kan IKKE installere ON-board NEtkort

Bundkort / CPU d.  14. oktober. 2007, skrevet af dsf
Vist: 1153 gange.

dsf

Superbruger
Tilføjet:
14-10-2007 12:50:44
Svar/Indlæg:
127/111
har lige købt nyt MB; http://www.biostar.com.tw/app/... og CPU; http://www.edbpriser.dk/Produc...

Men kan på INGEN måde få installeret netkortet, Realtek RTL8111B - 10/100/1000. Har brugt cd/dvd'en som fulgte med, download driver fra Biostar's hjemme side og andre downloads. Men den kommer bare op med at den IKK kan finde nogle driver og om den skal kigge på nettet - ja nettet, flot når ens netkort ikk virker! den eneste måde jeg kan få installeret bare lidt der minder om en installation er når jeg vælger at jeg har diskette, men så kommer den op med en fejl - kode 10. Det er med OS-XP med SP2.......har prøvet at afinstallere XP osv.

Fatter ikk en skid, plejer sgu ALDIG at ha' problemer med sådan noget - kan bundkortet være defekt?? har INGEN andre kort sat i MB
Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
14-10-2007 13:12:49
Svar/Indlæg:
10398/435
den skulle vel ikke være disablet i biosen?

har du prøvet driver fra realtek.com.tw ?

dsf

Superbruger
Tilføjet:
14-10-2007 15:09:31
Svar/Indlæg:
127/111
kan INETE finde om on-board lan i BIOS'en, synes faktisk også at det er lidt mærkeligt!!?

nej har ikk prøvet Realtek endnu, men når jeg derinde så er der 2 vers; en som er til PCI og en til PCI E - men det jo on-board og ikk et kort jeg sætter i PCI/PCI-E soklen??

OcDevil

Elitebruger
Tilføjet:
14-10-2007 15:15:23
Svar/Indlæg:
1262/95
Mit bud er:

http://www.realtek.com.tw/down...

Det benytter vel PCI-E bussen, så jeg skyder på det er PCI-E 😉

dsf

Superbruger
Tilføjet:
14-10-2007 19:37:18
Svar/Indlæg:
127/111
fandt On-board Lan i bios'en og den VAR enable......
hentede den nyeste driver på RealTek Hjemmeside.....igen UDEN held. ☹
kan KUN en driver install med en fejl kode 10 - er næsten sikker på noget er galt, købte det i fredags så skulle jeg ikk få det byttet - det virker jo ikk 100%????

Karsten-B

Elitebruger
Tilføjet:
14-10-2007 20:06:26
Svar/Indlæg:
1248/70
Prøv evt at finde chippen til netkortet på bundkortet og skriv de numre ned som er synlige på chippen og brug det til at søge efter driveren på nettet, kan være det hjælper

- det kan jo være der sidder en helt anden chip på kortet end der er oplyst i manualen.

-------CB

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
14-10-2007 20:54:45
Svar/Indlæg:
3943/44
Er den der i enhedshåndtering?

Eller har du nogle med gule udråbstegn? for der kan være sket en fejl første gang den installerede hvilket kan betyde at driver ikke kan finde dit hardware. Så prøv at fjerne evt. udråbstegn og se om det hjælper.

dsf

Superbruger
Tilføjet:
15-10-2007 12:44:53
Svar/Indlæg:
127/111
har prøvet driverens .INF-fil. kortet er vist som ethernet-controller og et (?). hvis jeg tvinger den driveren igennem med den fremgangmåde med at jeg "vægler selv min driver/diskette som kommer den om med at netkortet Realtek xxxx og så (!) - at det ikk virker rigtigt, KODE 10!!!

der er vel grænser for hvormeget man skal rode med det lort, noget må da sgu da næsten være galt. det er da ikk almindeligt at det skal være SÅ svært bare at installere de alm drivere!!

dsf

Superbruger
Tilføjet:
16-10-2007 12:40:03
Svar/Indlæg:
127/111
NU har jeg fundet årsagen, det er en IRQ-konflikt. den få ingen IRQ-adr og hvis jeg tvinger den igennem, så som M$ skriver, bliver computeren ustabil. og det gør den for den får samme IRQ som noget andet og jeg kan ikk gå ind og ændre det. der i enhedshåndteringen og så det hardware som man vælger, der kan jeg ikk ændre på de værdier i "ressource" - de at inaktive (IRQ19). så har jeg lånt et netværkskort og sat i PCIsoklen den får så IRQ21 og kører fint.

hva så, er det nyt bundkort når den ikk selv kan tildele den en IRQ-adr.
har nemlig nu prøvet med Vista Trail og der laver den samme lort i den.