Mobil digital signatur kan være ulovlig

Litteratur d.  16. oktober. 2007, skrevet af System
Vist: 619 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
16-10-2007 13:08:46
Svar/Indlæg:
0/11005
Det er måske i strid med Persondataloven, at Slagelse og Holbæk kommuner i samarbejde med TDC og EDB Gruppen har sendt en digital signatur til alle uden samtykke. Derfor ændres proceduren nu.

Læs hele nyheden her: http://www.hwt.dk/newsdetails....
Cyberguyen

Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2007 13:38:01
Svar/Indlæg:
611/26
"En forudsætning for det er, at borgernes identitet kan bekræftes elektronisk ? hvilket den Digitale Signatur netop kan."

Baah - den signatur kan ikke bekræftes på nogen måde medmindre man møder op og viser ID for at få den udleveret.

Jeg kunne tage signaturen fra min nabos postkasse og udgive mig for ham.

Det svarer til at politiet automatisk sender pas til alle personer der fylder 18, med det foto som blev taget ved sidste skolefotografering og en estimeret højde.

Desuden så mener Lene Espersen jo at det er kritisabelt at nogle uddeler værktøjer til at kryptere trafikken med, så man kan omgå den logning som ISP'erne foretager.

Men den digitale signatur er måske ikke en kryptering? eller også har politiet en fin bagdør i alle signaturer?

Hvornår mon den bagdør ender på en togstation, ligesom en masse andre fortrolige papirer fra PET gjorde det?

Vi får efterhånden stoppet så meget lort ned i halsen fra starten, uden at der er slået på tromme for sikkerheden.