jeg har så tværtimod ingen problemer med at spille over trådløst net, overhovedet!
jeg har spillet ovet trådløst net i knap et år nu og er mildest talt glad for, at jeg ikke skal have et netkabel fra min bærbare på sofabordet og hen til routeren. og ja, det er også muligt at spille på en bærbar, også over trådløst. så de gamle myter der påstår, at man ikke kan spille på en bærbar eller over trådløst passer ikke. Jeg har den NetGear router som bliver sendt med TDC WebSpeed (ja jeg ved godt det har fået nyt navn).
Jeg har ingen udfald på den tråsløse linie, sidder ca. 5 meter fra den, nogle gange 10. Dog stadig ingen problemer.
Jeg har stadig en ekstremt stabil ping. Jeg vil vove at påstå, at man ikke rigtigt kan mærke forskel når man spiller Firs Person Shooter spil, sådan rent ping mæssigt eller de der andre fornemme betegnelser som choke (som jeg stadig ikke aner hvad er).
Du skal bare have fat i en trådløs router der er stabil nok.
Jeg har også haft en Hawking 54G router som også var ret stabil ping mæssigt, dog genstartede den sig selv en del gange på en dag, men udover det var den god.
MEN! der findes også dårlige trådløse routere.
Bare se på min kærestes, når jeg har min bærbare med der, kan jeg godt opgive at spille online. Det ene sekund er ping'en fin, det næste skaber den sig åndssvag ved 150 i ping.
Jeg har også en mikroovn og der har jeg ikke haft nogen problemer når jeg bruger den. Stadig stabil ping uden at den reconnecter eller noget som helst.
Heller ikke ved brug af alm ovn eller el-keddel eller andre elektriske køkkenting har jeg oplevet nogen form for problemer.
Det lyder bare til at du har været uheldig med dit AP/Router.
Jeg tror, at i begge har været så uheldige at have haft en dårlig trådløs router.