MediacenterPC sammen med IPTV??

Media Center d.  17. oktober. 2007, skrevet af Burgurne
Vist: 1094 gange.

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
17-10-2007 17:25:53
Svar/Indlæg:
5874/1287
Hej.
jeg har IPTV gennem fibernet og Dansk bredbånd. Hvad skal jeg kigge efter, når jeg gerne vil have en mediecenterPC, som kan erstatte en harddiskoptager, afspille DVD osv osv. Jeg får TV-signalet kodet gennem et netkabel til en Viasat settop TV-boks, og den er så forbundet til HD-optageren med et scartkabel. Men jeg har aldrig set et PC-kort med scartkabel indgang, så hvordan klarer man den? Der bruges ingen antennekabler overhovedet, hverken analogt eller digitalt.
Zooy

Elitebruger
Tilføjet:
17-10-2007 18:53:43
Svar/Indlæg:
88/5
Du kan bruge en adapter som denne:

Så bruger du bare et Composite (den gule) eller et S-video kabel imellem Settop boksen og tvkortet.

Ang. valg af tv-kort skal du kigge efter et kort der har en IR sender, der kan styre din settop boks, så du kan skifte kanal igennem dit mediacenter. Jeg mener at at Hauppauge har lavet nogle kort, der kan det.

EDIT:
Medion har faktisk lavet nogle mediacentre med scart indgang.

//Zooy

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
17-10-2007 19:00:32
Svar/Indlæg:
5874/1287
Composite ... det mener du ikke. Billedkvaliteten er da væsentligt ringere med composite end med den nuværende RGB-overførsel via scart. Selv SVHS kan ikke følge med RGB i billedkvalitet. jeg er ikke interesseret i en mediaPC, hvis det betyder jeg skal gå ned i billedkvalitet.
Jeg leder efter "noget" som kan overføre scartkablets RGB billede til mediaPC'en (billedet skal ses på et 42" FullHDTV), sammen med lyden, da optagelsernes jo ellers bliver lidt kedelige 🙂

Har du evt et link til en sådan MedionPC? jeg vil meget gerne læse mere om den.