Jeg kan ikke se problemet med, at diverse hjemmesider og forums er lidt "farvede". Det er jo trods alt sjældent, at man finder nogen i dagens danmark, der driver "gavebod" - en velbesøgt hjemmeside er bestemt ikke gratis at holde i luften, så der skal jo komme indtægter et eller andet sted fra.
Personligt benytter jeg følgende "filtre" for at få et mere nuanceret billede af "verden":
1. Jeg tager alt hvad jeg læser med et gran salt. Jeg forsøger med andre ord at benytte almindelig sund fornuft og dømmekraft. Hvis et givent forum/hjemmeside, er/bliver "farvet" i forhold til en bestemt forretning eller fabrikant, vil det ret hurtigt skinne igennem.
2. Hvis et produkt får meget ros eller positive anmeldelser et sted, og der er tale om et produkt indenfor noget jeg skal bruge, vil det bestemt fange min interesse. Dette betyder, at jeg vil søge mere info om det andre steder, for at få dannet mig et mere nyanceret billede af det aktuelle produkt.
3. Inden jeg køber noget "Googler" jeg det også - ikke mindst for at se om der er nogen, der har haft negative oplevelser med det pågældende produkt eller en eventuel service på det.
Når ovenstående er sagt, så er det dog sådan, at min respekt for et givent forum eller hjemmeside stiger i takt med hvor objektive jeg oplever "stedet". Der findes i den forbindelse en del web-sites jeg ikke længere bruger tid på, alene på grund af en lidt for "farvet" holdning.
Så mit råd er - brug din sunde fornuft, og lad være med at gå i spåner over, at hjemmeside XXXX ikke svarer til dine forventninger om objektivitet - find et andet sted at søge dine informationer 😉