Znote 3215W - Studie, only vista ?

Diverse d.  23. oktober. 2007, skrevet af Letzki
Vist: 1218 gange.

Letzki

Elitebruger
Tilføjet:
23-10-2007 20:13:10
Svar/Indlæg:
766/79
Ello..

Min mor skal ha en bærbar til fødselsdag. Så har kigget lidt på zeptos bærbar, da jeg synes at de har fået meget ros. Og de er også til en god pris.

Har jeg bestlutte mig for at det skal være Value på nederstående link.
http://zepto.dk/Shop/Notebook....

Men så, så jeg at den ikke understøtter windows xp?

Kan det virkelig passe? Og hvordan kan det være at den ikke gør det, nogle af kompnenterne der ikke understøtter xp eller?

På forhånd tak.

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
23-10-2007 20:23:31
Svar/Indlæg:
6899/119
Ja, det siger zepto selv i hvert fald. Jeg mener ikke de udvikler drivere til xp til de nye 3x1x modeller.

Men hvis jeg var dig ville jeg tage power konfigurationen.

Celeron M i vista er virkelig ikke nogen fornøjelse kan jeg love dig.

Letzki

Elitebruger
Tilføjet:
23-10-2007 20:32:10
Svar/Indlæg:
766/79
#1,

Hvor meget tror du zepto for af microsoft for ikke at lave xp drivers ? xD

Mening er heller ikke at den skal kører vista, da den er til min mor, så xp er mere ind nok. Og må også selv indrømme at jeg ikke er skiftet til vista endnu, da jeg stadig synes der er mange der siger det ikke er 100% optimalt endnu. Skfite heller ikke til xp for efter et eller 2 år det var ude, gider ikke "børnesyg" :)

Men tror jeg prøver at ringe til dem i morgen for at få en snak med dem.

Er der evt nogle der kan anbefale et bærbar til omkring 4k, skal bruges til surfing, og lidt office, ellers ikke det store.

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
23-10-2007 20:48:34
Svar/Indlæg:
3943/44
Det har ikke så meget med Zepto at gøre, men det skulle sagtens kunne lade sig gøre se her:
http://www.zepto.com/Informati...
Det er vist lige så meget for ikke at give support på maskinen.

Har selv kikket på samme maskine til min søster, men endte med en Acer i stedet for (nu havde vi jo brændt nallerne engang på sådan en, så vi prøver igen)

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
23-10-2007 21:00:03
Svar/Indlæg:
6899/119

Ikke at det har alt for meget med topic at gøre, men den der "folk siger det er dårligt" undskyldning for ikke at prøve vista, er så langt ude.

Man kan sgu ikke dømme noget ud fra hvad nogen lige mener om det.

Det kører smukt, synes jeg. Det er værd at prøve.

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
23-10-2007 21:01:03
Svar/Indlæg:
4310/364
Køb bare den med ro i sindet. Du kan sagtens installere windows xp på den. Min søster har den der og det fungerer fint. Ellers kan du jo med fordel smide Ubuntu 7.10 på. Det står der også på siden at den understøtter 🙂 Så klø du bare på med den. Ved så ikke om din mor kan bruge Ubuntu? Min mor ihvertfald ikke. vil ikke engang forsøge at spørge hende 🤣

Letzki

Elitebruger
Tilføjet:
23-10-2007 21:15:32
Svar/Indlæg:
766/79
#3, Okay. Jeg takker.

#4, Nej, kan godt være at man ikke kan bedømme det ud fra hvad andre mener, men gør det nu alligvel, fordi at folk jeg har snakket med, har sagt at det ikke kørt godt, og ville ikke formater til vista for at gå tilbage til xp med det samme. Men det er også ved at være noget tid siden, så de har jo nok for lavet med en masse updates. Kunne være jeg skulle tage mig sammen til at få smidt vista på min maskine.

Men hvor meget af alt det øje gøjl kan man tage af, har nemlig siddet ved et par vista maskiner, og alt det til øjet bliver sgu for meget til at jeg kan holde ud af kigge på det.

#5, Okay, så bliver det sgu nok til den, tror jeg vælger power model, pga af hvis den gamle skulle finde på at ville ha vista.

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
23-10-2007 21:44:22
Svar/Indlæg:
4310/364
Er stadig ikke meget for vista. Syntes der mangler sådan en slags "For Enhutiats" option. så når man klikker på den fjerner den alle de der trals småting. det er et helvede at komme ind og bare skifte sin ip adresse og lign. Men ellers så kører vista nu helt godt. har det på min egen 3415W 😛

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
23-10-2007 21:49:14
Svar/Indlæg:
3943/44
Vista kan slåes tilbage til at lige win2k en del, tror dog ikke du kan lave ret meget om på indstillings menuerne.
Men kørte da med win2k look i betaerne. (gør jeg så også i XP)

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
23-10-2007 21:58:05
Svar/Indlæg:
4310/364
jaja det gør jeg skam også. Men det er indstillinger jeg syntes er irriterende. man skal klikke 500 gange for at finde noget. Det er jo for den normale bruger fuldstændig uvedkommende. Men jeg ville gerne selv kunne rode i mit system.

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
23-10-2007 22:11:32
Svar/Indlæg:
6899/119
Jeg har kørt vista siden marts måned nu. Det er jo bare et spørgsmål om tilvænning, før den sidder der. Det gør den her i hvert fald.