:no: dovendyret bevæget sig langsomt og meget lidt fordi føden den indtager har et højt cellulose indhold,det er svært at omsætte og der er meget lidt energi i,så de har et lavt stofskifte
Hmmm ja godt spørgsmåæ #8 det her ved lademanns leksikon skriver: dovendyr: Bradypodidae; familie af indtil ca. 1 m lange, træboende gumlere fra S- og Mellemamerikas tropeskove. Ansigtet er abeagtigt; i overmunden 10, i undermunden 8 stiftformede tænder uden emalje; hænder og tæer med 2-3 seglformede kløer. Farven er brun. Klatrer med kroppen hængende nedad; lever af blade og frugter; aktive om natten
ja, landbohøjskolen har en ko, eller har haft, ved det ikke. Men i hverfald så har denne ko fået monteret et hul i siden hvor der så er fri adgang til en af dens maver. Der ligger et klip på youtube med det.
Edit: Det hedder åbenbart noget med Biovidenskabelige Fakultet. hvad det så end er 🙂
#15 ja det har jeg også hørt noget om... det der med lemmingerne, det er en eller anden sindsyg for for masseselvmord...
ligesom med laks, når laksen har lagt deres rogn, og befrugtet dem, dør de!! for at give rigeligt med næring og føde til de nye laks der kommer... det er sq næstekærlighed der vil noget 🙂
Så det lige 🤣 Prøv at tænk hvis der var nogen der lavede sådan et hul på mennesker og så lige tog maden ud når man havde spist den. Det ville jeg kalde nederen. Kom tilbage med min laks din dumme forsker!!!' Ej det er vild nok 🙂