Overclocker
Tilføjet:
23-10-2007 18:17:45
Svar/Indlæg:
154/15
Hei
Jeg har ikke den helt store erfaring med overclocking men har dog prøvet mig lidt ad 😛
1 . Min cpu består af en Q6600 2,4 GHz og har prøvet at clocke den lidt da jeg fik den, med Asus Aibooster som fulgte med mit bundbræt, Dog var det bare med noget auto overclock og der kunne den også sagents gå op til de 20 % som er det højeste man kan med auto overclock.
Har kørt med standard clock de sidste mange uger, og her sidste uge vilel jeg lige prøve noget clocking igen, men kan simpelhen ikke få den over 2800 mhz ( ca 15/20% ), så crasher den ( fryser ) og bliver nød til at genstarte hvorefter den starter med standard clock.
Er lidt ærvelig over at den ikke vil komme højere da jeg gerne vil have den op på 3.0 GHz og læser at andre kan få den op på ca 3,2 med sådan normalt kølling, og angående kølling så synes jeg selv den ligger ok på de 45 idle, og de 55-60 load
Hvilke andre måder kan jeg overclocke den på?
Har prøvet clockgen, men den fryser også pc når den når over 2800 mhz
Og i bios kan jeg bare ikke finde hvor jeg stiller på clocken :S kan finde volt,fsb,multiplier,og alt andet, men bare ikke der hvor man stiller clocken, det er et ASUS P5N32-E SLI bundbræt jeg har.
2. Har også skulle prøve at clocke mit 8800 gts, og kan få den fra 550/792 til ca 640/1000 så kører den sådan okei, men vis jeg prøver højere så crasher den... er det en fin clock eller er der noget galt ?
bær over med mig, har ikke den vildt store erfaring med dette område