Radiator utæt?

Vandkøling d.  23. oktober. 2007, skrevet af DonAndersen
Vist: 862 gange.

DonAndersen

Superbruger
Tilføjet:
23-10-2007 01:20:02
Svar/Indlæg:
57/20
Hej

Jeg har netop fået nogle blæsergitre hjem til min radiator 360 og tænkte dem ville jeg da lige skynde mig at installere. Så jeg fandt tingene frem og første gang jeg drejer en af skruerne for at få en af de 3 120mm kølere ud, lyder der en lyd der straks får mig til at tænke på at der fandme er hul.

Kan det passe at der er hul i radiatoren. Der fulgte 12 skruer med til radiatoren til montering; som jeg selvfølgelig brugte.

Det er en HW-labs GTS 360 radiator.

Ville nødig fjerne skruerne hvis det så fosser ud, men igen... det har slet ikke lækket fra radiatoren, så ved ik om der er hul i...
Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
23-10-2007 01:34:41
Svar/Indlæg:
3162/326
Put et håndklæde ind i computeren, og hold et stykke køkkenrulle/wc-papir der hvor du mener "hullet" er. Tænd maskinen, evt. bare ind i BIOS, og skru så forsigtigt skuen ud, meget langsomt. Drej 1/8 af en omgang, og test med dit køkkenrulle/wc-papir, om der lækker noget ud. Fortsæt til skuen er ude, eller det lækker.

SÅ er der jo 2 muligheder:

1) Radiatoren er utæt, og så må du igang med at lappe, eller udskifte den utætte radiator
2) Skruen er ude, og radiatoreren er tæt.

Kan ikke gøre ret meget andet, men håber da det er en løsningsmodel du kan bruge til noget.

Mvh. Mads 🙂