Forbinde 2 wifi routere ?

Diverse d.  19. oktober. 2007, skrevet af Sho-Nuff
Vist: 4502 gange.

Sho-Nuff

Superbruger
Tilføjet:
19-10-2007 22:26:35
Svar/Indlæg:
171/62
Jeg har 2 trådløse routere (Linksys WRT54G og WRT54GC)
Den ene (WRT65G) bruger jeg til internet i huset, men den kan ikke nå ned i køkkenet og spisestuen, så der vil jeg forsøge at "forlænge" netværket med den anden router.

Enten vil jeg forbinde de 2 routere med kabel eller trådløst. Nogen der ved hvordan man gør det ?
MHauge

Superbruger
Tilføjet:
20-10-2007 02:25:18
Svar/Indlæg:
25/0
Jeg tror ikke du kan gøre det trådløst, men en ledning fra WAN porten på den ene til en af de almindelige porte på den anden, så burde det virke.

dr.jensen@mail.tele.dk

Overclocker
Tilføjet:
20-10-2007 04:09:05
Svar/Indlæg:
4/0
Du behøver ikke at bruge kabel for at sætte det her op..
du logger først på den ene trådløse og senere den anden.
Prøv dette; Du kigger efter noget der hedder Home Network Settings, klikker på den og vælger så; Wireless Settings. Der sætter du flueben i Enable. Så vælger du det underpunkt der hedder WDS. Hvis du ikke kan se navnet på din anden trådløse router, klikker du scan, så skulle den gerne dukke op, hvis de er inden for rækkevidde af hinanden. Så sætter du flueben i enable ud for den anden router og vælger Save Settings.
Brug samme fremgangsmåde når du logger på den anden router og de to routere skulle roame frit mellem hinanden, altså forlænge hinanden. det er hvad jeg har gjort og det virker.
Held og lykke,
DocDj 😎

v00d00

Superbruger
Tilføjet:
20-10-2007 10:21:43
Svar/Indlæg:
117/7
du skal skifte den ene router ud med en bridge-

en brigde kan fange det trådløse og lave om til kablet net.
den kan det modsatte af acces point, som en router er indbygget.

SirTrolle

Overclocker
Tilføjet:
21-10-2007 22:49:55
Svar/Indlæg:
2/1
Kan kun tilslutte mig DocDj's forslag, da jeg selv har 2 Linksys WRT54G koblet sammen via WDS over 70 meters afstand.

Der kan godt være lidt problemer med at få andet end WEP kryptering til at køre over WDS, men jeg har haft held til at bruge WPA2 Pre-shared key mixed, med AES.

Her er en guide til at sætte det op:
http://www.linksysinfo.org/for...

Begge mine er flashed til DD-WRT v23 Sp2 firmware.
http://www.dd-wrt.com/