Wireless.. duer det overhovedet til noget?

Diverse d.  30. oktober. 2007, skrevet af Srm74
Vist: 463 gange.

Srm74
 
Superbruger
Tilføjet:
30-10-2007 13:26:15
Svar/Indlæg:
22/9
Hej,

Jeg har prøvet med både netgear 624 router og zyxel router fra Fullrate og begge giver mig store problemer med wireless.

Forbindelsen virker ok, og jeg kan sagtens komme på nettet, men efter kort tids brug, så ryger forbindelsen.
Jeg har checket, at der ikke er andre der bruger samme kanal..

Routeren står i en lejlighed og computeren er max 7 meter væk den.
Er det overhovedet muligt at få skidtet til at virke stabilt..???
Nogle erfaringer ?!?!

På forhånd tak..

Søren

/Tråden er flyttet til Diverse - Season88
finger
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2007 13:35:41
Svar/Indlæg:
571/106
Jeg har prøvet med flere wireless kort og accesspoints/routers og det er noget ustabilt lort.
Hvis du bare surfer på nettet og tjekker mails er det godt nok, men hvis du fx spiller online eller laver andet hvor du har brug for en fast stabil forbindelse er wireless ubrugeligt.
Windows er programmeret sådan at hvis der kommer forstyrrelser på den wireless forbindelse, så resetter den forbindelser og reconnecter. Dvs at hvis der er atmosfæriske forstyrrelser som fx en der tænder en microovn i nærheden eller lignende, så ryger forbindelsen i måske 10 sekunder. Hvis du spiller world of warcraft er det nok til at du enter disconnecter eller får massiv lag.
Jeg er gået tilbage til kabel og skal aldrig bruge wireless igen.


Srm74
 
Superbruger
Tilføjet:
30-10-2007 13:49:05
Svar/Indlæg:
22/9
Det er da altid noget, det ikke kun er mig, der syntes det er gående mod ubrugelig.


CrazyEyes^DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2007 15:13:00
Svar/Indlæg:
2388/52
jeg har så tværtimod ingen problemer med at spille over trådløst net, overhovedet!

jeg har spillet ovet trådløst net i knap et år nu og er mildest talt glad for, at jeg ikke skal have et netkabel fra min bærbare på sofabordet og hen til routeren. og ja, det er også muligt at spille på en bærbar, også over trådløst. så de gamle myter der påstår, at man ikke kan spille på en bærbar eller over trådløst passer ikke. Jeg har den NetGear router som bliver sendt med TDC WebSpeed (ja jeg ved godt det har fået nyt navn).

Jeg har ingen udfald på den tråsløse linie, sidder ca. 5 meter fra den, nogle gange 10. Dog stadig ingen problemer.

Jeg har stadig en ekstremt stabil ping. Jeg vil vove at påstå, at man ikke rigtigt kan mærke forskel når man spiller Firs Person Shooter spil, sådan rent ping mæssigt eller de der andre fornemme betegnelser som choke (som jeg stadig ikke aner hvad er).

Du skal bare have fat i en trådløs router der er stabil nok.

Jeg har også haft en Hawking 54G router som også var ret stabil ping mæssigt, dog genstartede den sig selv en del gange på en dag, men udover det var den god.

MEN! der findes også dårlige trådløse routere.
Bare se på min kærestes, når jeg har min bærbare med der, kan jeg godt opgive at spille online. Det ene sekund er ping'en fin, det næste skaber den sig åndssvag ved 150 i ping.

#1
Jeg har også en mikroovn og der har jeg ikke haft nogen problemer når jeg bruger den. Stadig stabil ping uden at den reconnecter eller noget som helst.
Heller ikke ved brug af alm ovn eller el-keddel eller andre elektriske køkkenting har jeg oplevet nogen form for problemer.
Det lyder bare til at du har været uheldig med dit AP/Router.

Jeg tror, at i begge har været så uheldige at have haft en dårlig trådløs router.


mbm
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2007 15:13:38
Svar/Indlæg:
3746/627
Jeg har aldrig oplevet problemmer


CrazyEyes^DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2007 15:14:29
Svar/Indlæg:
2388/52
Så er jeg altså ikke den eneste der ikke har haft problemer ved at surfe/downloade (og nej ikke ulovlige ting..)/tjekke mail eller spille over nettet.


Holst
 
Overclocker
Tilføjet:
30-10-2007 15:20:30
Svar/Indlæg:
209/8
Jeg har dog aldrig haft nogle problemer med mit trådløse netværk. Det virker ud i haven, inde hos naboen og selvfølgelig i huset..

Så tror det er noget af dit hardware.. ?
Jeg mister aldrig forbindelsen på mit. selvom der har været 4 forskellige trådløse enheder på af endten stadionær, media-center eller bærbar..

Så lige umiddelbart ville jeg sige det virker til noget !
Det bruges da også i industrien. Det bruger vi ihvertfald. Programmering over trådløs istedet for hard wirering.


#7
kb
 
Superbruger
Tilføjet:
30-10-2007 17:21:40
Svar/Indlæg:
181/32
det komemr ufatteligt meget an på hvilket udstyr man har. men som hovedregel bruger jeg ofte det trådløse til at surfe på, tjekke mails osv, men skal jeg anvende bittorrent eller spille sker det via kabel.