Superbruger
Tilføjet:
18-10-2007 02:48:52
Svar/Indlæg:
41/10
Hilfe!
Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hva' dælen der sker for min PC?
Efter jeg har slået SLI til, skal jeg nærmest kun lige starte et nogenlunde krævende spil førend det hele brager ned (dvs. slukker helt. Ikke bare fryser, men cutter strømmen) uden så meget som een eneste advarsel. Jeg har indtil videre tre forskellige teorier:
1. Fejl på grafikkortene. Den tror jeg ikke helt på, for de kører helt perfekt hver for sig og under alle andre omstændigheder end SLI.
2. Dårligt luftflow i kabinettet hvilket medfører overophedning. Den har jeg også svært ved at tro på - ikke fordi varme ikke er et problem i mit kabinet (det bliver ret varmt!), men fordi nedslukningen sker så brat og konsekvent som den gør. Havde det været varme, kan jeg vel godt regne med at det ville ske lidt mere tilfældigt og måske med artifacts på skærmen osv.?
3. For lille/dårlig strømforsyning. Iflg mine beregninger skulle den levere nok strøm (Hiper Type R 730W), men der kan foregå ting bag kulissen som jeg ikke kender noget til.
Derfor håber jeg at nogle af jer har godt forstand på strømforsyninger og rails og den slags, for jeg tror det er på det område jeg skal finde årsagen.
Jeg har prøvet at måle watt forbruget med en af de energimålere man kan købe i mange supermarkeder og iflg. den bruger min PC ikke for meget strøm. 510 watt ved stikket, og 80% (hvis vi går ud fra strømforsyningen er så effektiv) af det, er slet ikke i nærheden af max, som jo må være noget i stil med 584 watt. (80% af 730). Men det er jo også det samlede strømforbrug. Min strømforsyning kører med 4 12V rails, har det noget at sige?
Mine specs kan ses i min profil.
Peter