Inkompetente SHG.dk

Litteratur d.  25. oktober. 2007, skrevet af Anonym2020118222357
Vist: 847 gange.

Anonym2020118222357
 
Superbruger
Tilføjet:
25-10-2007 10:41:24
Svar/Indlæg:
297/66

opdatering, læs post # 21

Jeg har fået en mail fra shg.dk hvor de skriver at min indleverede harddisk er fejlbehæftet.
Dette undrede mig en del da jeg IKKE har sendt dem en harddisk, hvilket jeg naturligvis gjorde dem opmærksomme på - og fik et utroligt flabet svar. Jeg kan i og for sig være kold, men omvendt så er der nok en kunde der står og mangler sin harddisk?


Har copy/pastet sidste mail ind og fjernet min mail-adresse samt RMA-nr.:

"
Fra: xxxxxxx
Emne: Vedr.: SV: RMA status for sag xxxxx
Dato: 25. okt 2007 10.32.51 GMT+02:00
Til: benny@shg.dk
Cc: thomas@shg.dk, michael@shg.dk, ole@shg.dk

Hej Benny.

Det var dog et kompetent og brugbart svar.
Måske skulle I få mere styr på jeres administrationssystem?

Jeg har tilladt mig at videresende mailen samt dit udemærkede svar så I forhåbentlig kan få løst sagen - og hjælpe den kunde der har indleveret den defekte disk.

Mvh
Thim Skovlund Lau




Den 25/10/2007 kl. 10.19 skrev Benny L. Aagesen - shg.dk A/S:

Hej
Så er det jo nok en du kender der har.


Med venlig hilsen / Best Regards
Benny Aagesen


shg.dk A/S · Michael Drewsens Vej 22 · DK-8270 Højbjerg
Tel. +45 87 34 22 00
Fax. +45 86 14 00 22

- shg.dk A/S er 100% dansk ejet med eget lager
www.shg.dk
Denne e-mail kan indeholde fortroligt materiale, som kun er beregnet for adressaten, og som ikke må udleveres eller kopieres til nogen anden. Har De ved en fejltagelse modtaget denne e-mail, beder vi Dem omgående meddele shg.dk det og destruere e-mailen. På forhånd tak. Da e-mail kan ændres ad elektronisk vej, påtager afsenderen sig intet ansvar for denne meddelelse eller de vedhæftede filer eller for eventuel uberettiget adgang hertil eller ændring heraf.

-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: Thim Skovlund Lau [mailto:xxxxxx]
Sendt: 25. oktober 2007 08:56
Sendt til: Support (DK)
Samtale: RMA status for sag xxxxxx
Emne: Re: RMA status for sag xxxxxx


Tillad mig endnu en gang at påpege at jeg IKKE har indleveret en vare til reperation ved jer, og derfor stiller mig meget uforstående overfor denne samt tidligere mails.

Mvh
Thim Skovlund Lau


Den 25/10/2007 kl. 8.25 skrev teknikken@shg.dk:

Kære kunde,

Følgende opdatering er sket i din RMA sag hos os:
Din vare er testet defekt

Med venlig hilsen,
Teknikken, Shg.dk
http://www.shg.dk

"
Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2007 11:09:51
Svar/Indlæg:
4230/89
hmm, det lyder lidt mærkeligt at de skulle komme med sådan et svar...


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2007 11:25:32
Svar/Indlæg:
6181/270
hvis du har solgt noget hvor der er garanti på, og køberen så har sendt den ind til RAM hos shg fordi han mener den er defekt.
ja så er det vel naturligt at han skriver en mail til dig, hvis køberen ikke har oplyst sin email adresse

kunne jo tænkes at du måske har solgt noget som der var garanti på?


Anonym2020118222357
 
Superbruger
Tilføjet:
25-10-2007 12:22:08
Svar/Indlæg:
297/66
Ja, det er ganske korrekt at jeg har solgt en computer med en harddisk købt ved SHG - men man kan jo ikke oprette en RMA-sag uden at oplyse mail eller tlf-nr, og har i sidste uge også gjort opmærksom på problemet.

Venter spændt på at de får rettet fejlen eller at de sender mig en ny disk :)


Selas
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2007 13:23:12
Svar/Indlæg:
2845/91
De har forhåbentlig rettet den fysiske adresse, og så er det jo ikke så vigtigt med email adressen selv om det ikke er optimalt, med mindre de emailer harddisken til dig. 😀


Anonym2020118222357
 
Superbruger
Tilføjet:
25-10-2007 13:37:46
Svar/Indlæg:
297/66
4#
hehe, den skal vel bare scannes - og det har de jo allerede gjort eftersom den er fejlsøgt :) Tilbage er bare at sende og printe den :)

Har fået det fede svar fra SHG - de har virkelig styr på sagerne ;

"
Hej Thim
Det er sådan at rma-sagen oprettes på den kundekonto som varen er købt.
Hvis ham der indleverede den ikke har oplyst at der skulle andet navn på bliver dette ikke ændret til andet.

Jeg håber du kan finde noget på ham.
Mange tak for hjælpen.

Med venlig hilsen / Best Regards
Anders Eskildsen


shg.dk A/S · Michael Drewsens Vej 22 · DK-8270 Højbjerg
Tel. +45 87 34 22 00
Fax. +45 86 14 00 22

- shg.dk A/S er 100% dansk ejet med eget lager
www.shg.dk
Denne e-mail kan indeholde fortroligt materiale, som kun er beregnet for adressaten, og som ikke må udleveres eller kopieres til nogen anden. Har De ved en fejltagelse modtaget denne e-mail, beder vi Dem omgående meddele shg.dk det og destruere e-mailen. På forhånd tak. Da e-mail kan ændres ad elektronisk vej, påtager afsenderen sig intet ansvar for denne meddelelse eller de vedhæftede filer eller for eventuel uberettiget adgang hertil eller ændring heraf.

-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: Thim Skovlund Lau [mailto:xxxxxxx]
Sendt: 25. oktober 2007 12:34
Til: Anders T. Eskildsen
Emne: Re: SV: SV: RMA status for sag xxxxxx

Hej Anders.
Er det virkeligt muligt at oprette en RMA uden at oplyse navn osv.?
Jeg prøver at finde kontaktoplysninger på rette vedk., og i fald det
lykkedes skriver jeg tilbage.

Mvh
Thim Skovlund Lau


Den 25/10/2007 kl. 12.29 skrev Anders T. Eskildsen:

Hej Thim
Har du et tlf. nummer eller navn og adresse eller en mail til
vedkommende du har solgt den til. Vi har nemlig kun dine pers.
oplysninger i sagen.

Med venlig hilsen / Best Regards
Anders Eskildsen


shg.dk A/S · Michael Drewsens Vej 22 · DK-8270 Højbjerg
Tel. +45 87 34 22 00
Fax. +45 86 14 00 22

- shg.dk A/S er 100% dansk ejet med eget lager
www.shg.dk
Denne e-mail kan indeholde fortroligt materiale, som kun er
beregnet for adressaten, og som ikke må udleveres eller kopieres
til nogen anden. Har De ved en fejltagelse modtaget denne e-mail,
beder vi Dem omgående meddele shg.dk det og destruere e-mailen. På
forhånd tak. Da e-mail kan ændres ad elektronisk vej, påtager
afsenderen sig intet ansvar for denne meddelelse eller de
vedhæftede filer eller for eventuel uberettiget adgang hertil eller
ændring heraf.
"

- Kan da ikke huske hvem jeg har solgt computeren til, så vedk. har da vist fået en udfordring med at skaffe sin disk tilbage.


Soukz
 
Overclocker
Tilføjet:
25-10-2007 14:23:16
Svar/Indlæg:
97/24
Det ret uprofessionelt, sælger også tit vare som er købt hos shg, men tror da jeg vil til at holde styr på hvem jeg har solgt til, dog sælger jeg mest til bekendte.. så det har ikke været et problem for mig, og normalt aftaler jeg også bare at jeg ordner RMA for dem, men det jo også kun for de bekendte =)


Nof
 
Overclocker
Tilføjet:
25-10-2007 14:29:35
Svar/Indlæg:
590/30
Ja syntes også det er lidt dårligt de ikke har bedrer styr på det....


Goaguy
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2007 14:54:25
Svar/Indlæg:
3410/199
#7 --> Tænk lige på, hvor mange varer de har igennem systemet. Generelt synes jeg, at de gør det godt.


krikke
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2007 15:21:11
Svar/Indlæg:
2335/16
#0

Han kunne måske nok ha givet dig et mere uddybende svar ham Benny.
Men så er det altså heller ikke værere . 😉


Karsten-B
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2007 16:05:32
Svar/Indlæg:
1248/70
Tjaaa.. jeg bliver således endnu engang bekræftet i at man ikke bør handle i den forretning... 😕 😕

--------CB


#11
Nof
 
Overclocker
Tilføjet:
25-10-2007 16:36:26
Svar/Indlæg:
590/30
#8 er godt med på hvad du mener...og har heller aldrig haft bøvl med dem.. men syntes det er dårligt at de svare at så er det nok en du kender så har sendt en HD til RMA. Det kan man sku da ikke tillade sig.. kunne sku da godt være lidt venlig...

Bare min mening 😳


DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2007 17:06:49
Svar/Indlæg:
6531/410
hvis i nu prøvede at forstå problemet.

#0
har i sin tid købt en hdd ved shg den har han så solgt til en anden, som så sender den til rma uden andre oplysninger end den kvitering #0 har givet ham.

Hvordan skal shg kunne se den ikke kommer fra #0 når ham han har solgt den ikke oplyser at hdden har fået ny ejer og derfor skal alt info sendes til ham.

Jeg har selv siddet med rma og tro mig folk tror virkelig at de er de eneste der sender en rma og det er da ikke nødvendig at skrive hvad der er galt og hvor varen kommer fra og hvem den skal sendes til igen.

folk ligger ikke engang en postkvitering med så de kan få fragten tilbage som de jo har ret til hvis en vare er defekt.



Selas
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2007 17:13:21
Svar/Indlæg:
2845/91
Tak fordi du skrev alt det #12 så bliver jeg fri for det.. 🤡 🙂 😉


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2007 17:19:05
Svar/Indlæg:
4230/89
skal vi nu ikke lade være med at hakke alt for meget på shg, og så lige lade dem komme til sig selv efter den sidste tids ballade...

det er selvfølgelig et alt for dårligt svar at komme med, men hvis #0 står som køber at produktet, er det jo naturligt at rette hendvendelse til ham 😉


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2007 17:32:42
Svar/Indlæg:
6181/270
#10 shg har jo ikke gjort noget forkert.
så syns din kommentar er lidt langt ude i det


DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2007 17:40:55
Svar/Indlæg:
6531/410
#15
når man nu kan køre hetz på en shop er det jo fedt især når man ikke kan se skoven for bare trær 😉


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2007 17:50:21
Svar/Indlæg:
20170/383
Er det sådan at det er blevet lidt moderne at være efter SHG i denne tid??

JEg synes det i #0 er at skyde gråspurve med kanoner.
Tør øjnene, tag en kiks, spænd hjelmen og kom ind i kampen 😀 😀


MazdaMadsen
 
Moderator
Tilføjet:
25-10-2007 18:48:44
Svar/Indlæg:
5039/109
Jeg har heller aldrig haft problemer med shg, og har købt for 30k+ der inde. Har også haft rma-sag hos dem, hvor der skete en fejl, men en lille smule mail korrespondence fik rettet op på det.


Det er så ikke SHG's skyld at de ikke har andre oplysninger på disken end dine. Hvor skulle de vide fra at du har solgt den? Det er da også underligt at du ikke kan huske hvem du har solgt den til, du burde da vide en lille detajle om køber. Evt mail, tlf nr, etc.


Der er ingen grund til at oprette en tråd om noget der er lige så ligegyldig for os andre, som de små sorte hår i røven er 😴


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2007 18:50:53
Svar/Indlæg:
20170/383
#18

Det er det jeg siger. Det er gået mode i at svine SHG til på hwt. Eller på nørd sprog, at flame 🙂


illuzioN
 
Superbruger
Tilføjet:
25-10-2007 22:06:35
Svar/Indlæg:
264/40
Jeg har også kun gode erfaringer med SHG. Hurtig levering og fin reklamations-system. Eneste jeg kan sætte fingeren på er deres telefon support. Har ringet ind flere gang hvor den sagde "du er nu nummer 17 i køen" aargh og lagde på igen. Så var det lettere at sende en mail, som de svare hurtigt på. Så thumbsup SHG :)


Anonym2020118222357
 
Superbruger
Tilføjet:
26-10-2007 08:55:05
Svar/Indlæg:
297/66
Så er er der opdatering.

Stik mod forventning lykkedes det mig at få fat i vedk. der har købt computeren af mig - og han siger den kører upåklageligt og han ikke har sendt noget ind.
Så slog det mig at da jeg i sin tid købte disken, fik jeg den byttet fordi den var defekt - og det er så højst sansynligt den disk SHG nu har solgt igen :)

Hep Hey for SHG :)


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-10-2007 09:40:21
Svar/Indlæg:
6181/270
#21 så må det jo være en gratis gave fra shg 😛


Mr.
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-10-2007 11:31:26
Svar/Indlæg:
4107/224
#21 Hvorfor pokker sælger de en brugt defekt harddisk i første omgang?? 😐


DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-10-2007 14:54:06
Svar/Indlæg:
6531/410
#23
det tror jeg hellr ikke de har jeg tror bare den sag er gået totalt op i hat og briller.

noget er ihvertfald gået galt.

serie nummeret er måske scannet forkert.

men godt er det jo ikke , men alle kan jo fejle vi er tords alt kun mennesker alle sammen.