Kan ikke starte pc.

Bundkort / CPU d.  17. oktober. 2007, skrevet af Ostetheo
Vist: 357 gange.

Ostetheo

Overclocker
Tilføjet:
17-10-2007 23:14:06
Svar/Indlæg:
2/2
Hej Folkens

Jeg ville høre om i måske kan give jeres besyn med på denne fejlsøgning.

Jeg har fået en pc. (det er en Dell) en p4 et eller andet.

Den har kørt som firma pc men vil ikke starte mere.
Eller det vil sige den gerne vil boote så der står dell, og så kommer der en bar der skal fuldføres inden man kan komme videre hvis man kan sige det.
men den bliver bare aldrig færdig, og så står den og hænger der.
kan hverken nå bios eller noget andet.

da det er en pentium har jeg ikke meget mulighed for at forsøge med diverse harware i min egen pc. men er det nogen der lige umildbart kan give en melding på den?

min egen teori er at bundkortet ikke virker mere.

men kan det være sådean noget som ram/grafik/cpu hvis den viser billed på skærmen?
Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
17-10-2007 23:19:56
Svar/Indlæg:
3162/326
Prøv at boote med en enkelt stang ram, og byt dem evt. ud indtil du har prøvet dem alle en ad gangen..

Ellers kan du prøve at resette cmos, ved at pille batteriet ud af bundkortet i et kvarters tid, og derefter sætte det på plads igen. Husk at pille strømstikket ud når det er.

Mvh. Mads 🙂

Goaguy

Elitebruger
Tilføjet:
17-10-2007 23:54:00
Svar/Indlæg:
3410/199
#1 --> Det behøver slet ikke at være et kvarter. 10-15 sek kan gøre det 😉

Evt. prøv med et nyt batteri?

Ostetheo

Overclocker
Tilføjet:
17-10-2007 23:55:09
Svar/Indlæg:
2/2
ja det hjalp så faktisk lidt

så nu kan jeg komme ind i bios, men næste gang den så starter op så er den gal igen.
hvad kan det så være?

~ashes~

Elitebruger
Tilføjet:
18-10-2007 00:23:24
Svar/Indlæg:
828/108
har du prøvet at cleare CMOS også ? - Det kan gøres ved at du 'jumper' bundkortet.

Hvis du ikke ved hvordan kan du finde manualen til dit bundkort og finde svaret der, da bundkort jo ikke er ens er det svært at fortælle dig hvor netop din sidder.

Men det kunne måske hjælpe dig...

Ostetheo

Overclocker
Tilføjet:
18-10-2007 00:27:34
Svar/Indlæg:
2/2
Jeg har fundet en jumper, det er den eneste der sidder der men der står intet på den, men når jeg resetter den vil den gerne boote (nogle gange) bagefter. men når man starter anden gang så låser den. Indtil man resetter igen.

Jeg tror sku det bundkort er færdig, kunne ikke forestille mig det var andet, for efter min overbevisning vil den slet ikke vise skærm hvis det er andre ting.
Ret mig hvis jeg tager fejl.

man må kunne finde en billig i salgs trådene.
eller sælge den i løsdele.

Det havde bare været en fin pc til min mor.