Creative Zen 4GB

Diverse d.  30. oktober. 2007, skrevet af @ngler
Vist: 5999 gange.

@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
30-10-2007 00:00:00
Svar/Indlæg:
4033/364
Man tager 2,5" super lækker TFT skærm og pakker den rigtigt pænt ind, laver et fedt menusystem , tilsætter en SDHC kortlæser og voila man har en Creative ZEN

Link til litteratur: http://hwt.dk/literaturedetail...
NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2007 02:38:27
Svar/Indlæg:
23132/740
Nu vil jeg ikke hælde grus i vaselinen, men...

For ca. de samme penge kan man få en iPod nano, på 4 GB, med en 2.0" skærm, samme opløsning. For omkring det dobbelte, kan man få en iPod classic, på 80 (!) GB, med en 2.5" skærm, samme opløsning. Menusystemet er ret så nemt, og så er de(n) en drøm at benytte som eksternt drev. Så hvordan ville du vurdere en iPod, sammenlignet med Creative Zen 4 GB? 🙂

En anden ting, og det er et lille tip til billederne.

1: Sæt kameraet på 'macro', hvis det har lidt zoom, så stil kameraet længere væk, og zoom ind. Objektivet fortegner en del.

2: Kør dem igennem noget Ps eller PSP, og få gitterlinjerne væk, det ville give et meget bedre indtryk af den lækre skærm.

God test i øvrigt 🙂


@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
30-10-2007 06:32:56
Svar/Indlæg:
4033/364
Hi NoNig


så også på nano - men igen en mindre skærm, ingen SD kortlæser.. og så koster den mere... og så understøtter den ikke WMA og WMV.. omvendt så understøtter den MP4 i højere opløsning (men stadig max 640x480 ) - så vil jeg mene at sejren går til Zen.. også da IPOD Nano er dyrere

De "alm." ipod er omvendt noget dyrere og der er også andre alternativer i HDD afspillerne. Ipod er et stærkt kort imod Zen, men for mit personlige vedkommende, så er en Smartphone en større konkurrent - men nu kan jeg godt nøjes med 2GB microSD , der er plads til mange sange i eAAC - lydkvaliteten er noget langt fra min gamle Iriver, men den er tæt nok på til at jeg ikke gider slæbe endnu en enhed med.. Syntes omvendt at Zen gav en bedre oplevelse end min 640x480 3,5" PDA - farverne var bare noget klare

ang. billederne... det gik måske lidt for hurtigt.. var ret svær at tage billeder af , da den blanke overflade gjorde at det skulle tages meget på skrå - og billedet er efterfølgende rettet op. Kameraet stod på SuperMakro (ved zoom ryger en del af lysfølsomheden, og da flashen skal fra = meget høje ISOhastigheder.. = grynet).. point taken, med gitterlinierne , skulle havde softet dem i Paint.net



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2007 16:24:46
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #2

Så tag billederne i dagslys. F.eks. med et vindue i ryggen.


@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
30-10-2007 16:54:06
Svar/Indlæg:
4033/364
#3

det var desværre den bedste belysning jeg kunne finde (er taget midt på dagen).. lyset kommer skråt bagfra ved den primære lyskilde - men også forfra (pga vinduer i begge sider af huset)...


Kirsby
 
Superbruger
Tilføjet:
30-10-2007 22:23:34
Svar/Indlæg:
1214/62
#1 Vil stadig vælge en Creative om du så smed en iPod efter mig, fandme om jeg vil eje det skidt! Og for de samme penge Zen Vision M 60 GB som er MEGET bedre en det Apple kan tilbyde. Ved fandme ikke hvorfor alle sige "Uuuuh jeg skal have en iPod" :bræk:

Kan være ens Sansa Sandish E-280 skal pensioneres!


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2007 22:42:24
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #5

Jeg er nu meget tilfreds med min iPod nano (8 GB). Af flere årsager. Der ligger som sådan ikke en populistisk beslutning bag.

Jeg er klart overbevist om, at de fleste køber en iPod netop af de grunde du nævner, men glem ikke. Det er ikke et tilfælde, at Apples iPod er blevet så populær, og det er ikke alene pga. designet 🙂


fiend
 
Superbruger
Tilføjet:
31-10-2007 15:14:10
Svar/Indlæg:
120/26
@ @ngler:
Er det mod Ipod Generation3 eller hvilken model (generation) skal testen holdes op imod 🙂 ?


PBM
 
Superbruger
Tilføjet:
31-10-2007 21:12:59
Svar/Indlæg:
309/23
Jeg synes lige at det skal nævnes at SD slottet bliver væsentligt mindre ophidsende af at det er integreret så dårligt. F.eks. bliver sange der er gemt på SD kortet ikke vist i det almindelige bibliotek, man skal gå ind på kortet separat. Desuden kan den ikke læse ID tags fra kortet, dvs. alle sange bliver sorteret efter filnavn. Man kan ikke bruge alle de funktioner som man kan i hovedbiblioteket og hvis man navigerer til en anden menu stopper den afspilningen :( Det synes jeg er meget skuffende og fjerner næsten fordelen ved at have et SD slot - det burde Creative kunne gøre bedre.


@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
01-11-2007 06:55:33
Svar/Indlæg:
4033/364
#7
den der står på apples side - jeg har desværre ikke haft en Ipod som reference.. men ok, med undtagelse af kapaciteten så kan en smartphone oftes det samme som en mediaafspiller som Zen og Ipod.. ikke alle modeller leverer samme lydkvalitet, men det er tæt på.. og når alt kommer til alt, så bruger rigtig mange samme lydchip som Ipod.. men jo, Ipod og Zen ernoget af det mest ultimative når det gælder MP3afspillere - og jeg var super glad for min gamle Iriver (laver nogle seriøse gode produkter) - men min smartphone gør jobbet stort set lige så godt.. og så har den kalender (sync med outlook _/ gCalendar og samt via SyncML), telefon, kamera, webbrowser, jeg kan tjekke mail, chatte på msn, koble den med GPS, læse word, pdf, excel og powerpoint filer.. og jeg fik den for 1kr og måtte smide 200kr efter et 1GB kort (dengang).. (ok min har en lille 208x208 skærm - så film er ikke godt)

#8 nemlig - står det ikke i testen ?? (havde lidt vista problemer med at den ikke ville gemme dokumentet, så jeg endte med at arbejde i to dokumenter..)


jens12
 
Overclocker
Tilføjet:
01-11-2007 09:55:12
Svar/Indlæg:
6/1
Hej tak for dette meget fine anmeldse..Hvordan lades Creative ZENen op ? Via usb eller strøm fra stikkontakten ?? 😀


@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
01-11-2007 11:33:49
Svar/Indlæg:
4033/364
pinligt.. det har jeg ikke skrevet.. den lades via USB kablet til PCen..


jens12
 
Overclocker
Tilføjet:
01-11-2007 11:40:35
Svar/Indlæg:
6/1
1000 tak @ngler ..Så man skal altså købe en adapter samtidigt hvis den skal lades via stikkontakten hvis det er muligt ? 🙂


#13
PBM
 
Superbruger
Tilføjet:
01-11-2007 14:51:36
Svar/Indlæg:
309/23
#9
Jo, det er rigtigt at det er nævnt kort at det ikke integreres i hovedbiblioteket, jeg synes bare ikke det blev gjort klart nok hvor stor en ulempe det er. Desuden bliver de andre ting såsom manglende understøttelse for ID3 tags osv på SD kortet ikke nævnt.

Jeg synes det er en ret stor ting at Creative har voldtaget denne ellers fremragende idé til et punkt hvor det nærmest bliver ubrugeligt.

Men man kan håbe de retter op på (nogle af) problemerne snart...


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-11-2007 15:01:43
Svar/Indlæg:
23132/740
... min iPod funger bare, siger jeg så 😎


@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
01-11-2007 16:23:50
Svar/Indlæg:
4033/364
#12

jep


jens12
 
Overclocker
Tilføjet:
07-11-2007 22:47:55
Svar/Indlæg:
6/1
Nu er jeg så her igen :) ..Hehe Men hvor langtid tager den for at lade op Via usb?..Det står der nemlig ikke så meget om..Og om den nu holder hvad den lover..altså 25 timeres musik og 5 timers video ..


@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
08-11-2007 15:57:31
Svar/Indlæg:
4033/364
jeg mener den skal have en 2-3 timer, men må nok indrømme jeg tog ikke tid.

ang. spilletid, så passer 25 timer godt nok (batterilevetiden bliver drastisk forkortet hvis man bruger menuerne etc. meget)..




#18
sba
 
Overclocker
Tilføjet:
02-12-2007 21:23:52
Svar/Indlæg:
1/0
jeg har lige købt en zen 4 gb og vil varmt anbefale det. Man får virkelig noget for pengene. nemt at gå til, logisk opsætning, stor skærm, utrolig klar lyd og en ekstra slot til SD-kort. indholdet kommer selvfølgelig ikke i hovedbiblioteket, men hallo det er som en selvstændig enhed. du kan heller ikke få figureret indholdet af usb-memory-stick i c-drevet i en pc.
Men for Ipods vedkommende, betaler man en del for at få navnet Ipod.


kristianmn
 
Overclocker
Tilføjet:
18-06-2008 22:16:37
Svar/Indlæg:
1/0
Rigtig god anmeldelse har dog lige et par spørgsmål mht til softwaren.
Er det muligt at lave sine egne afspilningslister med softwaren der følger med? OG hvis der er, er der så nogle begrænsninger, på fx antal stk?

Har haft en creative før - der var det muligt at man kunne bruge den som en flytbar disk og dermed bare ligge musikken ind i en mappe, uden at buge det medfølgende software. Er det muligt med denne?


Hejsa43
 
Overclocker
Tilføjet:
22-06-2008 17:01:43
Svar/Indlæg:
1/0
Beskytter "Klart plastikcase"* skærmen? 🙂

*også kaldet CREATIVE Etui ZEN Clear Case


#21
FK
 
Overclocker
Tilføjet:
16-07-2008 22:15:35
Svar/Indlæg:
1/0
ER der nogen der kan hjælpe mig med min Creative Zen, jeg hører lydbøger på den, men hvis jeg sætter flere lydbøger ind (mp3 filer) er der flere filer med samme navn.
Jeg kan ikke få oprettet en fil med lydbogens navn så filerne kan ligger derunder.
Altså der er 2 filer der hedder det samme hvis jeg sætter flere bøger ind på en gang.
Hvordan for jeg lagt det ind under filnavne ?????
:'-(