En ven stillede mig et virkeligt godt spørgsmål om det var muligt at lave en så billige game PC overhoved muligt til ca max 3000 kr til 3500 kr. Det her er hvad jeg er kommet frem til. Men vis der er nogen der menner at der er noget der kan gøres bedre så kom med det. Det er lige meget om det er en Intel platform eller AMD eller Nvidia eller ATI GFX kort. Bare det er hurtigt og billigt. Det er så vennen der skal havde PC'en i sidste ende. Og det er så prisen der er en vigtigt faktor da han ikke gider at bruge så mange på en PC til spil.
Hvis det bare skal være billigt så synes jeg umiddelbart at det ser ganske fint ud. Men måske det kunne være smart at smide de 300 mere og så få et lidt bedre grafikkort.
Ved at vælge dårligger ram gav det flere penge til valg af CPU og stadig være 100 kr billiger end det oprindeligt forslag. Men den der CPU du linker til i #3 er desvære ikke lige så hurtig som de tilsvarende CPU'er fra AMD i samme prisklasse. Plus at odenlige bunkort til Intel CPU har det med at være dyre desvære.