urimelig lang reparationstid... eller hvad?

Litteratur d.  27. oktober. 2007, skrevet af umagarz
Vist: 1097 gange.

umagarz
 
Superbruger
Tilføjet:
27-10-2007 23:26:27
Svar/Indlæg:
423/32
Jeg har en computer til reparation hos Zitech. den har været der i tre uger mu og jeg er ved at eksplodere af utålmodighed. er det normalt at det tager mere end tre uger at få sin maskine repareret?

nogen der har haft lignende situationer?

Mvh. Tobias
Mr.
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2007 23:27:41
Svar/Indlæg:
4107/224
Efter min mening er du en smule utålmodig. Kunne forstå hvis der var gået 2 måneder.


umagarz
 
Superbruger
Tilføjet:
27-10-2007 23:29:46
Svar/Indlæg:
423/32
jeg synes ellers jeg hører om personer der er utålmodige efter 1 uge...


bluedemon
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2007 23:45:46
Svar/Indlæg:
710/40
syntes heller ikke 3 uger lyder urimeligt....
har du prøvet at kontakte dem og høre hvor langt de er kommet???


DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2007 23:47:45
Svar/Indlæg:
6531/410
Man siger normalt at en ram ikke må tage mere end 4 uger
så man kan da sige de snart skal have fingeren ud af rø....

imo er alt over 4 uger urimeligt


Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
27-10-2007 23:54:12
Svar/Indlæg:
5363/442
Synes tre uger er meget, men ikke urimeligt. Er hverken værre eller bedre end så mange andre steder..


Nof
 
Overclocker
Tilføjet:
27-10-2007 23:57:06
Svar/Indlæg:
590/30
Jeg har en kammerat der lige haft hans ASUS til rep. tog 10 dage og den var i holland og vende... syntes det var vildt god servis


umagarz
 
Superbruger
Tilføjet:
28-10-2007 00:12:06
Svar/Indlæg:
423/32
tja de siger de ikke er gået i gang endnu...


beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2007 00:51:37
Svar/Indlæg:
3943/44
3 uger er lang tid, så hvis de slet ikke har kikket på din ting endnu, så ville jeg da nok begynde at brokke mig.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2007 00:55:36
Svar/Indlæg:
20170/383

Hvad kan man så lære af det?

Zitech er bare en skod biks med alt for dyre produkter.

Altså jeg sendte min Xbox360 til rep og fik at vide at det ville tage 4 uger ca. fair nok, den skal jo til tyskland. Men jeg fik den tilbage efter 2 uger hehe. En hel ny. Desværre viste det sig at den nye kun holdt et døgn, så nu er den også røget til rep hehe..

Så 3 uger er ingenting 😛 dog er det for ringe hvis de ikke har kigget på lortet endnu.


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2007 02:27:00
Svar/Indlæg:
6293/359
må jeg på det varmeste anbefale compumail...deres service og RMA er helt i top... 😉


Fonzi
 
Superbruger
Tilføjet:
28-10-2007 10:53:09
Svar/Indlæg:
262/18
Tja, tre uger er da nok lige på grænsen for en PC.

Forbrugerstyrelsen siger "inde for rimelig tid", i en afgørelse har de sagt 2-3 uger for en bærbar:

http://programmer.tv2.dk/basta...

Det bedste du kan gøre nu er nok som Forbrugerstyrelsen selv anbefaler:

"Send et brev til sælger eller henvend dig i butikken og forlang varen udleveret i repareret stand indenfor en nærmere fastsat frist. Du skal gøre sælger opmærksom på, at du vil hæve handlen, hvis varen ikke udleveres i repareret stand indenfor den frist, du har sat."

Kilde: http://www.forbrug.dk/klage/re...

Held og lykke 😛


Mr.
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2007 13:30:45
Svar/Indlæg:
4107/224
Når de ikke har kigget på den endnu, så synes jeg det er urimeligt. Jeg havde da forventet at de var i fuld gang når der var gået 3 uger 😕


season88
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2007 13:35:34
Svar/Indlæg:
1221/95
3 uger er meget normalt...

HP (infocare) tar ca. lige så lang tid... Det samme gør Acer (bliver så også sendt til tyskland, og vi ved jo alle at de ikke er for hurtige) 😛


Goaguy
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2007 14:29:44
Svar/Indlæg:
3410/199
Vi ( Føtex ) plejer at sige op til 21 arbejdsdage. Altså en 4 ugers tid. Normalt går der ml. 2 og 4 uger, altså. I enkelte tilfælde længere tid pga. ferier og helligdage hos reperatørerne.

Og ja, jeg er VIRKELIG træt af folk, der ringer og brokker sig røven ud af bukserne efter 1-2 uger! Ja, en mobiltelefon kan være vigtig for dig, og ja, en bærbar pc kan være vigtig. Specielt, hvis man laver skoleopgaver eller arbejde på den.
Men alligevel. Tænk jer dog om som forbrugere, vi kan ikke udrette mirakler på en uges tid eller to. I 9/10 tilfælde bliver fejlen udbedret på et eksternt værksted, som I en del tilfælde faktisk ligger i et andet land. Bare forsendelsestiden kan hurtigt løbe op i en uges tid her, specielt hvis det er over en weekend.

Og mit bedste råd: Lad være med at rende ned og være flabede og skælde en eller anden ekspedient ud. Det er meget få gange, at man kommer langt med det!


#0 --> Som det er sagt før - ring dog derned og spørg 😉


DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2007 15:43:07
Svar/Indlæg:
6531/410
helt enig man kommer ingen steder ved at stå og skabe sig.

da jeg lavede rma lage jeg somme tider røret på hvis folk ikke kunne snakke ordntlig,
jeg vil ikke finde mig i at blive svinet af en kunde forde de har ventet 5 dage på en rma.