BSOD / Windows XP pro reinstall

Litteratur d.  20. oktober. 2007, skrevet af Allanz
Vist: 343 gange.

Allanz

Overclocker
Tilføjet:
20-10-2007 14:50:50
Svar/Indlæg:
23/7
Hej
Jeg var ved at slå "deling" af mine filer til på min bærbar, som strømmen gik helt, da jeg havde glemt strømstikket.
Dette har resulteret i at jeg ved hver opstart (Efter den loader XP logoet) får en blå skærm (Tror det er BSOD) i et split sekund, hvorefter den genstarter.
Jeg har prøvet at loade i fejlsikret tilstand, men dette hjælper desværre ikke.
Så fik jeg den idé at reparere/geninstalere windows XP Pro, men den siger jeg skal formatere min partition.

Er der overhovedet en måde hvor på jeg kan rede mine data fra harddisken i min bærbar eller om jeg måske kan instalere windows igen, uden at miste mine data?

Håber virkelig en kan hjælpe mig,
men tak på forhånd

Allan
X0D1

Overclocker
Tilføjet:
20-10-2007 15:00:25
Svar/Indlæg:
235/18
sæt din harddisk til som slave på en anden pc?

Fakker

Overclocker
Tilføjet:
20-10-2007 20:55:24
Svar/Indlæg:
126/6
Eller en ny harddisk..!!

Men det har man jo ikke altid lige.

bullerfnis

Superbruger
Tilføjet:
20-10-2007 22:42:12
Svar/Indlæg:
71/9
Prøv at rep win XP.
1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD, husk at i din bios skal First bootdevice være sat til CDrom.
2: Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)
3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R). Det er her du skal trykke på R.
5: Og du vil nu se, at den laver en helt ny installation, men den beholder alle dine nuværende indstillinger, dokumenter, programmer og skrivebordet udseende er også intakt, men nu skulle du gerne være sluppet af med dine fejl og mangler.

Allanz

Overclocker
Tilføjet:
22-10-2007 15:11:18
Svar/Indlæg:
23/7
#1 Problemet er bare at det er et helvede at få harddisken ud af bærbaren :'-(

#3 Er os det jeg har gjort, men den tvinger mig til at formatere partitionen alligevel, er data'et så totalt beskadigt?

steen

Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2007 15:16:39
Svar/Indlæg:
2870/65
# 4 Jeps, det kan være en ret besværlig proces at få en disk ud af en bærbar.

Fordelen er, at så kan sætte disken på et andet system og hive dine data ud af den. Hvis partitionen er "gået" så må du ikke lave en ny partition. Brug hellere getdataback og red dine data over på en anden disk. Så kan du formatere disken bagefter.