www.2bon.dk erfaringer eller kommentarer?

Hyggehjørnet d.  15. oktober. 2007, skrevet af blackdark114
Vist: 1383 gange.

blackdark114

Superbruger
Tilføjet:
15-10-2007 20:00:48
Svar/Indlæg:
212/3
har nogle af jer erfaringer med www.2bon.dk ?
eller kan i sige noget om dem ud fra deres hjemmeside?

det er et firma dar laver hjemmesider for virksomheder.

Hilsen Rasmus
AskerNedeFraGrillen

Elitebruger
Tilføjet:
15-10-2007 20:12:40
Svar/Indlæg:
444/74
Hej Rasmus.

Jeg kender ikke firmaet, men efter at have kigget på deres egen hjemmeside tror jeg ikke de er specielt gode til deres job.. Den er da ikke særlig pæn... :'-(

Jeg vil næsten gætte på at du skal have lavet en hjemmeside. Hvis det er fordi du ikke har styr på HTML, PHP, flash, etc. så vil jeg helt sikkert foreslå Joomla! Joomla er et såkaldt CMS system (CMS: Content Mangement System) der er et system hvori du kan styre hele din hjemmeside via et super smart kontrolpanel. Jeg har selv to hjemmesider kørende med Joomla.

Du kan se en demo her: http://demo.joomla.org/

Systemet er gratis og man kan så hente templates (side designs) og addons (f.eks. et smart galleri eller et forum) gratis fra diverse hjemmesider. Et par klik og man har ændret designet på hele siden.

Installation behøver man heller ikke bekymrer sig om. Mine domæner er købt hos www.i123.dk , og her installere de gratis Joomla ved oprettelsen.

Nå, skal lige love for det blev et langt svar. Nu håber jeg så du kan bruge det til noget og faktisk skal lave en side. 😛

Redigeret: Rettet fejl i link

DaMooze

Elitebruger
Tilføjet:
15-10-2007 21:15:23
Svar/Indlæg:
469/83
#1 tror der er en lille fejl i dit link :P

blackdark114

Superbruger
Tilføjet:
15-10-2007 21:16:21
Svar/Indlæg:
212/3
jeg skal egentlig ikke lave en hjemmeside (desværre).
men ideen med Joomla lyder virkelig som noget sjovt og spændende 😀
så tak for det.

men jeg ville nok fortrække frontpage til når jeg skal lege med hjemmesider. (kan både se koden og hvordan det cirka vil blive). 😀

grunden til jeg lige spurgte om det var fordi det er en jeg kender der ejer det.
jeg vil nok først lave en side når jeg er kommet lidt længere hen i teknologi/kommunikation 😛 (HTX)

men igen tak for hjælpen

DjeavleN

Elitebruger
Tilføjet:
15-10-2007 21:25:46
Svar/Indlæg:
2959/206
#0 - Siden er lavet i Frontpage? 😀
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">

blackdark114

Superbruger
Tilføjet:
15-10-2007 21:35:06
Svar/Indlæg:
212/3
det vidste jeg godt nu du siger det.
men som jeg sagde det er en som jeg kender der har lavet siden. 😕

Skipper

Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2007 05:27:29
Svar/Indlæg:
971/67

Han forventer vel ikke at få nogle kunder med den side? Og så lige frontpage..

Jeg er enig med #1 om at joomla er et godt bud, da det også er nemt at vedligeholde for kunden.

Frontpage er da virkelig noget lort, eller har været - ved ikke om det er bedre i nyere versioner.

Hvis du vil kende kode, så skal du starte i notepad og bruge diverse guider. Du kan nu også se koden i joomla.

/Skipper

AskerNedeFraGrillen

Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2007 08:47:23
Svar/Indlæg:
444/74
Som #6 siger kan man også se og rette direkte i koden i Joomla. Det er bare sjældent det er nødvendigt. Jeg synes ihvertfald Joomla kører rigtig godt og giver mange muligheder.

Og personligt synes jeg heller ikke så godt om Frontpage, så hellere lave det i rå HTML i gode gamle notepad. 😛

Thatorien

Superbruger
Tilføjet:
16-10-2007 11:53:44
Svar/Indlæg:
82/6
Enig med #7 Notapad rocks til html og php :D

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
22-10-2007 18:31:49
Svar/Indlæg:
4033/364
Sorry to say, siden er fin som "se min private side", men til virksomheder - så er den noget amatøragtig..

Jombola er fint, eller simpleCMS er også et godt valg (noget nemmere at komme igang med).. hvis du ikke har databaser, men kan skrive til biblioteker er gubbi et sjovt alternativ

men tjek www.opensourcecms.com der kan man prøve masser af CMser før man installer dem (jombola, e107 etc)