Maling i kabinet

Diverse d.  28. oktober. 2007, skrevet af bonafide
Vist: 257 gange.

bonafide

Overclocker
Tilføjet:
28-10-2007 16:51:34
Svar/Indlæg:
85/20
Hej,

Jeg vil gerne male mit Antec 900 kabinet sort indvendigt. Hvad for noget maling skal jeg bruge til dette? Jeg tænker på, at der jo nødigt skulle ske et eller andet når computeren er varmet op, at så malingen bliver våd eller lign..
Fiddoo

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2007 17:21:40
Svar/Indlæg:
1293/104
Vil foreslå at du bruger maling på spraydåse. Det er nemmest at få pænt. Dette fås specielt til metal og der burde ikke være problemer med de forholdsvis "kolde" temperaturer som der er i et kabinet. Jeg har med succes spraymalet næsten alle radiatorer i mit hus.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2007 18:13:11
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

1: Gør kabinettet rent invendigt. Støvsug, og vask, lad vandet fordampe inden du fortsætter.
2: Mal med grunder, igen, sprayløsningen er fin.
3: Lad grunderen tørre igennem.
4: Mal med din valgte farve. Alt efter temperement kan du jo kigge på glans. Jeg ville nok vælge mat.
5: Mal over nogle gange.
6: Hvis du er rigtig paranoid, så kan du vælge en "forsegler", en slags lak. Ved ikke lige hvad jeg skal kalde det.

Lad det tørre helt igennem - hærde - inden du monterer noget. Det er fandme træls at slå en flig maling af, blot fordi man var utålmodig.

For the record: Så kan metoden sagtens anvendes på hardware. Jeg er en af de "gamle hunde", som stod i fars værksted og malede 3Com netkort, just for the fun of it 😉

PS.: Temperaturerne i sådan et kabinet kan slet ikke nærme sig noget der bliver farligt. Dog vil jeg anbefale, at du lige lader kabinettet tørre i et så støvfrit miljø som muligt, og derefter lade det lufte igennem udenfor.

King

Superbruger
Tilføjet:
28-10-2007 19:04:31
Svar/Indlæg:
29/1
Det skal lige siges at man lige skal slibe alle de flader der skal males med f.eks. korn 200 sandpapir, for at grunder/maling har noget at hænge fast i, ellers vil malingen kunne skalle af i flager. 🙂

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2007 20:09:58
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #3

Det er rigtig ja. Lige ridse lidt i lakken 😉 Glemte jeg helt 😳

Det må jo så være trin 0: 😀