Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2007 02:12:19
Svar/Indlæg:
23132/740
Hej alle
Nu er tiden så ved at være der, at jeg gerne vil have mig et gaming-rig/workstation, dog med forbehold. Vi snakker ikke AXE-style eller Mac Pro priser, men noget inden for kr. 12.000,- og meget gerne under.
Hvis jeg, som udgangspunkt siger, at computeren skal kunne:
Køre Crysis "tilfredsstillende"
Bruges til billedbehandling
Bruges til videoredigering
- og kunne afspille HD (Blu-ray og HD-DVD) uden problemer.
Jeg havde tænkt noget noget lig dette:
LianLi PC alá PC-7A/B
Skærm: Min opløsning på 1920x1200
... og så er jeg sådan set ret blank.
Så vi snakker:
CPU
RAM
Harddisk(e)
Bundkort
Grafikkort
Strømforsyning
Optisk(e) drev - har dog selv kigget lidt, og mulighederne er få
Tastatur og mus, måske en tegneplade
Nu har jeg været lidt fra hardware-markedet i noget tid, så er derfor en anelse bagefter. Dog kunne jeg forestille mig, at det skulle være noget Core 2 Duo, 2 GB RAM (min. og gerne 6400). Og så naturligvis nogle optiske drev.
For at sætte det lidt på spidsen, så er mit eneste alternativ en 24" iMac med Core 2 Extreme, som jeg selv piller lidt i.
Computeren skal, naturligvis, køre Windows Vista, men det er ikke noget der skal tænkes dybere over.
Lad mig høre hvad I har af forslag, især mht. skærm. Det er lidt svært at indhente gode tests på div. skærme, ud over Apples Cinema Displays. Men jeg har mit øje på et par stykker, men hvis der er noget I kan anbefale, så lytter jeg.
Så kom an, lad os samle et godt rig, til en fair pris 😉
PS.: En Shuttle ville heller ikke være af vejen, men ville gerne at maskinen var så stille som muligt. Er blevet lidt støjallergiker på mine dage 😳 😛