brug af Forumer hvad er rimlig

Diverse d.  12. oktober. 2007, skrevet af saiot
Vist: 611 gange.

saiot
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2007 18:22:04
Svar/Indlæg:
7111/480
Hej ville bare hør3e hvad folk syns om det når man bruger et frum har brugt et andet frum hvor jeg efter at skrive et inleg i en nyhed hvor jeg skrvet et eller andet med om det ikke var rimlig emget det der var fordi siden havde lagt en Nyhed der hanlet om at en bestem webshop solgte et spil til en bestetm pris det var sån set ikke et tilbud da andre butiker havde det til samme pris det var Halo 3 til xboxen vis det skulle havde noget intrase men efter hvor ejg kormentret en nyhed for jeg dene besked her
Hej,

Hvad fanden bilder du dig ind? Gang på gang kommenterer du at vi får %'er hos Coolshop og at vi derefter linker til dem. Hvorfor? Har du ondt i røven over at vi får procenter for at linke til dem?

Xboxlife er ikke gratis at drive, og derfor får vi blandt andet penge ind via de aftaler som vi f.eks. har med Coolshop.dk.

Jeg gider simpelthen ikke at se på dine dumme kommentarer mere, derfor har jeg fjernet din mulighed for at skrive kommentarer til vores nyheder. Skulle du vælge at fortsætte i samme rille i vores forum, så vil du blive bortvist øjeblikkeligt fra Xboxlife.dk PERMANENT.


er det ikke at gå i små sko eller er det bare mig
fik dene besked efter jeg have skravet i en anden nyhed hvor jeg sporte om de også % der fra 😉 er det bare mig eller hvad
BlAzKoWiCz
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2007 18:26:27
Svar/Indlæg:
2732/41
A hvad?


saiot
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2007 18:30:18
Svar/Indlæg:
7111/480
#1
ja måske lidt svært at forkalre men jeg fik dende besked her "Hej,

Hvad fanden bilder du dig ind? Gang på gang kommenterer du at vi får %'er hos Coolshop og at vi derefter linker til dem. Hvorfor? Har du ondt i røven over at vi får procenter for at linke til dem?

Xboxlife er ikke gratis at drive, og derfor får vi blandt andet penge ind via de aftaler som vi f.eks. har med Coolshop.dk.

Jeg gider simpelthen ikke at se på dine dumme kommentarer mere, derfor har jeg fjernet din mulighed for at skrive kommentarer til vores nyheder. Skulle du vælge at fortsætte i samme rille i vores forum, så vil du blive bortvist øjeblikkeligt fra Xboxlife.dk PERMANENT.

"
efter at have givet min mening til kende om at de poster at en net butik har halo 3 til 400kr som en stor nyhed mens den pris længe var tilgenlig hos elgiganten
hvor jeg får ovenståe pm så mit spømål er syns i det er fer at vis man kommer med en mening får sådan en besked det var ikke nolge svine bsked jeg skørm bare at det undert en at den kom sådan op som den gjore og om det ikke var lidt for meget farvet af at de får %


Kasseren
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2007 18:47:58
Svar/Indlæg:
1814/48
Burde du ikke bruge xboxlive.dk til at brokke dig på og ikke HWT?


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2007 18:50:32
Svar/Indlæg:
4230/89
#1 tænkte jeg lidt også 😲

#2 tror det han mener er at der er lidt svært at læse hvad du skriver(angående gramatik og stavefejl 😕)

, men... hvis jeg forstår dig ret, er du utrilfreds med at de reklamerer for en bestemt hjemmeside?

og når du så på forummet beklager dig over den form for reklamer, får du at vide du vil blive bortvist fra siden hvis du ikke holder mund!??

/EDIT... #3 den kan jo være godt at høre meningen fra en part som ikke direkte er blandet ind i sagen 😉


saiot
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2007 18:55:25
Svar/Indlæg:
7111/480
3#
nej for siden tåler ikke krititk eller en anden mening de har et ris/ros forum
men det skulle nok hede ros kun for alt kritik eller anden mening eller tilkenegivelser af anden holning får amn advarslår eller det lige så var for at høre hvad andre mener om det
og 4# ja skriver ikke så godt og gør det ikke bedre af at jeg lige pt ikke har briller efter en operasion i øjet så håber i kan læse det ellers bare spør skal jeg prøve igen
og ja du har fåstået det redig man kan ikke sige sin mening om noget det er jo fer nok at der bliver raklamere men så brude der også være ok at give sin mening til kende om det er det bare ikke og det er ikke kun sådan noget det er sempeln hen generalt det er sån kritik bliver inoraret eller bliver man botvist eller advarslor


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2007 18:58:34
Svar/Indlæg:
4230/89
#5... jo jo, det er lidt kryptisk det du skriver... men kan dog læses 🙂

men ja, sådan er livet nu engang bare, nogen mennesker syntes bare ikke, at nogen emner skal diskuteres...

men jeg syntes bestemt ikke det er fair at man truer med ban's eller bortvisninger fordi man gerne vil have korte lagt på bordet...


umagarz
 
Superbruger
Tilføjet:
12-10-2007 19:01:27
Svar/Indlæg:
423/32
#0 det er ikke fair for dig, selvfølgelig med mindre de direkte eller i deres regler skriver at negative kommentarer om priser fra coolshop ikke er tilladt, så er det noget andet. så jeg synes du skal finde en mere uafhængig xbox-forum-side. 🙂


saiot
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2007 19:03:52
Svar/Indlæg:
7111/480
gør der nemlig ikke må ærlig inrøme jeg ikke så tit læser ralene igenemn men har gjort det her det som gør sagen lidt sjover er at der har stået en gang at det var en uanheinge side men er det sku ikke men vis det var vare det ... var det fint nok men at man ikke kan tåle andre har en mening så er man sku barnlig


DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2007 19:06:41
Svar/Indlæg:
6531/410
Xboxlife.dk er ekstrem glade for alt coolshop gør og siger.

kan da godt forstå coolshop syntes iden er fed for dem de får en masse kunder
gennem siden men en side må aldrig være så afhængi af dem der reklamere på siden at det går ud over troværdigheden.

Jeg har handlet meget ved coolshop men er stoppet forde de ikke er ærlige
jeg fik en reklame fra dem at hvis man meldte sig til lovefilm.dk en md gratis fik man de 3 hitman spil gratis jeg har aldrig set de spil.



saiot
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2007 19:13:31
Svar/Indlæg:
7111/480
¤9
ja nemlig troværdihend den gang halo 3 var kommet kom der en stor nyhed på forsiden om at Coolshop havde det biligt til 397 tro jeg mens Eliganten havde haft det til 400 noget tid før faktis 1 uge tro jeg hvor man så siger om det ikke var lidt meget at lave den som nyhed da der er et udmærket frum med en under frum med tilbud men det var på grund af Halo 3 men Elgiganten havde haft et tilbud som var biliger en coolshop i lang tid så... det blev ikke nevnt noget om på forsiden


#11
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2007 19:21:51
Svar/Indlæg:
3640/1231
Jeg kan slet ikke se hvorfor det kan være et problem for dig hvad siden poster og ikke poster som nyhed.

Det kan godt være det virker som reklame i dine øjne, men og hvad så?
Hvis de vil gøre reklame for en shop som de synes om, fremfor ElGiganten, så lad dem da. Det ville jeg da også til hver en tid gøre! 🤣

Kan slet ikke se problemet... medmindre du ligefrem er ejer af ElGiganten og føler dig snydt...


saiot
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2007 19:25:46
Svar/Indlæg:
7111/480
#12 du fårstå jo ikke hvad det hanlpr om det hanlor om at man ikke kan sige hvad man syns uden at blive slette eller bannet der stå ingen ting i ders raler eller noget jeg syns bare det er forkret at man får sådan en besked vis man har en anden holning jeg har ikke sagt nolge stedet at de ikke må lave hvad de vil som nyheder jeg ahr kun sagt jeg syns det var for meget men det er min holning du ahr din og jeg har min og det kan jeg godt lig ellers hvar det fåkedelig vis alle havde samme men man må ikke havde nadre holninger der på det er det jeg syns der er forkret


DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2007 19:26:48
Svar/Indlæg:
6531/410
#11

det vil sige at HWT ville sige en hdd 1 er bedre end hdd 2 forde hwt får penge af dem der laver hdd 1.

for det er jo helt det samme.

Xboxlife.dk skrev intet om at elgiganten havde en kanon pris på spillet men da coolshop satte deres pris 3 kr under var det pludselig et kanon tilbud.


#14
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2007 20:30:33
Svar/Indlæg:
3640/1231
#13 > hvordan nåede du frem til den konklusion?

Jeg siger bare, at jeg da hellere end gerne vil fortælle at MidtData eller SHG f.eks endelig har en eftertragtet vare på lager, hvis det er sådan landet er.
Ene og alene fordi det er butikker der har været kendt for gode priser og god service herhjemme.

At nogen skulle have ondt i røven over det, kan jeg simpelthen ikke forstå.
At man føler en trang til at fortælle den på selve siden, kan jeg heller ikke forstå, da det kun vil være for at skabe splid på siden.

Hvad er problemet i det? Og hvem siger at den side for penge for den såkaldte "reklame" ? Er det ikke bare en konklusion der igen bliver draget og udfoldet for igen at skabe ballade?

Ja undskyld mig, men jeg kan simpelthen ikke følge folks trang til at skrive ting der med fuldt overlæg kun bliver skrevet for at opsøge en konflikt.
Vi banner ikke folk her for at sige deres mening, men jeg kan sagtens forstå at siden har gjort det, hvis det er noget som sker gentagne gange efter en advarsel...

Og ja, du må gerne have din mening, og jeg må gerne have min 🙂


kclDK
 
Overclocker
Tilføjet:
12-10-2007 20:45:21
Svar/Indlæg:
20/0
Jeg kan ikke se problemet med, at diverse hjemmesider og forums er lidt "farvede". Det er jo trods alt sjældent, at man finder nogen i dagens danmark, der driver "gavebod" - en velbesøgt hjemmeside er bestemt ikke gratis at holde i luften, så der skal jo komme indtægter et eller andet sted fra.

Personligt benytter jeg følgende "filtre" for at få et mere nuanceret billede af "verden":

1. Jeg tager alt hvad jeg læser med et gran salt. Jeg forsøger med andre ord at benytte almindelig sund fornuft og dømmekraft. Hvis et givent forum/hjemmeside, er/bliver "farvet" i forhold til en bestemt forretning eller fabrikant, vil det ret hurtigt skinne igennem.

2. Hvis et produkt får meget ros eller positive anmeldelser et sted, og der er tale om et produkt indenfor noget jeg skal bruge, vil det bestemt fange min interesse. Dette betyder, at jeg vil søge mere info om det andre steder, for at få dannet mig et mere nyanceret billede af det aktuelle produkt.

3. Inden jeg køber noget "Googler" jeg det også - ikke mindst for at se om der er nogen, der har haft negative oplevelser med det pågældende produkt eller en eventuel service på det.

Når ovenstående er sagt, så er det dog sådan, at min respekt for et givent forum eller hjemmeside stiger i takt med hvor objektive jeg oplever "stedet". Der findes i den forbindelse en del web-sites jeg ikke længere bruger tid på, alene på grund af en lidt for "farvet" holdning.

Så mit råd er - brug din sunde fornuft, og lad være med at gå i spåner over, at hjemmeside XXXX ikke svarer til dine forventninger om objektivitet - find et andet sted at søge dine informationer 😉


Mads321
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-10-2007 07:43:05
Svar/Indlæg:
3162/326
#0

Jeg kan altså godt forstå du har fået sådan en besked. Der svarer lidt til at gå ind i føtex, og fortælle samtlige kunder, at de kan få alle varene 1kr billigere på den anden side af gaden.

Endnu mere udpenslet:

Det er nytår, og der står to brede gutter i hver deres container ude foran silvan og sælger krudt. Du finder ud af den ene fyr er flink og har f.eks gratis kaffe el. lign. men hans krydt koster lidt mere end ved den anden container. Til gengæld er den billige sælger en gammel gnavpot, der ikke har kundetække, og bliver nærmest fornærmet over man vil købe noget ved ham.

Føler du da, at det er dit ansvar at gå hen til den dyre sælger og sige til alle kunderne de kan få det billigere i den anden kontainer?

Hvordan tror du den dyre sælger har det med det? (og hvad tror du kunderne tænker om dig i sådan en situation).

Hvis folk vil betale 3kr. mere for et spil, og på den måde støtter en hjemmeside de gør brug af, og som giver dem mange gratis råd og oplysninger, så lad dem dog det.

Det er dig der har søgt konflikten i den her sag, og derfor kan du under ingen omstændigheder føle dig forurettet.

Mvh. Mads 🙂


cbmdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2007 23:57:02
Svar/Indlæg:
25/3
piv piv piv mand, hvis der er et samarbejde mellem to sider så gør den ene den anden en tjeneste, sådan er det. Uafhængigt xbox site??? xboxlife.dk er da ikke afhængig af coolshop på nogen måder. De er afhængige af de spil distributører der er i dk og som sender spil til dem, hvis de nu KUN anmeldte spil fra MS eller en hvilken som helst anden distributør var de afhængig.

Lad være med at pive så meget over det, jeg tror du har gravet din egen grav på xboxlife.dk ved at være pisseirriterende... :)
Find dig dog i det eller lad være, og lad det være op til siden selv om de synes det er en nyhed, det er jo et frit land, du kan jo bare lade være med at læse den :)


riska
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2007 03:17:35
Svar/Indlæg:
7241/274
Grineren...
Hvad folk dog kan hidse sig op over ... 🤣


beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2007 10:20:44
Svar/Indlæg:
3943/44
Den kørte da vist lidt af sporet den her, som jeg forstår det, så er Saiots problem jo ikke så meget meget at de har det samarbejde.

Men mere at crew blokerede hans mulighed for at kommentere nyheder, efter at han påpejede at tilbudet ikke var noget særligt, og han derfor ikke syntes at det skulle skrives som nyhed.

Jeg syntes nok at crew på det på gældende forum har overreageret en smule.