Loader som en gal...

Diverse d.  28. oktober. 2007, skrevet af zight
Vist: 380 gange.

zight

Overclocker
Tilføjet:
28-10-2007 18:22:27
Svar/Indlæg:
69/13
Hey

Jeg har et lidt nederen problem som jeg ikke helt rigtigt ved hvad jeg skal gøre ved, så jeg håber der er nogle der inde der har mulighed for at hjælpe mig lidt.
Problemet er at min computer loader som en gal når jeg spiller, jeg var beta tester på Hellgate: London og min maksine loader mere eller mindre hele tiden. Og det bliver værre hvor længe jeg spiller. Det ender med spillet går ned og siger et eller andet med at der ikke er mere ram at gøre godt med.
Jeg ved det er en beta meeen det er sq nederen. Jeg kan osse mærte det når jeg spiller World in Conflict, jeg ved maskinen bliver langsommer og langsommer og skal bruge en reboot en gang i mellem men det virker som om min skal have det alt alt for tit. Det er som om min ram bliver fyldt ret hurtigt og så bruger den HDD til ram, det giver jo mening efter som min maskine loader mere og mere.

mit spec:
Vista U 64x
E6600
8800GTX
2gb dual ram
36gb raptor

Min bror har næsten den sammen maskine men med nogle andre HDD som køre raid0 og jeg må sige at hans maskine køre noget bedre end min.
Nu er det så, skal jeg have nogle flere RAM eller nye diske eller måske begge dele.

Håber der er nogle der har mulighed for at give mig nogle gode råd.
Bit

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2007 19:42:01
Svar/Indlæg:
258/64
hvor stor er din pagefile? det kunne evt godt være et den der lige blev en flaskehals

yupper

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2007 20:19:14
Svar/Indlæg:
1349/11
Det er nok en kombination af for lidt ram og for lidt harddiskplads. Microsoft siger at Vista skal bruge ca. 40 gigabyte i harddiskplads, og jeg ved selv at 2GB ram til maskinen er for lidt. Bare på en minimumsinstallation af vista64 bruger lidt over 1GB ram, så 4GB anses for helt fint.
Løsningen for dig er en større harddisk og 2GB ram mere.

zight

Overclocker
Tilføjet:
28-10-2007 20:29:35
Svar/Indlæg:
69/13
#1 jeg ved ikke lige hvad en pagefile er for noget :)

#2 Nu er det sådan at jeg har en vLite version af vista( det betyder bare at min version kun fylder 1,2 gb på DVD og bruger ca 550 MB ram for at køre)
Men hvis MS siger der skal bruges 40 gb bare til at køre kan jeg jo godt se der er et problem.

Hvis jeg skal have nogle diske der skal bruges til at køre vista og spille fra hvad skal det så være for nogle ?

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2007 20:33:59
Svar/Indlæg:
20170/383

Nu ved jeg godt at du har skrevet dine specs. Men det kan som regel ellers være en god ide at du udfylder din profil.

zight

Overclocker
Tilføjet:
28-10-2007 21:28:51
Svar/Indlæg:
69/13
#4 ja I know, er nok bare lidt for doven 😉

King

Superbruger
Tilføjet:
28-10-2007 21:59:36
Svar/Indlæg:
29/1
Hvis du tjekker HG:L's beta forum, som den gode beta tester du er, vil du se at det er et helt almindeligt problem det med at spillet går ned, og at man får en fejlmeddelse der siger "system is out of memory". Der findes et memory leak i spillet som ikke er blevet rettet endnu. Så der er skam ikke noget galt med din pc, og nej det er ikke noget der rammer alle testere, kun ca 40% 😉

zight

Overclocker
Tilføjet:
28-10-2007 22:13:25
Svar/Indlæg:
69/13
hehe I know.... jeg har læst en del der inde men det jeg mener er at i starten loader den en 1 til 2 min mellem hver sted men efter nogle times spil kommer det til at tage en 5 til 7 min og det er ikke til at holde ud. Men så kommer den fejl osse.

Så ved jeg det er tid til en reboot. meeeen det er ikke lige min stil at reboote hele tiden, vil jo gerne have en nice PC der kan game i mange timer uden at blive alt for slow af det..