternes drivere) de første gange haft problemer med at maskinen ved genstart stoppede under indlæsing. Dertil at explorer ikke kørte når jeg ville ind i kontrolpanel. Troede nu at jeg havde fundet frem til at der var problemer med Ide driveren for jeg fik tit fejl efter jeg havde installeret brænderprogrammer. Har imorges, efter at maskinen helt har været slukket, at den så i windows stopper med at reagere, fryser.???? dette uden nogen brænder programmer er installeret. Har kontrolleret DMA settings er slået til. Men stadig fejl.

Jeg har mit bundkort mistænkt for at lave fejl men er ikke sikker (har stadig returret) syntes efterhånden jeg har prøvet alt. Får dog hele tiden en eller anden fejl. Syntes ikke Vista burde være så svær at få til at fungere på mit nye hw.

Vil gerne køre vista da det var en af grundene til køb af nyt hw. Så er der nogen der kan hjælpe eller har nogen ideer så endelig skriv.....

Mvh / Popsi.
Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2007 15:36:26
Svar/Indlæg:
3233/128
Kør en memtest, installer xp som forsøg, det er hvad jeg vil starte med....

Vista burde fungere uden de store problemer, har selv lige installeret den anden dag uden problemer...

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2007 15:49:13
Svar/Indlæg:
6531/410
køre du med ide på både dvd og hdd ?

Popsi

Superbruger
Tilføjet:
11-10-2007 15:30:09
Svar/Indlæg:
15/8
Hej..

Ja jeg kører pt. mine 2 gamle optiske drev på Ide controlleren (det eneste der ikke er nyt) Jeg læste igår i et engelsk Forum at dette mb ikke kan køre optiske drev på ide controlleren, at den kun kan køre ide harddiske. Tror måske det er det som du også hentyder til Devil_DK, er det ikke korrekt ????.
Hvis det er rigtigt så er det mærkeligt at det ikke fremgår nogen steder ved Asus. Fyren i forummet havde fået svaret ved at skrive ind til Asus support.

Controlleren finder dog mine drev og jeg kunne også installere Vista uden problemer det er først senere når jeg har installeret en masse andre ting at det går galt. Jeg håber nu at det her så er problemet..

Er IKKE videre imponeret over dette MB indtil videre. Kan heller ikke helt gennemskue hvordan man overclocker i bios. Virkede meget nemmere på mit gamle Abit FS7-S nforce2 MB.. såååå......

Popsi

Superbruger
Tilføjet:
11-10-2007 15:30:47
Svar/Indlæg:
15/8

Popsi

Superbruger
Tilføjet:
15-10-2007 09:37:50
Svar/Indlæg:
15/8
Suk.. Blev ved med at få fejl i Vista. Havde ghosted min maskine flere gange for at kunne rulle tilbage hvis det blev nødvendigt. Men havde for mange mærkelige fejl såsom win der frøs mv. tænkte at det måtte være mit MB det var galt med så jeg endte med at installere XP for så evt. at kunne udelukke at det var styresystemet.

Hmm efter jeg har installeret XP har det hele stort set kørt uden problemer og fejlfrit..

Fandt også ud af hvordan MB skal overclockes.. det var faktisk nemt nok.. så indrømmet fejl 40 på den kant... 😳

hmm jeg forstår så bare ikke at mit NYE system ikke kan køre Vista uden en bunke fejl og problemer.. Nogen der har ideer til hvorfor ikke? Er der andre der er endt med at smide Vista ad h.. til efter ligeså meget bøvl.. del endelig jeres erfaringer.....

john_doe_dk

Elitebruger
Tilføjet:
23-10-2007 19:47:43
Svar/Indlæg:
303/32
køre du kun med xp nu ?

Jeg står nemlig i samme problem som dig.
Dog kan jeg ikke engang installere vista.

Jeg måtte slå j-man raid til før jeg fandt mine ide harddisk og dvd drev. havde du samme fremgangmåde?

jeg har prøvet at installere xp på mit nye bundkort/ny pc og det kunne jeg nemt.
men den vil stadigvæk ikke installere Vista 64 bit.

Har du fået gang i raid på din bundkort,?
jeg har nemlig 2 raptor 36 gb som skal i raid 0 til gaming hd. men pt har jeg ikke læst nogle steder at det er en særlig god raid controller som sidder på bundkortet. Mange snakker faktisk dårligt om det her kort.

Popsi

Superbruger
Tilføjet:
24-10-2007 09:53:09
Svar/Indlæg:
15/8
Hej.

Hmmm jeg troede jeg havde fået gang i maskinen.. not... Jeg valgte igen at installere VIsta.. Måske dumt... men XP havde lange svartider ved usb enheder.. såå.. Jeg prøvede igen med Vista. Det kørte fint indtil jeg havde slukket maskinen og næste morgen tændte den igen så frøs den igen lige når den var ved at komme ind i win... 😕

Har nu valgt at pille kortet ud og sendt den tilbage som RMA og prøvet at beskrive fejlene så godt som muligt. Men det er jo nogen difuse fejl og er lidt spændt på om de vil brokke dem... men det må jeg se....

Jeg mener ikke du kan køre Raid på dette MB. du kan køre raid med 1 intern sata og et extern drev. men ikke med 2 interne så vidt jeg har kunnet læse... Så hvis det var din plan så er det vist det forkerte mb du har købt... Husk hvis du har købt skidtet på nettet så har du 14 dages returret... Jeg var dum at jeg ikke benyttede mig af det...

Kimlarsdk

Overclocker
Tilføjet:
24-10-2007 15:14:45
Svar/Indlæg:
99/11
send bundkort retur det sutter! kender en, hvor når du tag PnP sticks ud frøs den.. og den kunne ikke finde netværks drev efter man installeret det.(prøv at se asus forums)

Popsi

Superbruger
Tilføjet:
24-10-2007 23:20:50
Svar/Indlæg:
15/8
Hej.

Hmm jeg er heller ikke begejstret og det virker seriøst som om Asus skal komme med en bios update.. Jeg har så det problem at jeg ike længere har returret og må derfor nøjes med en ombytter. har dog skrevet til Getmore at hvis de ikke har asus kortet så tager jeg lige så gerne imod et Gigabyte GA-P35C-DS3R så håber jeg næsten de sender sådan et istedet for...

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
24-10-2007 23:26:10
Svar/Indlæg:
2600/84
Ved i om de her problemer kun gælder P5KC, eller diverse andre P5K boards? (deluxe, wifi ap, vanilla osv osv hva de alle hedder). Er raid problemet på alle P35 boards?

Popsi

Superbruger
Tilføjet:
25-10-2007 11:26:35
Svar/Indlæg:
15/8
Kender kun til P5KC men det er næsten ens bundkort bare med forskellige feauteres tror jeg.

Jeg har nu læst i Asus forum at Lan driveren er et problem (og i sær den over winupdate) det er skyld i frysning af win. Der er en del andre der har haft dette problem.... sidste nye asus driver update skulle løse problemet.. så måske det har været en stor del af mit problem med kortet 😕 .. ved det ikke men træls, at man ikke kan læse sig til det ved asus officielt men istedet skal rode rundt i forums for at finde ud af hvilke fejl der evt. er. hmmm

Jonezz

Overclocker
Tilføjet:
25-10-2007 13:56:47
Svar/Indlæg:
3/0
Nu har jeg ikke selv vista men jeg har hørt det ikke skulle være så godt passer det ?

john_doe_dk

Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2007 15:19:08
Svar/Indlæg:
303/32
jeg har skam også tænkt mig at sende det retur. jeg har bedt om ddr 2 og ikke ddr 3. jeg bad om raid og det har jeg ikke fået. desuden behøvs man jo ikke give en grund når det er netsalg, jeg har fortrudt inden for de 14 dage.

jeg har været inde og hente et abit PI35 pro har fået de anbefaldet af en oc herinde fra.

Så nu ser vi hvordan det fungere.
men pause fra asus.

Popsi

Superbruger
Tilføjet:
25-10-2007 16:53:00
Svar/Indlæg:
15/8
Om VIsta er hot eller not er et svært spm. Det er jo nyeste software med nyeste teknologi... XP er stadig det mest gennemtestede og stabile tror jeg.. XP var også lidt drilsk ind imellem indtil SP2 kom på.. herefter har min XP kørt fortrinligt.....
Jeg opgraderede min maskine for netop at jeg ville køre Vista.. så jeg forsøger stædigt at få det til at køre ordentligt.... indtil videre uden held....

Jeg har overskredet de 14 dgs. returret så jeg kan jo ikke bare ombyttet kortet.. Jeg håber dog at når der kommer ny bios samt de rigtige drivere kommer på at dette asus kort ikke er så dårligt alligevel...