Overclocker
Tilføjet:
29-10-2007 03:03:19
Svar/Indlæg:
2/1
Jeg købte for nyligt nedenstående maskine, udelukkende med henblik på at køre Crysis uden probs.... boy was I wrong :
Specs :
Q6600 - 2,4 GHz
MSI 8800 GTX
Asus P5N-E
2GB PC6400 RAM
Vista 32-bit
Da jeg køre widescreen, så har jeg giga-fps-problemer i spillet, da jeg skal helt ned i mid-detail ( 1680x1050 ) for at det kører bare nogenlunde uden lag. Jeg har smidt den nyeste beta-driver på, uden det store hjælp.
Mit spørgsmål består derefter i : Jeg har forsøgt overclock af mit bundkort ved at sætte manuelt op, så min fsb var sat til 1200 MHz og mine ram til 800 MHz. Jeg satte i samme åndedræt Vcore-volten til 1,55. Jeg kunne boote op med mine 'nye' 2,7GHz, og køre 3dmark 06 med ca. 12600 3dmarks ( mod ca. 11200 før ), men da jeg så skulle køre Crysis for at teste, der gik min maskine i blank og BlueScreenOfDeath right in my face....... :'-(
Maskinen kørte herefter ret ustabilt, og jeg nulstillede min bios og satte den til preset 5% CPU-boost i bios'en... hellere lidt end ingenting.
Er der nogen som ved hvad jeg evt. har gjort forkert - eller skal gøre - for at det kan køre med overclock. En af mine venner har boosted sin cpu helt til 3,4 GHz, så forstå min frustration, når jeg ikke engang kan køre med skaldede 2,7GHz...... øv-bøv ☹
HJÆÆÆÆÆLP folkens !