Superbruger
Tilføjet:
11-10-2007 01:23:30
Svar/Indlæg:
16/8
Hej... Har problemer med mit tv-kort, et Hauppauge Win-TV PVR-500MCE kort med dual tuner.
Se, det kørte fint i starten. Har siddet i 2 maskinen og gennemgået ca 10 setups for at teste det bedste software. Kom dog frem til at Windows Media Center var den bedste for mig.
Problemet nu ligger i selve optagelserne.
Når jeg optager en film eller en serie, sker der det at billedet begynder at "flyde sammen". Det er som at tunerkortet ikke dekoder korrekt.
Ansigter og hurtige bevægelser i filmen får et gennemsigtig "slør" efter sig, som at kortet ikke helt kan følge med i dekodningen. Ansigter har det også med at miste konjunkturerne, så f.eks. huden bare ligner en stor ensfarvet plamache. Jeg optog forleden filmen "Twister" men der er dælme ikke meget kræs at komme efter i de mange delvist underbelyste, stærkt detaljerede tornado sener. Der var nærmest bare store felter med farve i ny og næ. Endvidere har kortet tendens til at lave bagved liggende striber på billedet som irriterer meget men dog ikke har inflydelse på skarpheden i billedet. Ligner bare et "filter" der er lagt på billedet.
Ingen af disse problemer var der ved købet, og derfor er jeg meget i tvivl om hvorfor de pludselig kommer ud af den blå luft. Kortet har ikke lidt overlast eller skade på anden vis, og har været løbende testet med mange typer af software. Dog er fejlene nu konstante og selv på en reformateret maskine er der ingen hjælp at komme efter.
What to do next??? ☹
Al hjælp her er meget påskønnet. På forhånd mange tak.