Det er rigtigt den bruger rigtig mange ram... Faktisk næsten uacceptabelt mange!
Jeg er af overbevisningen at man bruger alt hvad vista har at byde på, og ikke disable det halve for at få det til at ligne Win2k... Men ja, det har sin pris...
Jeg vil ikke råde til mindre end 4 GB ram da jeg nemt bruger over 2GB bare ved at have bioshock åben 😐 Prøvede først med 2GB og det gik mildest talt ad H... til.
En anden ting er også at vista bruger dine ram på en helt anden måde end forhenværende OS´er, dvs, det sætter højere krav til ram, reponstid, fart og stabilitet! Tror mange OC´er render i problemer når de når til RAM! Der er ingen vej udenom: Køb nogle ordentlige ram ellers sutter det!
Når det så er sagt, ja så kan jeg melde herfra at mit vista 64bit kører betydeligt hurtigere end min gamle XP 32bit. Og jeg har ikke mistet noget i performance som sådan. Men du har ret! Det er lidt latterligt at det skal kræve SÅ meget
Jeg har heller ikke været "heldig" for mit vista kørte bestemt ikke godt da jeg fik det... Jeg er bare stædig nok og hang i røret til MS og forlangte at de fandt ud af hvorfor det gik galt! og det må jeg tage hatten af for... Er blevet ringet op fra deres tech afd. et utal af gange og fået rigtig meget forklaret. De har været yderst behjælpelige og nu ruller det sku bare!
De fleste af os herinde på HWT er jo trods alt lidt geeks og skulle gerne have ekspertisen til at få vista til at køre godt istedet for bare at opgive ...men det kræver lidt tid og stædighed 😀