Medie Center delen køre trægt på Vista.

Media Center d.  30. oktober. 2007, skrevet af Blue*
Vist: 387 gange.

Blue*

Overclocker
Tilføjet:
30-10-2007 16:26:12
Svar/Indlæg:
223/33
Installerede Vista Home Premium igår på min htpc., og det kører egentlig fint nok, så fint som Vista nu engang kører.

Men når jeg starter Windows Media Center delen, så køre det voldsomt langsomt og jeg kan slet ikke bruge det.

Er det mon min HW. der ikke kan køre lige netop DEN del af Vista?

Har:
Bundkort: K9AGM2-FIH. 690G/ATI SB600 (har, mener jeg 128MB. RAM gfx. onboard)
CPU: AMD Athlon64 X2 3800+
RAM: Kingston 2x1024 MB DDR2, PC4200 DDR2-533

Venligst
NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2007 16:45:15
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Er Aero aktiveret? Hvis ja, så prøv lige at slå det fra og set om ikke det hjælper lidt.

dsf

Superbruger
Tilføjet:
30-10-2007 20:16:04
Svar/Indlæg:
127/111
sjovt jeg synes faktisk også at Vista er lidt langsom i det - som om den står og "koger" lidt!??

har også 2x1Gb ram og nyt bundkort/CPU så HW skulle være i orden.....
hvad er Aero og hvad hvor slår man det fra/til henne??

Blue*

Overclocker
Tilføjet:
31-10-2007 01:18:25
Svar/Indlæg:
223/33
Nej Aero var/er ikke slået til, prøvede dog lige at slå det til og fra et par gange bare for at se om der var forskel, men desværre ikke.

Synes den er kæmpe underlig den Vista jeg har, den koger og loader i en trilliard år ved genstart fx., og hvad sker der med den irriterende sikkerhed HELE fucking tiden.. jajaja jeg vil gerne tillade det og det og det og det program at køre, jeg har jo ffs selv lige klikket på det :s ARGHH.. Er måske bare lige en lille smule træt af Vista.. lol.

Jeg prøvede også at køre med et seperat grafikkort, men det kunne den slet ikke finde ud af, den frøs hele tiden under installationen af det.

Såååh.. hej hej Vista, vi ses om et par år 🤣 jeg droppede det igen og heldigvis var det bare en kopi jeg lige fandt på PB. for at prøve det, for det skod nægter jeg fandme at betale penge for (endnu).. har da SLET ikke tålmodighed til det, selvom jeg er sikker på at hvis man gider, at man kan få det til at køre anstændigt.

Aero er noget fancy noget med at man kan gøre "vinduerne" transparente og noget, og en masse andet og lidt til lir. :) Ej måske en anden skulle forklare det, er en smule overtræt nu :D lol

-
Blue

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
31-10-2007 09:00:44
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #3

Det er blot fordi, jeg har faktisk en compuer meget lig din, samme mængde ram, grafikkort, eneste store forskel er harddisk og CPU. Men din er hurtigere end min, og mit Vista kører faktisk flydende (m. Aero), også med MedieCenter 😲

Blue*

Overclocker
Tilføjet:
31-10-2007 17:09:58
Svar/Indlæg:
223/33

😲 ohh okaay.. hm.

Jamen jeg ved ski ikke hvad der kan være galt, jeg prøvede som sagt at slå Aero til og fra uden der var nogen forskel. Men jeg prøvede også lige nu her at starte Windows Media Center delen op umiddelbart lige efter puteren var startet, og der kørte den forbavsende godt. Det er først efter noget tid at den begynder på det skod der. Har også lagt mærke til at den loader og loader i en evighed inden den så at sige er færdig med at indlæse alle programmerne erfter en ganstart fx., ja eller bare en opstart, så noget kunne jo tyde på ar den loader SÅ meget og har gang i SÅ mange programmer (selvom jeg nu kun lige har det der skal være, har lige install. Vista jo) at den kokser, da bare mystisk at det kun lige er DEN del der køre dårligt, eller?

Måske skulle jeg lige prøve at gen-installere det, det bliver så bare ikke lige med den kopi, da jeg lige fandt et Trojan bæst i den.. ups.. så kan man lære det.. hehe.

dsf

Superbruger
Tilføjet:
04-11-2007 16:20:31
Svar/Indlæg:
127/111
synes jeg har mange at de samme symptomer som dy beskriver, især med at den næsten konstant står og læser/skriver på HDD. nu har jeg slået "systemgendannelser" fra og synes ikk den læser/skriver NÆR så meget.

der imod har jeg problemer med at kopi og LAN, når jeg skal henter/gemme noget fra min NAS, Synology, så sker det KUN med 1.6Mbit/s, max 6Mbit/s. i realiteten sku det jo kører "100Mbit/s"??!

Blue*

Overclocker
Tilføjet:
04-11-2007 18:59:02
Svar/Indlæg:
223/33
Ved ikke hvad det burde køre, men synes da nok at det burde køre hurtigere end max. 6Mbit/s.

Jeg har simpelhent valgt af installere alm. home XP. igen på HTPC'en, jeg skal jo også KUN se film på den og sårn lidt, og om der er MCE. eller lign. på puteren eller ej gør jo ikke filmen bedre, hverken af kvalitet eller underholdningsmæssigt og det er jo afgørende vil jeg mener. Kan godt se det smarte i MCE. og lign. programmer, men så er det hellere ikke mere smart.

Så sårn fiksede jeg problemet.. /delete Vista 🤣

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2007 21:22:11
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #6

Hvis du kun streamer, så er det ikke meget usandsynligt, at det "kun" sker med 1.2-6 mbps.

dsf

Superbruger
Tilføjet:
04-11-2007 22:18:12
Svar/Indlæg:
127/111
nej det er hvor jeg laver en "kopi" eller "klip" den kører så langsomt.