Varmeproblemer m. bærbar

Bundkort / CPU d.  21. oktober. 2007, skrevet af Zuffox
Vist: 3382 gange.

Zuffox

Overclocker
Tilføjet:
21-10-2007 16:06:12
Svar/Indlæg:
26/10
Min Acer Travelmate 8215 har fået en dårlig vane med at køre "stabilt" på 75-85 gr. ved almindeligt skrivebordsarbejde - når jeg stater et spil op, er den kun få minutter om at nå op på de 100. Der er tale om CPU'ens temperatur (målt med Core Temp).

Da jeg har ekstremt dårlige erfaringer med Acers reparationsservice, kunne jeg godt tænke mig at vide, om der var nogen måde jeg herfra kunne undersøge og eventuelt fikse problemet. Jeg har allerede kigget - og pustet - i bærbaren for støv, men der lader ikke til at være noget, i hvert fald synligt for mig, og blæseren ser ikke beskidt eller på nogen måe obstrueret ud. Jeg synes dog ikke, at den blæser særlig kraftigt af og til, hvis jeg holder hånden ved blæserudgangen til højre på bærbaren.

Nogen kreative forslag? Jeg tager gerne billeder. :P
bechmann

Superbruger
Tilføjet:
21-10-2007 18:17:01
Svar/Indlæg:
631/84
skil den ad og blæs alle kølere rene og gi cpuen en omgang nyt køle pasta
:yes: :yes:

Zuffox

Overclocker
Tilføjet:
21-10-2007 18:24:45
Svar/Indlæg:
26/10
Det er desværre begrænset, hvor meget af det jeg kan, når det er en bærbar. :/

Påførelse af kølepasta vil vel også ødelægge garantien - jeg har planer om at få den byttet/refunderet, hvis der ingen løsning viser sig at være, men det kan først blive i juleferien, hvorfor jeg lige afsøger mine muligheder indtil da.

bechmann

Superbruger
Tilføjet:
21-10-2007 21:20:16
Svar/Indlæg:
631/84
tror nu næppe du får den refunderet eller byttet jeg tror bare de skiller den ad og gør den ren

Zuffox

Overclocker
Tilføjet:
21-10-2007 21:53:05
Svar/Indlæg:
26/10
Jeg har før fået byttet en tidligere bøvlet bærbar efter andet, tredje, eller var det fjerde reparationsforsøg til en ny model - den nyeste, der dengang var - som er den, jeg har nu. Nu er det tredje gang, jeg skal have dén her bærbar til reparation, så det er vel den eneste nye udvej i problemstillingen.

Kirsby

Superbruger
Tilføjet:
22-10-2007 08:58:31
Svar/Indlæg:
1214/62
#3 Så lad være med at vælge en Acer, hvis de 2 du har haft har været til rep 7 gange

Zuffox

Overclocker
Tilføjet:
22-10-2007 14:05:02
Svar/Indlæg:
26/10
du mener vist #2.

Du misforstår; jeg købte til at begynde med som min første bærbar en Acer. Den var til reparation 3-5 gange, hvorefter Acer udskiftede den med en nyere model, uden at jeg havde udsag mig nogen krav ifm. reparationen. Nu er det denne bærbar, der er noget galt med.

Jeg har således kun valgt Acer en enkelt gang.

steen

Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2007 15:09:48
Svar/Indlæg:
2870/65
# Uanset hvor mange gange du har valgt, så bør du holde dig væk fra Acer.

Så hudt jeg hvisker, er der vist noget om, at forhandleren kan reparere/udbedre skader på maskinen 3 gange. Skal den på værksted igen, kan du kræve at få en ny.

Zuffox

Overclocker
Tilføjet:
22-10-2007 16:14:54
Svar/Indlæg:
26/10
Hehe, jeg ved skam godt, jeg skal holde mig fra Acer, men for ca. 5 år siden, da jeg købte den oprindelige bærbar, var de ikke berygtede - i hvert fald ikke alment som Dells kundeservice.

Min plan er også at få den erstattet, efter det kikser efter næste reparation, der bliver den tredje. Tro mig - købeloven skal skamrides. Skal bare finde ud af hvad jeg kan forvente mig i refundering.