aktier i Crysis

Diverse d.  16. oktober. 2007, skrevet af Nkaj
Vist: 341 gange.

Nkaj

Overclocker
Tilføjet:
16-10-2007 11:39:28
Svar/Indlæg:
857/180
Hej allesammen 🙂

Jeg kunne godt tænke mig at købe nogle aktier i Crysis, men jeg ved ikke hvordan man gør.

Skal man købe aktier i Crytek eller EA Games eller i selve Crysis spillet?

På forhånd tak for hjælpen 🙂
Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2007 11:43:12
Svar/Indlæg:
3162/326
pfff...

Det må være EA, da jeg aldrig har hørt om et spil på et aktiemarked.

http://www.gamesindustry.biz/c...

Tror du er lidt for sent ude, da enhver jo nok ved, at det gælder om at købe mens aktien er lav, og sælge når den er høj.

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2007 12:11:55
Svar/Indlæg:
10398/435
#1, det skal du nu ikke være sikker på. Den kan sagtens stige fra hvor den er nu. Specielt da crysis nærmer sig, og julesæsonen generelt.

http://finance.yahoo.com/q/bc?...

Når man kigger på aktier skal man aldrig kigge bagud. Bare fordi den har været lavere og ligger højt nu, betyder det ikke at den vil svinge ned igen.

Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2007 12:24:51
Svar/Indlæg:
3162/326

Julesæsonen ja. På den chart du linker til, kan du også se aktien er faldet fra ~ julen 06 indtil den når et lavpunkt i sommermånederne, og nu stiger igen op til jul. Jeg ved ikke hvad du ser i det, men jeg ser en trend, der siger aktien er højest omkring jul.

Mit indlæg i #1 skal altså også tages med et ordenligt gran salt, da jeg ingenlunde har nogen som helst erfaring med aktier.

Derfor skal dette indlæg også tages med et gran salt.

Mvh. Mads 🙂

Kasseren

Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2007 14:00:36
Svar/Indlæg:
1814/48
Den gyldne regel indenfor handel med aktier er, at al (lovlig) handel er baseret på spekulationer.(at så der er noget der hedder insidertips er en anden sag)

Det vil være ekstremt dumt at investere i en aktie for et spil(foruden man er ligeglad med pengene og blot vil støtte udviklingen). Et typisk topspil vil nemlig hurtigt efter lanceringen, max. 2 måneder, miste de flestes interesse(hvor mange snakker om Bioshock nu?) og når det sker vil aktien styrtdykke og være næsten umulig at sælge = spildte penge.

Spiludvikleren er kun et lidt bedre bud på en man kan købe aktier hos. Foruden det er en nylanceret aktie, som du køber for at støtte udvikleren, vil det være et farligt sted at lægge sine penge, foruden selvfølgelig at man tror at firmaet bliver opkøbt eller snart vil skabe et nyt topspil.

Det efterlader os med publiceren, i dette tilfælde Electronic Arts Inc., som har en nogenlunde stabil aktie, da den er baseret på flere spil, men til tider stiger når de står over for at skulle udgive et topspil, såsom Crysis.

I alle tre tilfælde gælder det typisk at det bedste tidspunkt at sælge er lige efter lanceringen, af det nye spil, hvor alle stadig ser positivt på det hele og kun få har erkendt at salget hurtigt vil falde når den indledende hype er overstået. Mit bud er at et salg omkring 1. december(da Crysis lanceres den 15. november) er der hvor du vil få mest ud af din investering.

Det ovenstående er blot mit bud baseret på 3 sæsoner med aktiespillet og hvad jeg selv vil kalde sund fornuft 😉

DreAz

Superbruger
Tilføjet:
16-10-2007 15:11:10
Svar/Indlæg:
486/24
Hvis man skulle købe aktier i et spil firma/publisher, så skal du gå efter Ubisoft, deres lineup af spil her i Q4/Q1 08 er godt nok heftig 🙂