Den gyldne regel indenfor handel med aktier er, at al (lovlig) handel er baseret på spekulationer.(at så der er noget der hedder insidertips er en anden sag)
Det vil være ekstremt dumt at investere i en aktie for et spil(foruden man er ligeglad med pengene og blot vil støtte udviklingen). Et typisk topspil vil nemlig hurtigt efter lanceringen, max. 2 måneder, miste de flestes interesse(hvor mange snakker om Bioshock nu?) og når det sker vil aktien styrtdykke og være næsten umulig at sælge = spildte penge.
Spiludvikleren er kun et lidt bedre bud på en man kan købe aktier hos. Foruden det er en nylanceret aktie, som du køber for at støtte udvikleren, vil det være et farligt sted at lægge sine penge, foruden selvfølgelig at man tror at firmaet bliver opkøbt eller snart vil skabe et nyt topspil.
Det efterlader os med publiceren, i dette tilfælde Electronic Arts Inc., som har en nogenlunde stabil aktie, da den er baseret på flere spil, men til tider stiger når de står over for at skulle udgive et topspil, såsom Crysis.
I alle tre tilfælde gælder det typisk at det bedste tidspunkt at sælge er lige efter lanceringen, af det nye spil, hvor alle stadig ser positivt på det hele og kun få har erkendt at salget hurtigt vil falde når den indledende hype er overstået. Mit bud er at et salg omkring 1. december(da Crysis lanceres den 15. november) er der hvor du vil få mest ud af din investering.
Det ovenstående er blot mit bud baseret på 3 sæsoner med aktiespillet og hvad jeg selv vil kalde sund fornuft 😉