-> Advanced Micro Devices
Jeg tror også den swapper. Jeg ved ikke om 8600'eren anvender en form for caching, hvor den henter plads på harddisken/systemhukommelsen. Desuden, så selvom Vista står til "kun" at anvende 1.5 GB ud af 2 GB, så kan den stadigvæk godt finde på at lave en sidefil. Hvis computeren skal både skrive spillets filer til en sidefil, samtidig med den loader filerne på harddisken, afvikler spil og grafik, jamen så kan den godt hoste lidt.
Nu er min laptop ikke nær så meget en "killah" som din er. Men ville gætte på at det er noget lig dét der er problemet. Det er almen kendt, at de fleste computere lige skal have luft igen, når de loader store teksturer og/eller scenarier.
Din harddisk, CPU, grafikkort og RAM er som sådan fint nok. Men jeg ville nok mere bero på, at have 3-4 GB i maskinen. Jeg har for nylig lige opgraderet fra 1 til 2 GB. Nu anvender Vista ikke blot mere RAM ved 'idle', men computeren kører hurtigere. Jeg ved godt, at det ikke lige er det vildeste spil, men 'Need for Speed Underground 2' kører væsentligt bedre nu, loader hurtigere og er generelt mere flydende.
Jeg har minimeret min sidefil til 200 MB, og selvom min harddisk ikke er en sprinter, så har det hjulpet gevaldigt. Det eneste sted hvor maskinen halter lidt, er faktisk når jeg laver billedbehandling.
Det hjalp 1 GB ekstra altså ikke. Mærkeligt, men forbinder det med, at jeg har minimeret sidefilen.
Et andet gammelt XP tip er, at prøve selv at administrere sidefilen.
Denne computer -> Egenskaber -> Avanceret -> Ydeevne -> Sidefil - så vidt jeg husker.
Sæt den til f.eks. 1024 (altså 1024-1024) MB, og se hvad det gør ved systemet. Prøv derefter med 2048 (2048-2048) MB, og igen med 512 (512-512) MB og til sidst med 200-512 MB.
Lad mig lige høre fra dig om det overhovedet hjalp. Hvis ikke, så er jeg blank.
I øvrigt: Prøv lige at kigge i BIOS om hvad RAM grafikkortet kan gøre brug af. Det kan også være en faktor, hvis dit Geforce 8 har 512 MB, og gerne vil "låne" 512 MB mere, jamen så har du jo ikke så meget RAM tilbage, og så låner den af sidefilen. Hvis den er lille/deaktiveret, kan det også have en effekt. Så prøv dig frem.
Det er en bitch at lege med, og man skal genstarte hver gang man formindsker sidefilen, ikke hvis man gør den større. Men trods det, vil jeg anbefale dig lige at prøve i den rækkefølge jeg foreslog.
Håber det kunne bruges, held og lykke 😉