Amd og asus 8 cores. på mobo

Diverse d.  30. oktober. 2007, skrevet af razztorback
Vist: 215 gange.

razztorback

Superbruger
Tilføjet:
30-10-2007 20:48:46
Svar/Indlæg:
22/13
Jeg så film klip af test og lir på you tube.

Det handlede om amds quad core på asus Socket F bundkort.

Er det rigtigt man kan sætte Quad cpu over på deres bundkort da de socket F fra asus læser jeg køre dual .

Forvirret er jeg selv blevet. men det kan da kun blive mega vildt med 8 core på et mobo. så ønsker jeg bare quad SLI kommer på markede :D :)
Kasseren

Elitebruger
Tilføjet:
31-10-2007 12:49:22
Svar/Indlæg:
1814/48
Bundkortet Asus L1N64-SLI WS har som det eneste QuadFx bundkort(det du har set på Youtube) været på markedet i omkring et år og ja det skulle være muligt at sætte to Phenom FX processorer(med fire kerner hver) på kortet. Med hensyn til Quad SLi har kortet faktisk også muligheden for fire nVidia grafikkort i SLi.

Bundkortet blev aldrig den store succes, da det hurtigt viste sig at en enkelt Intel Quad sagtens kunne slå det i processorydelse, selv med AMDs kraftigste processorer og så det faktum at de processorer der skulle bruges var af Fx typen(i den specielle socket) som var rimeligt højt prissat.

Så vidt jeg ved har AMD ingen planer om at lancere andre to processors chipset, men de har snart et på vej AMD 790Fx der vil understøtte 4 grafikkort i Crossfire(eller Quadfire som de kalder det) og en enkelt AM2+ processor. Mht. til det nye chipset ser jeg kun en grund der giver den lidt eksistensberettigelse, hvis man vil bruge det til dette http://uk.youtube.com/watch?v=...