Frameld DR licens med god samvittighed

Hyggehjørnet d.  10. oktober. 2007, skrevet af Illuminati
Vist: 728 gange.

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2007 15:51:16
Svar/Indlæg:
10398/435
Prøv at læse dette:
http://www.berlingske.dk/artic...

Det er da ulovligt at støtte terrororganisationer ikke? Ligeledes støtte dem som støtter?
Ghe2

Superbruger
Tilføjet:
10-10-2007 17:37:13
Svar/Indlæg:
732/39
Lidt ligesom ATP som vi tvunget betaler til ...

http://borsen.dk/finans/nyhed/...

Timozzdk

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2007 18:08:18
Svar/Indlæg:
1636/115
Når jeg læser artiklen kan jeg ik se hvor DR´s støtte ligger. Som der tydeligt bliver sagt, fremgår det af filmen at FARC er på flere terrorlister. At filmen så er så rørende at man får et alt for uklart indtryk af FARC, er fordi den er så godt produceret. 🙂

teko

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2007 18:13:42
Svar/Indlæg:
873/19
Tja.. Lad være med at betale skat, vi har gennem den støttet flere organisationer der har været eller er på den terror liste vi bruger.. Iran har os lavet en liste, der er CIA på 🤣

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2007 18:26:56
Svar/Indlæg:
4230/89
#2 ja ikk... man kalder jo heller ikke folk nazi sympasitsør fordi de laver en dokumentar der også indeholder nogen positive sider af sagen 😉

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2007 19:10:58
Svar/Indlæg:
3065/208
#4 Jeg er helt enig, og ift. licens-sagen, er det jo heller ikke DR vi skal se som "svinet"; DR journalistik har da altid været god kvalitet (isør med Reimar Bo ! ;) )

Det er den regering der endnu ikke har ladet licensen blive betalt over skatten, der er skyldneren.

Jeg fik idag et girokort på 1200 kr. og synes da det er komplet vanvittigt, jeg skal betale licens, af flg. årsager:

1. Jeg har et tv, men uden antenne kan jeg intet modtage (jeg smider sku ik mit 32" Sony Widescreen CRT TV ud for at undgå dårlig samvittighed når jeg lyver og afmelder licens-betalingen) - jeg overvejer at tilmelde mig noget kabeltv, men DR er ffs den sidste kanal jeg leder efter noget jeg gider se på.

2. Min pc på 225MHz og 32MB ram, 4MB grafik, kan ikke streame en skid! men pga. min dl-hastighed på mere end 256kb/s er jeg alligevel licens-offer.

3. Jeg har en clock-radio, som er mit "ur-på-væggen" - og det er alt hvad den skide clock-radio gør. Jeg ved godt jeg kan modtage radio på den, men helt ærligt: jeg giver ikke en skid for at høre mainstream PIS i radioen, og af samme grund stinker MTV.

FUCK regeringen ! Ethvert folketingsmedlem er sq da ligeglad med om han skal betale licens, og det her er da bevis på de tjener for meget.
DR er ligesåmeget ofre som jeg er! Det er regeringens beslutning,
at DR skal have pengene.
Lad det dog for helvede gå over skatten - Det er sku da i det mindste fair.

Hilsen en kontanthjælpsmodtager.

Stem på Socialdemokratiet! og Helle NUDE!

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2007 19:25:01
Svar/Indlæg:
3065/208
... fandt lige ud af min clock-radio virkede. Den er sku go' at have hvis man maler hytte, så man kan finde ud af hvad klokken er (pga. nyhederne hver gang klokken runder...) - men hvorfor skal DR have penge når jeg synes nyhederne er en belastning ?

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2007 19:29:17
Svar/Indlæg:
6181/270
#6 fordi loven siger det

så svært er det vel heller ikke at forstå
syns da selv det er lort og papir at der overhovedet skal opkræves licens penge.
DR er ikke andet en gang mafia firma i længden

Plexah

Overclocker
Tilføjet:
10-10-2007 19:42:14
Svar/Indlæg:
216/15
#5 Jeg kan ikke forstå hvorfor er det er bedre at betale over skatten. Jeg kan i det hele taget ikke forstå at du på nogen måde vil tvinges til at betale for det DR tv cirkus.

Regeringen siger at det skal være public service og på den måde skal det danske samfund være oplyst. Dette er også meget fornuftigt, men det eneste jeg kan komme til at tænkt på i den forbindelse er Nyhederne. Og Nyherderne vil jeg sørma også gerne betale for, men fanma om jeg skal betale for at se Ørnen og diverse dansk shit NEJ TAK ikke trivilligt!

Nyhederne består af max 2 timer om dagen dvs 1/12 af sendetiden. 1200kr/12 = 100kr. 100kr det er sq fair regerings fætter!!

Hmm... Som i nok kan høre har jeg også lige fået et brev fra DDR 😕

Tahiti

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2007 19:42:34
Svar/Indlæg:
2676/147
Har lige fået brev fra DR idag, om at jeg ikke betaler Lincens - NEJ, hvad regner de mig for? 😛

Det stykke papir bliver sq arkiveret lodret 😳

-Tahiti

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2007 19:43:55
Svar/Indlæg:
10398/435
#2, pointen er at filmen er propaganda... Man skal vel heller ikke støtte dem som hverver folk til selvmordsbombning vel? Ville du da give dem en bod på rådhuspladsen?

#3, nu er vi ikke medlem af Iran, men af EU!

#4, nej, men nu er nazi-sympatisører ikke på nogen terror liste! jeg tror ikke der er fare for de bomber hovedbanegården eller driver andet terrorvirksomhed.

#5, hvorfor skulle det dog lægges ind over skatten? Man skal da netop have lov til at vælge. Så må de oppe sig og bruge nogle af deres millionermilliarder på at lave decoderboxe som man kan få hvis man betaler licens. Samt login på DDR.dk. Det kan da ikke være så svært.

Tahiti

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2007 20:15:48
Svar/Indlæg:
2676/147

Helt enig ( i den sidste "statment" ) :yes:

-Tahiti

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2007 20:29:13
Svar/Indlæg:
1107/258
Licens ... Arghh.. ved ikke engang hvor jeg skal begynde,, de kom på en søndag hvor jeg havde tømmermænd. Ringede ikke engang på døren /opgangen men kom ind anyway. bankede på min dør og mig der havde en aftale med vice værten haster ud og åbner med mit tv bragende i baggrunden >.< havde jeg bare haft en muggert med hjem fra arbejde så kunne jeg havde tabt den noget så hårdt .. syntes DR er en samling perverse sataner der nyder at hive penge ud af folk der ingen har, ... og den dag idag betaler jeg 2*license >.< hos mig selv og kæresten... ffs. så de ripper da mig ganske fint. /klappe klappe.

men anyway de påstod at de havde pejlet en sort seer i opgangen eller hva faen det nu var han sagde. bor på nørrebro. 50% der betaler ikke licens lol.

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2007 20:43:18
Svar/Indlæg:
10398/435
de bruger ikke pejlevogne mere. det er for meget nu om dag som kan interferere.

hightower

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2007 20:45:50
Svar/Indlæg:
2440/66
Hvaffen licens? Er den ikke betalt over skatten? 🤣 Ellers er det på tide. Hvem gider betale SÅ meget for det lousy tv DR producerer udover TV avisen? 😕

Timozzdk

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2007 20:47:23
Svar/Indlæg:
1636/115
10# Filmen er IKKE propaganda fordi en hollandsk "ekspert" siger det. Hvis Berlingeske havde lyst kunne de sikkert finde en "ekspert" som sagde det modsatte. Men det sælger jo ikke aviser. Desuden er Berlingske en politisk avis og det er jo helt tydeligt hvor de står feks over for jyllandsposten eller politiken. Det er politik politik og mere politik, og det er helt tydeligt at mange af os aldrig vil forstå det. Det er alt for let at have en holdning fordi det står i en avis, udtalt af en ekspert. Hvad med du så filmen og så havde en frisk holdning.

Du støtter hellere ik terror fordi du betaler licens og DR laver en sukkersød film om FARC. Hvad fanden har du ædt. Når DR så laver en film som fortæller om hvordan staten lyver og bedrager, går i krig på falsk grundlag, føler du dig så som landsforræder eller patriot når du betaler licens?

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2007 20:50:16
Svar/Indlæg:
4230/89
#10 nej nej, men altså bare ment på den måde, at fordi DR har lavet en "veligsindet" dokumentar om det der, er jo ikke ens betydende med at de er "medskyldige" 😉

bornholm

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2007 20:59:12
Svar/Indlæg:
2958/84
#5 har man råd til en 32" flad som kontanthjælpsmodtager, så har man fanme også råd til licens 🤡

Plexah

Overclocker
Tilføjet:
10-10-2007 21:06:54
Svar/Indlæg:
216/15
#17 det er nu bare en 32" CRT, men ellers har du sq ret.

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2007 21:07:58
Svar/Indlæg:
10398/435
#15, generelt kan jeg ikke lide DR fordi det eneste de producerer er venstreorienteret propaganda. bush er ond, putin er god fordi han er jo kommunist. castro og bastita kaldes statsledere, men pinochet er diktator? (hov han er fra højre)! Nu synes jeg dog at de er gået for langt ved at lave propaganda for en terrorvirksomhed (synes du det lyder som en dokumentarfilm?). Desuden hører det ingen steder hjemme i public service tv at lave politisk agitation!! Jeg har brækket mig nok over hvor søde de synes dem fra ungdomshuset er (ikke at det er relevant).

Filmen handler om en kvinde som bliver rekruteret af guerillaen og finder ud af at det bare er herligt og at de har helt ret i deres sag. skal jeg vide mere??

Det er mere end tydeligt hvor Plummer og hans "gang" står.

Timozzdk

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2007 21:31:02
Svar/Indlæg:
1636/115
19# Hehe det er ikke for at mundhugges med dig. Du er åbenlyst ikke glad for at betale licens og jeg tror du kunne bruge alt som undskyldning. Jeg er ikke fast mand på højre eller venstre side. Hellere ikke midten for den sags skyld. Der er ting som folk fra hver fløj kan være enige i. Og omvendt. Men det lyder som om du har sat dig godt fast i din side af vejkanten, og det skal du også have lov til.

Og de mænd du taler om er sjovt nok også de statsledere som "terrorister" og oprørere kæmper imod. Alle forbrydere. Måske ser vi ikke castro og putin som forbrydere nu, men hvad med om 50år? Bush er en forbryder, Fogh er en forbryder. Men hvem vil sige det? Jo modstanderne!

Og havde FARC brugt amerikanske våben istedet for kinesiske eller russiske og ikke betalt med narko, SÅ skal jeg love dig for de fik våben i hoved og røv af USA. Its all about the money.

mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2007 21:31:11
Svar/Indlæg:
4222/223
Husk lige en ting mht. tv-licens. Hvis i bor hos nogen, værelse eller anden form for leje, som i forvejen betaler licens. Så kan i framelde jer selv. Men de kommer igen senere når man er flyttet andet steds

|Ash

Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2007 00:44:03
Svar/Indlæg:
2694/107
Det hjælper ikke helt. Jeg bor på kollegie hvor jeg laver dette nummer. Men DR er IKKE glad for det. Jeg har ofte haft licens-idioten bankende på døren og selvom jeg har TVet kørende i baggrunden og han faktisk kan se det så nægter jeg at sige jeg har noget at der skal betales licens for.

Så ja, Jeg er et stort fedt røvhul over for de elskede licensmænd der kommer.

/Ash

animal-mik

Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2007 20:24:10
Svar/Indlæg:
908/160
Licenemanden blev så gald da jeg sagde jeg havde adsl - mundvigene trak sig op til et lille smil - det forsvandt igen da jeg sagde jeg IKKE skulle betale pga
det var en erhvervsadsl og jeg var "dækket" af arbejdet 😀

(nej - har ikke fjernsyn - foræret væk for flere år siden)

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2007 20:44:43
Svar/Indlæg:
5891/423
Bush tænker på olie og penge så er han ligeglad med hvad der sker med hans med mennesker... 😕

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2007 20:52:19
Svar/Indlæg:
4230/89
#24 arh, det kan godt være folk syntes han har været sådan...

og hvis han rent faktisk har været sådan, har han nok fundet ud af at folket ikke kan lide sådan en regering, og at han bliver "stemt hjem" hvis ikke han tilgodeser folket også... han skal nok få gáng i en charmeoffensiv 😛

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2007 21:17:30
Svar/Indlæg:
10398/435
#24, så er det godt at det er det samme som han folk tænker på 😲 desuden, hvad ved du om det??

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2007 22:01:22
Svar/Indlæg:
5891/423
#26 9/11 farenhiet af michael morre. Siden har jeg læst på det, og efter min menning så syns jeg at det kun er olie nu. Irak krigen var et flop. syns det er syndt for de danske famillier der skal have det i hovedet at deres barn er skudt i irak. De danske soldater var heller ikke tilfredse med deres indsats.
afghanistan er et større problem. vi har taliban f.eks. og osama bin laden.
11 milliader om dagen bruger U.S.A, plus nu skal man også tænke på co2 osv.
Ved godt Kina og indien osv. producere meget co2også, men Hvis en stor magt nedsætter Co2 forbruget meget, så gør de andre lande det også, fordi de bliver presset til det
#25 han ligger heller ik godt i statistiker

DjeavleN

Elitebruger
Tilføjet:
13-10-2007 16:15:59
Svar/Indlæg:
2959/206
De folk der endeligt vil have DR her er pga nyhederne.. Dem ser jeg på TV2 / TV2News.. Ser gennemsnitligt DR max ~30min om året. :no:

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
13-10-2007 16:38:50
Svar/Indlæg:
10398/435
Nu hvor det hele er drejet OT...

#28, hehe ditto! I år bliver det nok ikke til 30 min. Jeg har ikke været inde på deres side i år. Jo én gang for at klage! Det vil de så ha' 2k for. 😲 aldrig

#27, der skal da ikke meget til at du hopper på en doku-film. Ja Irak var for olien. Jeg kan ikke forstå hvorfor USA ikke bare meldte klart ud at krigen altså var for at varetage deres interesser. Og krig er jo til for at varetage interessser og hvad er der galt i det? Ved godt det lyder kynisk, men verden virker ikke uden krig. Læs du lidt op på om hvad krig har givet os.

CO2 udgør omkring 3% af tilbagestråling. Vanddamp (95%) og andre gasser (2%). Vil du ikke hellere bekæmpe vanddamp så?

For det første, tror du at CO2 er en hane man bare lukker for? For det andet, sænker en stormagt sit produktionsanlæg, så går der ikke lang tid før det ikke er en stormagt længere.

Som Lomborg så fornuftigt siger, så skal man passe på at ikke bare tyre penge efter noget, for hvis man hæmmer visse ting, så når man hurtigt et sted hvor man ikke har penge at tyre med.

MadsH

Elitebruger
Tilføjet:
13-10-2007 20:47:06
Svar/Indlæg:
1915/57
Jeg syntes bare det er SÅÅÅÅ fedt at jeg kan sidde og se hit med sangen og inspector morse hver weekend og betale 2000 for det om året. NOOOOOOT 😲