Nyt system, næste skridt? En gone-noobs bekendelser...

Grafikkort d.  30. oktober. 2007, skrevet af CopyPaste
Vist: 318 gange.

CopyPaste

Overclocker
Tilføjet:
30-10-2007 01:38:58
Svar/Indlæg:
2/1
Hej-dä!!

Jeg søger lidt råd og vejledning:

Jeg har lige fået mit system, da jeg på min gamle pc installerede Settlers VI oplevede jeg en verden af sekskanter filmet i langsom gengivelse - det duede ikke!!

Jeg har for et par år siden været rimeligt godt inde i det meste, men er faldet af på den må jeg sige..

Problemet er at jeg ikke helt er tilfreds med ydeevnen i spil stadig, det hakker lidt ex når jeg scoller (i Settlers), ved et middelt detaljeniveau på 1024x768 (min skærms begrænsninger).
Opnår 14080 i 3Dmark03, ingen OC...

Så hvad gør jeg?

Gider I ikke lige kigge på mit system og give et bud på hvad der kan give det bare lidt til? Er er flere RAM? Andet GFX (evt. crossfire)? Quad-core? Eller OC? Eller en tudekiks og en anstændig skærm??.. Hvad vil, efter jeres egen mening, være det bedste - altså sådan cost/benefit-wise??

Hvis I kunne finde et par minuter ville jeg blive glad-lykkelig-gris 🤡

På forhånd tak!! (ps. håber jeg har posted rigtigt!!)
Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2007 01:53:28
Svar/Indlæg:
3162/326
Er spillet opdateret med sidste nye patch?

http://files.filefront.com/The...

EDIT: Tror du evt. skal kigge efter et nyt grafikkort og måske også lidt flere ram, hvis jeg nu skal pege på et eller andet

CopyPaste

Overclocker
Tilføjet:
30-10-2007 02:16:52
Svar/Indlæg:
2/1
Tak for tippet - men har patched det, så det skulle ikke være flaskehalsen...

Har du nogle anbefalinger mht. grafikkort og ram som du nævner?

Takker igen!!.. 🙂

krikke

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2007 04:38:34
Svar/Indlæg:
2335/16
Som #1 siger lidt flere ram og et nyt Gfx mon ikke du skal gå efter det nye 8800 GT 😉

Ram evt. http://www.edbpriser.dk/Produc...

CopyPaste

Overclocker
Tilføjet:
30-10-2007 12:23:27
Svar/Indlæg:
2/1
Oki, nye RAM..

Skal det være dem nævnt eller kan to ekstra blokke af de Adata pc-6400 512 B gøre det? - men det kan måske ikke svare sig prismæssigt...

Noget nyt om hvornår 8800GT kommer? Vil der ikke være en (billigere) løsning med crossfire, men to lidt mindre kort muligvis? Eller er det bare en and...?