Internet og windows ME

Software d.  17. oktober. 2007, skrevet af wazi
Vist: 213 gange.

wazi

Overclocker
Tilføjet:
17-10-2007 16:10:52
Svar/Indlæg:
2/1
Hej med jer.

Jeg sidder og roder med en gammel Windows Me computer som ikke kan komme på internettet. Jeg har lige skiftet netkort i maskinen og det fungerer tilsyneladende også fint.

Jeg har indstillet TCP / IP protokollen til følgende:

* Hent aut. IP.

* Benyt DHCP til WINS navnefortolkning

* Deaktiver DNS

Med winipcfg får jeg fint en DNS server og alt ser normalt ud. Jeg kan sagtens frigøre og forny det hele uden problemer.

Desværre kan jeg ikke få forbindelse til internetet. Jeg har slettet de gamle opkaldsprofiler og har ej heller valgt en proxy forbindelse.

Ydermere har jeg instalerert firefox men også uden held.

Fra dosvinduet kan jeg fint pinge min router, men jeg kan ikke få adgang til den via browseren som jeg kan på min xp maskine.

Håber i kan hjælpe, vil bestræbe mig på at svare hurtigt.
Tak
Sønne

Elitebruger
Tilføjet:
17-10-2007 16:16:12
Svar/Indlæg:
2263/135
Har du installeret driverne til kortet?

Har du prøvet med IE om du kan komme på der..?

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
17-10-2007 16:20:58
Svar/Indlæg:
4310/364
Hvorfor har du en Deaktiveret DNS?

wazi

Overclocker
Tilføjet:
17-10-2007 16:24:12
Svar/Indlæg:
2/1
Kortet instalerede sig selv, men har prævet at slette det og genisntalere driveren. IE er også prøvet uden held.

I de guides jeg har læst skal DNS deaktiveres, hvis ikke selv man vil vælge en DNS server. Har en anden gammel 98 maksine som er sat fuldstændig op på samme måde og her virker det fint.

Tak for den hurtige respons

PRJ

Elitebruger
Tilføjet:
17-10-2007 19:15:02
Svar/Indlæg:
1249/247
Jeg sidder med en låne PC med windows ME på, mens min nyere bærbar er til RMA.

Jeg ved ikke om dette kan hjælpe dig, men jeg havde en masse problemer med at få nettet til at køre hurtigt på den, jeg kunne godt åbne google.dk men derfra gik alt i stå...

Min løsning var at ME af ukendte årsager ikke kunne lide min router, så nu kører jeg uden den, med alm god hastighed.

PRJ

wazi

Overclocker
Tilføjet:
17-10-2007 19:46:21
Svar/Indlæg:
2/1
Desværre tror jeg ikke det løser problemet i mit tilfælde da jeg har prøvet at køre direkte fra adsl modemet med samme resultat :(