Asus A8V og AMD 64x2 (Socket 939)

Bundkort / CPU d.  22. oktober. 2007, skrevet af Naggie
Vist: 282 gange.

Naggie
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2007 21:11:36
Svar/Indlæg:
34/11
Jeg har fundet ad af at jeg måske har mulighed for at opgradere min HTPC lidt billigere end jeg regnede med. Men jeg har lidt misvisende oplysninger.
På AMD's hjemmeside står der nemlig at A8V kun understøtter x2 fra revision2, mens der intet står nævnt på Asus' hjemmeside. Der står nemlig bare at A8V også tager x2 og ikke noget men. Hvad skal jeg så tro på.
Det næste er så, at jeg slet ikke er klar over om mit er rev1 eller 2. Hvor ser jeg det henne. Og sidst men ikke mindst. Hvis det viser sig at min er rev1, kan det så klares med et bios update, eller er jeg så bare pisse uheldig. :'-(

Håber I kan hjælpe mig. Og på forhånd tak 🙂
yupper
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2007 23:33:47
Svar/Indlæg:
1347/11
Du kan se på dit bundkort hvilken revision det er, det står der et eller andet sted.
Du kan endvidere gå ind på Asus hjemmeside og følge deres guide om hvilken cpu dit bundkort kan klare, der står sågar modellen og hvilken biosrevision det skal have. Jeg har et A8V deluxe siddende i en anden maskine, og det kan næsten tage alle socket 939 cpuer.

dette link burde hjælpe dig : http://support.asus.com/cpusup...



Naggie
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-10-2007 16:28:52
Svar/Indlæg:
34/11
Takker for svaret.
Men nu slår jeg så listen op for understyttede proccesorer for A8V Deluxe, som mit også er. Men hvordan ser jeg så om mit bundkort er et RevE6 som kræves for at understytte en AMD 64x2 4200+ fx.
Har fundet frem til på bundkortet at der står A8V rev.2.0 mellem de to nederste pci slots.
De forstår da også at forvire.