TDC-teknikere strejker på grund af overvågning

Litteratur d.  22. oktober. 2007, skrevet af System
Vist: 1421 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
22-10-2007 18:47:25
Svar/Indlæg:
0/11005
Flere steder i Jylland nedlagde TDC's teknikere i dag (mandag) arbejdet. Det skyldes blandt andet utilfredshed med et nyt system, som skal overvåge de ansattes daglige færden.

Læs hele nyheden her: http://www.hwt.dk/newsdetails....
M@rty_Mcfly

Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2007 18:59:29
Svar/Indlæg:
243/52
Jeg er glad for at jeg ikke er kunde hos tdc. Men kan godt forstå et man ikke vil overvåges hele dagen på jobbet.

Northgaard

Superbruger
Tilføjet:
22-10-2007 19:14:48
Svar/Indlæg:
45/19
Det er du jo nok :) da du bruger ders kobbernet.

allando

Superbruger
Tilføjet:
22-10-2007 19:15:59
Svar/Indlæg:
622/19
#2 det er da ikke sikkert 😛

jeg bruger da ikke deres kobbernet.

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2007 19:47:58
Svar/Indlæg:
6531/410
nu må man i følge dansk lovgivning ikke overvåge medarbejdere men kun det meteriel og vare de bruger.

vi er jo alle stortset overvåget 24/7

gå en tur på strøget og der er op til flere cams der optager dig.

når du handler og ja på jobbet har man da mange steder cams der overvåger de ting firmaet nu engang ejer.

så at tcd´s folk piver over en gps kan fortælle hvor deres bil er , er vel kun et problem hvis de forsøger lyve om hvor de er.

Taxa i århus har idag da også mulighed for at se hvor alle biler er , så nu kam man ikke sige man holder i viby hvis man rent faktisk er i risskov.

vi kan lige så godt indstille os på brig brother er kommet for at blive.

1holmes

Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2007 19:54:21
Svar/Indlæg:
1375/88
Alle der har en telefon eller en internetforbindelse, bliver overvåget Jv.f. logningsdirektivet som betyder at tele- og internetudbydere lagrer data om tale- og datatrafik i et år.
Selv PET 0g FE bliver i dag loget. Så hvad skulle en tovejs GPS betyde? Hvis nu bare folk passer deres arbejde er der ikke det store problem.

Webnik

Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2007 19:55:06
Svar/Indlæg:
2356/28
Jeg havde nu ventet en anden mere passende overskrift:

"TDC-teknikere afslutter endelig strejke"

Det føles ihvertfald sådan 🤣

CoolerX

Overclocker
Tilføjet:
22-10-2007 20:19:16
Svar/Indlæg:
34/0
Hmmm, sådan som arbejdsmarkedet er for tiden burde det jo være en fin mulighed for adskillige utilfredse TDC teknikere at finde et nyt job.
Har selv kørt som tekniker i diverse brancher, og har ALDRIG oplevet lignende.... Hvis min mester kom og foreslog sådan et tiltag, ville jeg da opleve det som om, at han ikke stolede på mig. Ikke det bedste tiltag overfor sine medarbejdere....
Det gode er jo, at ingen i TDC vil gå ned i løn, hvis de får job andet sted ;).
Har fået fortalt lidt om arbejds gangen i TDC, og JO det er KUN for at overvåge, da alle teknikere pt skal rapportere følgende
1. Hvilken opgave de er på vej til.
2. Opgaven påbegyndt.
3. På vej til kunden.
4. Ankomst hos kunde
5 Færdigmelding
Og så forfra igen

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2007 21:24:53
Svar/Indlæg:
4018/217
Syntes det er plat at overvåge folk på deres arbejdsplads.
Kan godt forstå hvis de får sat en 2 vejs gps i bilen hvis bilen nu skulle blive stjålet. Men så må de kun aktiveret den hvis bilen rent faktisk er meldt stjålet...

Alt andet er for langt ude.
Kan godt være at man skal arbejde når man er på arbejde men at presse arbejderne så meget er for langt ude og tror ikke at de bliver mere effektive af den grund...

Medium

Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2007 21:52:09
Svar/Indlæg:
55/3
Jeg kan ikke se det store problem i at få smidt en GPS i bilerne.. hvis 3 ud af 10 teknikkere ikke laver en skid.. så lægger det mere press på de andre 7 som derved skal arbejde mere.. på den anden måde, kan man se at alle bidrager med noget når de er på arbejde.

Hvis man arbejder og intet har at skjule så burde en GPS i bilerne ikke være noget problem hverken for det daglige arbejde eller stress.. 🙂

The_Flame

Superbruger
Tilføjet:
22-10-2007 22:08:39
Svar/Indlæg:
4/3
#8 Jeg vil give dig ret i at 2 vejs gps i bilen kun skulle bruges til at finde bilen hvis den er meldt savnet eller stjålet..

Jeg har haft en arbejdsmakker som har arbejdet for TDC og han siger at det er overvåget nok i forvejen, stressfaktoren er høj nok. Teknikerne for TDC kører rundt med en bærbar pc hvor de skal notere i hvad de laver hele tiden, hvornår de holder pauser, hvor længe de har brugt på de forskellige projekter, osv.. Det med bærbaren er da en god ting til at holde styr på hvor langt man er nået med sagerne den dag (man får stukket en masse opgaver i hånden når man møder om morgenen, og så har man dagen til at udføre dem) så får man også udarbejdet en større kundetilfredshed og kundeservice, men det giver stadig stress på arbejdet, og jeg syntes ikke det er et smart skridt for TDC at indføre denne gps i bilen da TDC's teknikere har nemt ved at finde andet arbejde for tiden + at som Henning Thyrring siger i artiklen "Det skal for eksempel være lettere at sende den nærmeste teknikere hen til en central, hvis der sker en fejl. Men argumentet holder ikke. For det er allerede muligt med det system, som vi har i dag"

MaddPirate88

Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2007 22:10:34
Svar/Indlæg:
2576/125
#9 - Det er nemlig det argument (OG alt kraftigt argument!) alle bruger idag, hver kan et eller andet bliver vedtaget, men forhelvede et eller andet sted må der være en grænser og om det i sidste ende ikke er os selv vi snyder med alt det overvågnings pjat. Vi begrænser bare vores egen frihed, hvis der da er noget tilbage 😕 , og ødelægger det for os selv!
Sorry, det sidste var nok lidt for politisk 😉

Serval

Overclocker
Tilføjet:
22-10-2007 23:20:41
Svar/Indlæg:
107/14
prøv nu og hør her folkens... for at sætte det her i perspektiv, så bruger Vi tekniker vores bil alle de 8 timer vi er på arbejede, og hvis de satte en gps i den så ville de jo kunne se hver eneste gang vi stoppede for at spise en basse, eller det der liger, og det er de ting der sænker vores fare for at få strees.
klart folk ikke magter at have med det lort at gøre hvis vi skal til at redegøre for alt, vi kunne jo får en opringning af vores ledere hver gang vi køre forkert, og skal til at rede gøre, eller køre på torilet,

det virker mildest talt som om TDC prøver på at gi deres Teknikere en grund til at forlade skibet, og så leje elektrikkere ind som de så kan smide ud når de ikke har brugfor dem mere, eneste problem er at Elektrikere er totalt telemongoler, og dem der kan lidt vil mestrene jo ikke leje ud til TDC?

"Når man Sidder i TDC træet og kigger op, så ser man kun røvhuller"

snow

Superbruger
Tilføjet:
23-10-2007 22:46:51
Svar/Indlæg:
28/1
#4 så taxa'erne i århus får også en bunke forudbestemte ordrer når de møder på arbejde som passer af helved til med ruten fordi dem der deler dem ud enten ikke har erfaringen eller tiden til at kordinere og læse ordrerne igennem? måske skulle du prøve at finde noget at sammenligne med der faktisk kan sammenlignes. Det er ikke teknikkerne der skærer ned, men det er så nemt at give dem skylden fordi de ikke har 4 arme, 3 ben og 2 røvhuller.

Chronos

Elitebruger
Tilføjet:
23-10-2007 22:52:24
Svar/Indlæg:
566/150
Syns det er helt fair, TDC må jo have mistanke om at der for mange der simpelthen bare ikke gør hvad de skal,

MaddPirate88

Elitebruger
Tilføjet:
24-10-2007 07:21:15
Svar/Indlæg:
2576/125
TDC skulle aldrig have været solgt til den kapitalfond, der kun ødelægger virksomheden. Før havde de service nu har de ingenting. Det kan jo ikke passe der skal gå op til flere uger før en tekniker kommer på besøg. #14 - Tror jeg ikke, de vil bare have en undskyldning for at kunne fyre flere, så de kan sparer flere penge.

Serval

Overclocker
Tilføjet:
24-10-2007 14:41:29
Svar/Indlæg:
107/14
#15 enig

#14 nej det er korekt de ikke laver det de skal, de laver lidt mere.. det er de tekniker der er ude i marken der reder lortet for tdc hvergang, når vi tekninker er ude ved en vred kunde skal vi kunne vende det hele så vi faktisk går der fra med en kop kaffe og en kage..

lad mig lige op sætte model;

hvis nu du opdager din telefon/internet ikke virker en dag, men lige venter til dagen efter med at fejlmelde for det ku jo være den komme igen i løbet af dagen,

næste dag virker det stadig ikke, men du opdager der holder en tekniker lige på den anden side af gaden, du går selvfølgelig over og spørge om det han laver ved røre din telefon linje, det konstatere han det ikke gør, og så ber han dig om at fejl melde den uden at kigge på det..

det er det der vil ske hvis vi bliver over våget, for vi skal til at tænke på vores egen røv, istedet for TDCs,

idag ville de fleste tekniker kigge på din fejl med det samme, ihvert fald undersøgt det, alt efter hvor travlt han har.. og det sker ufatte ligt tit at der kommer nogen rendene og spørg om det ene eller det andet..

men i TDCs verden, er det åben bare ikke vigtigt mere.. :S

Chronos

Elitebruger
Tilføjet:
24-10-2007 16:39:56
Svar/Indlæg:
566/150

Har været udefor en TDC tekniker der skulle ind til mig, kører op foran huset, venter der i bilen i 2 minutter og kører bare igen hvorefter jeg bliver kontaktet og fortalt det var "Forgæves teknikerbesøg"

Så jeg står ved det, smid noget overvågning på de teknikere.

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
24-10-2007 19:44:10
Svar/Indlæg:
6531/410
Er man bange for at blive overvåget har man som regel ikke ren mel i posen.

måske kan man ikke sammenligne de to job men , begge bliver da overvåget som jeg ser det.

Selfølgelig findes der teknikkere der gør som du siger med at hjælpe hvis nogle lige spørge men der findes nu også dem der ikke engang gør det de skal se bare #17

så igen dem der har ren mel i posen tror jeg ikke har noget at frygte.

kan i ikke nå det i skal nå , har i jo enten for mange opgaver eller bruger for meget til på andre ting.

Jeg er ganske sikker på at i sikkert har formeget at lave men jeg er også ret sikker på at nogle af jer laver for lidt, det gør så de andre kollegaer får endnu mere travelt hvilket jo er dejlig soledarisk.

Arbejderdagenlang

Overclocker
Tilføjet:
24-10-2007 23:23:42
Svar/Indlæg:
1/0

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2007 14:39:35
Svar/Indlæg:
23132/740
Med fare for nedfald:

Enig med dem der synes, at "overvågningen" er OK. Der er dem af os der har oplevet, at teknikeren holder i indkørslen, og kører igen efter få minutter. Der er dem af os der har oplevet, at sidde hjemme og vente på en pakke, for hen på eftermiddagen at opdage, at buddet blot har smidt sedlen, uden at banke på døren. Der er dem af os, der har oplevet div. håndværkere sidde og slappe af ("pause" tror jeg de kaldte det), og tage sig betalt for det.

... bottom line. Hvis den øverste ledelse vil have en mere effektiv arbejdsgang, så kræver det mere overvågning. Hvis ikke det er automatisk, så må det indregnes i arbejdstimerne, og der må ligeledes forventes en accept oppefra om, at det er indregnet i lønnen.

Hvis man gør sit job rigtigt, og ellers er ærlig om tingene, så er det absolut ikke et problem med al den "overdrevne overvågning". Så er det et godt værktøj for ledelsen, til at rette dem ind, som ikke gider at arbejde for deres løn 😉

Det samme gør sig gældende for plejepersonale, butiksassistenter, lagermedarbejdere osv. osv.

Se det fra chefens side: Han/hun kan vælge mellem to ansøgere. Den ene laver dobbelt så meget som den anden, og sætter en ære i at gøre sit arbejde godt, hvorimod den anden "bare vil tjene til dagen og vejen". Det er for så vidt også i orden. Men jeg ville, som leder, nok vælge at ansætte den person der giver mig mest arbejde for den løn jeg betaler.

Der skal også være plads til dem der bare gerne vil tjene til dagen og vejen, men så er forventningerne til kvaliteten af det arbejde man laver, nok heller ikke tilsvarende høj. Det er jo så nemt.

snow

Superbruger
Tilføjet:
27-10-2007 00:54:09
Svar/Indlæg:
28/1
#18 så du vil gerne have din chef til at stå og ånde dig i nakken hvert minut på dit arbejde, for du har jo "RENT" mel i posen?

måske skulle du se på årsagen til hvorfor taxa chauffører er overvåget? det kunne måske have noget at gøre med deres sikkerhed?

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2007 01:30:24
Svar/Indlæg:
6531/410
Jeg er skam overvåget alle timer jeg er på job, eller det vil sige de ting er er omkring mig er overvåget.

nu arbejder jeg i samme lokale som min bos så det har jeg intet problem med.

ang taxa er det kun en bonus at deres sikkerhed er bedre med gps , gps blev indført for at gøre kørslen mere effektiv.

ja det ved jeg forde jeg selv har kørt taxa.

snow

Superbruger
Tilføjet:
27-10-2007 20:28:23
Svar/Indlæg:
28/1
#22 nu snakker jeg om at du bliver decideret overvåget som person. Er ham ved siden af 5 min hurtigere til at lave en opgave som i bund og grund er den samme som den du har men stadig tager lidt længere tid at lave? som din chef så i tilfælde af en nedskæring bruger til at fyre dig fordi han kan se at ham ved siden af er hurtigere end dig til det samme arbejde, selvom i sidste ende så ville i begge to have brugt den samme mængde tid på opgaven. Ikke sikkert du vil få stress af en sådan mistillids erklæring men mange andrer vil.

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2007 21:43:50
Svar/Indlæg:
6531/410
jo jeg får skam let stress , derfor har jeg valgt at arbejde et sted hvor der ikke er så stor risiko for stress,

Lønnen er så ikke så høj som den kunne være men som bossen siger, hvis jeg bilder mig selv ind jeg har travelt , så bilder han sig ind min løn er høj 😀

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2007 11:37:25
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #24

Lyder lidt som min gamle chef 😀

snow

Superbruger
Tilføjet:
28-10-2007 19:52:57
Svar/Indlæg:
28/1
#24 hvis du så en lønseddel fra folk der har været i TDC i 20-30 år så tror jeg ikke engang din chef kan bilde sig ind at din løn ville være høj, specielt ikke når ufaglærte med 2 ugers sidemands oplæring får en højere startløn.