alvorlig xp problem

Software d.  27. oktober. 2007, skrevet af Rhazmuz
Vist: 289 gange.

Rhazmuz
 
Superbruger
Tilføjet:
27-10-2007 12:46:37
Svar/Indlæg:
39/20
Hej

jeg har fået et ret irriterende problem med min pc. Jeg er pt i mili så jeg bruger kun min pc i weekenderne, og sidste søndag da jeg tog afsted virkede min pc helt normalt. Da jeg så kom hjem igår og tænder for den bruger den nok ca dobbelt til 3 gange så lang tid på windows boot skærmen, altså den hvor den blå bar kører nede i bunden. Den går så til sidst væk fra den skærm, men her kommer det virkelige problem nemlig, idet windows log-ind skærmen ikke kommer frem.. Skærmen forblir bare sort.. jeg prøver så at genstarte og slukke pc'en et par gange og til sidst kommer log-ind skærmen og jeg bruger den som normalt.. her til morgén er problemet der endnu, bare at nu vil log-ind skærmen slet ikke komme frem..
Hvad kan jeg gøre?
Vil gerne vide om det måske er noget jeg selv kan afhjælpe, inden jeg begynder at få professionelle til at makke med den..
Håber der er noger der har nogle forslag ;)
Haupt
 
Overclocker
Tilføjet:
27-10-2007 12:55:31
Svar/Indlæg:
49/5
Hej Rhazmuz...
Har du prøvet at starte i fejlsikret tilstand,og så evt lave en systemgendannelse?


Rhazmuz
 
Superbruger
Tilføjet:
27-10-2007 12:58:26
Svar/Indlæg:
39/20
jeg prøvede at vælge fejlsikret tilstand, men så kom der bare sort skærm men den lille streg i venstre hjørne og den skriver i starten at den loader noget.. derefter sker der ikke noget og den blir bare ved den sorte skærm.. :'-(


Miccim
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2007 13:34:50
Svar/Indlæg:
3233/128
i med xp skiven og reparer så...


Rhazmuz
 
Superbruger
Tilføjet:
27-10-2007 13:40:11
Svar/Indlæg:
39/20
har prøvet det med at reparare, men så spørger den efter et adminpassword som jeg helt ved hvad er.. den godtager ikk det password som jeg bruger når jeg skal logge ind i windows?


bluedemon
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2007 14:32:48
Svar/Indlæg:
710/40
har du ikke lavet et administrator password, sidst du formatterede din maskine. det bliver du ellers spurgt om under installationen??????

hvis du ikke har lavet noget skal du bare trykke enter.....

der står noget om hvordan du bruger genoprettelseskonsollen her....

http://support.microsoft.com/k...


Rhazmuz
 
Superbruger
Tilføjet:
27-10-2007 14:36:58
Svar/Indlæg:
39/20
må indrømme at jeg ikke lige ka huske om jeg lavede et admin password sidst jeg formaterede.. det er ved at være længe siden.. men burde det ikke være det samme som det man bruger for at logge ind i windows?
Desuden så har jeg self xp med SP2 installeret, men på min xå cd er der kun SP1.. er det et problem senere i reparations forløbet?


bluedemon
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2007 16:55:53
Svar/Indlæg:
710/40
man vælger selv hvad passwordet er, så nej det behøver ikke være det samme som dit login. det burde ikke være noget problem at der kun er sp1 på din xp cd.