-> #36
Jeg ville nu ikke vælge at kalde den for elendig. Jeg vil gerne se en face-to-face test. Men jeg kan læse tallene, og ville ud fra dem være tilbøjelig til at give dig ret. Men (der er altid et men), jeg har, som du selv påpeger, netop haft gode erfaringer med K6'erne (1,2 og 3).
Jeg er klart af den overbevisning, at 1 og 3 var knap så innovative som 2'eren var det. Jeg kan ikke bygge det på andet end min personlige erfaring, hvilket også er grunden til at jeg stoppede min argumentation, i og med de tal du fremviser er gode modargumenter. Jeg havde bare ikke noget forsvar parat, og så i stedet for at jeg bevægede mig ud i en omgang mundhuggeri, valgte at klappe i.
Jeg vil dog, igen - baseret på personlig oplevelse, mene at K6-II'eren var bedre end den test du fremviser.
Jeg husker det mest på, at jeg havde en K6-II 400 MHz, da min kammerats forældre købte en Pentium II 450 MHz. Vi havde begge købt et Voodoo II kort (12 MB begge), og jeg syntes at spil kørte bedst på min. Grunden jeg til at forbeholder mig CAD programmerne er, at hans far netop brugte CAD, og det kørte rigtig godt på deres maskine. Men jeg følte lidt, at spil kørte bedre på min.
Vi spillede, dengang, mest disse spil:
Midtown-Madness (1 & 2)
SouthPark
QuakeII
Half-Life
- jeg kan ikke rigtig huske hvad vi ellers spillede. Men vores maskiner var stort set ens, endda RAM mængde, med den eneste store forskel, at han havde Intel og jeg havde AMD.
Jeg ville ikke kalde AMD K6-II'eren for direkte elendig. Men det kan også skyldes min subjektive holdning til produktet der måske grunder ud i, at jeg har nogle nostalgiske forbindelser til det 😳