PC genstarter spontant

Diverse d.  21. oktober. 2007, skrevet af Hanien
Vist: 242 gange.

Hanien

Superbruger
Tilføjet:
21-10-2007 23:56:44
Svar/Indlæg:
13/6
Hej alle

Jeg søger lidt ekspert hjælp.

Min HTPC genstarter spontant 1 til 2 gange dagligt.
Maskinen begyndte på det da jeg installerede Vista og skiftede cpu til E6300.

Mine specs er:
Bundkort: 4CoreDual-VSTA
CPU: E6300
Ram: 1 gb + 512 mb DDR ram
Gfx: ATI Radeon x1650
Tuner: Hauppauge pvr-500

Jeg har forsøgt følgende:
Skift cpu til Celeron 2,93, samme
Skifte grafikkort
Skifte PSU
Skifte bundkort, dog samme producent
- intet ændrede noget

Skifte ram til 2 x 1 gb DDR2 ram, her frøs maskinen hver gang tv tuneren gik i gang

Pc'en genstarter kun når jeg bruger medie center delCPU temp ligger mellem 40 og 50 grader, men problemet er der stadig når jeg giver CPU blæseren ful skrue og får temp med omkring 30 grader.

Jeg har selv to teorier;

1; Det er tuneren den er gal med. Synes bare det virker mærkeligt at problemet opstår samtidig med at jeg skifter CPU og OS. Jeg har ikke hørt om adre som har problemer med Hauppauge pvr-500 og Vista.

2; Bundkortet. Jeg har godt nok skiftet bundkort, men holdt mig til Asrock. Kunne det tænkes at Asrock generelt har et problem?

Gode forslag og ideer modtages...
Webnik

Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2007 00:40:41
Svar/Indlæg:
2356/28
Nederst i første indlæg...

http://hwt.dk/forumthread.aspx...

Bemærk den fix du kan DL er kun til 64bit vista, har du 32bit skal du kontakte MS, og oplyse KB artikelen her:

http://support.microsoft.com/k...

Det kunne måske være en løsning på dit problem

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2007 00:50:52
Svar/Indlæg:
3943/44
Jeg har selv haft en ældre version af det bundkort (ikke at der skulle være ret stor forskel), og det havde det altså noget bedre med ddr end ddr2 - mit var ikke stabilt med ddr2 med mindre jeg havde compatibility mode (eller hvad det nu hed) slået til i bios, men så var det tilgengæld og meget stabilt, desværre betød det så at mine ram kørte cirka med cirka den halve hastighed af hvad de kunne.

Men mit nye bundkort kan heller ikke finde ud af mine ram, er nødt til at sætte settings selv, da SPD sætter timings for stramt.

Hanien

Superbruger
Tilføjet:
22-10-2007 07:40:01
Svar/Indlæg:
13/6
Webnik: Tak, men min tv tuner er PCI.

Beatmore: Jeg vil prøve at sætte de nye ram i og aktivere compatibility, hvis jeg kan finde det i Bios.