Elitebruger
Tilføjet:
14-10-2007 21:30:54
Svar/Indlæg:
141/72
Jeg har købt et 8800 GTX brugt som skulle ankomme tirsdag, og det har lidt været min undskyldning for endelig at komme med på Conroe vognen. Det består i at jeg skal have mobo, RAM, CPU, PSU og H2O hoved.
På stort set alle punkterne er jeg ret blank, selv om jeg har brugt hele dagen på at undersøge markedet, så håber lidt på personlige råd til at bestemme mine indkøb. :)
CPU'en skal enten være en Q6600 (G0 hvis jeg kan få det - how?), eller en E6850. Hvad bør jeg gå efter her? Jeg regner (selvfølgelig) med at max OC den under vand, så hvis de har samme OC potentiale må man antage det skal være Q6600'eren pga. de ekstra kerner?
Angående RAM'ene, så er det eneste jeg hører "Cellshock, Cellshock"... om det så skal være PC8000 eller hvordan, det er mig lidt et mysterie?
Så er der bundkortet... jungle out there, I'll tell ya. Gigabyte, Asus eller bør man købe et DFI hjem fra udlandet? Og skal det så være P35 eller X38? Ja, jeg er personligt ret lost. Det virker på mig som om X38'er kortene ikke er det værd hvis man ikke kører Crossfire etc?
PSU er jeg helt på bar bund og regner umiddelbart med at gå ind på Xtremesystems lister og trække lod?
Angående CPU hoved må det blive et af de dyre hoveder til ca. 500 kr. som kommer til at køre på én 120mm rad + Eheim 1048.