Nogle som har listen "20 ting man ikke skal spørge sin it mand om?" (FUNDET!!!)

Hyggehjørnet d.  31. oktober. 2007, skrevet af Cyberguyen
Vist: 698 gange.

Cyberguyen
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-10-2007 09:01:24
Svar/Indlæg:
611/26
Jeg har engang haft en joke, som var en liste med 20 ting man ikke skulle spørge sin system administrator om...

Der skulle vel ikke være én herinde som har den liggende? 🙂
Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-10-2007 16:30:02
Svar/Indlæg:
4230/89
har desværre ikke lige den, men har den her:

---------------
Fader Vor EDB
Fader vor, du som er i datamaten
Helliget vorde dit operativsystem
Komme dit flerbrugersystem.
Ske din vilje på skærmen,
således også på printeren.
Led os ikke i systemfejl,
men fri os fra de lange svartider.
Giv os i dag vort daglige udskrift,
og tilgiv os vore tastefejl,
selvom vi ikke tilgiver programfejl.
Thi dit er systemet,
og magten over brugerne
i al evighed
"ENTER"
---------------------


Claus35
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-10-2007 18:52:11
Svar/Indlæg:
5410/123
😲 😀 🤣 Fuck er jeg totalt væk!!! Fuck det er humor, og SO true !!!


Tahiti
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-10-2007 18:54:02
Svar/Indlæg:
2676/147
hahaha, NICE ! ❤

-Tahiti


brainiac
 
Overclocker
Tilføjet:
31-10-2007 19:01:37
Svar/Indlæg:
840/10
1# najs nok


Eskimow
 
Overclocker
Tilføjet:
31-10-2007 20:33:38
Svar/Indlæg:
431/38
WTF 😲
minder næsten om "googleism"

#0 har du prøvet google?


Mr.
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-10-2007 20:34:56
Svar/Indlæg:
4107/224
#5 Jeg har, og kunne ikke finde noget


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-10-2007 20:42:55
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Eller så kan vi da lave vores egen. Fandt den her ved første hit på Google: http://www.pcadvisor.co.uk/new...

-> #1

Den er genial! 🤣


Eskimow
 
Overclocker
Tilføjet:
31-10-2007 20:49:25
Svar/Indlæg:
431/38
#7 jeg lægger ud med det første:D

Hvad hedder din chef?


Cyberguyen
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-10-2007 21:19:10
Svar/Indlæg:
611/26
Jeg har fundet den selv 😲

Her er EDB-afdelingens ny vejledning til brugerne:

1. Når vi siger vi kigger forbi, lav logoff af PC'en og gå til kaffe. Det er intet problem for os at få adgang til, og huske 1500 netværks passwords.

2. Når du ringer og vil have flyttet din computer, skal du sikre dig at den er begravet under tonsvis af postkort, baby billeder, udstoppede dyr, tørrede blomster, bowling trofæer og madopskrifter. Vi har ikke selv et liv, og vi bliver dybt rørt, når vi får et glimt af dit liv.

3. Når vi sender vigtig Post og fortæller om vitale informationer, kan du roligt slette posten - omgående og uden at læse den. Vi checker sikkert bare fordelingslister.

4. Når vi spiser frokost ved skrivebordet, kan du roligt forstyrre os med dine problemer og forvente omgående løsninger. Vi er skabt for at servicere, og vi er altid parate til at løse computer fejl.

5. Når vi henter koldt vand, får en cigaret eller deltager socialt, er vi også klar til tekniske spørgsmål. Den reelle årsag til disse menneskelige aktiviteter er, at vi tilbyder os for folk uden e-mail og telefon.

6. Send os alle vigtige postmeddelelser med STORE BOGSTAVER. Mail-serveren opfatter disse som haster og leverer dem EXPRESS til modtageren.

7. Hvis fotokopieringsmaskinen, telefax'en eller kaffemaskinen ikke virker, så ring til os. Der er sikkert en eller anden form for elektronik i den!

8. Hvis der er noget galt med din hjemme PC, smid den på en ledig stol, uden navn, uden telefonnr., uden fejlbeskrivelse. Vi elsker et rigtigt godt mysterium.

9. Når vi forsøger at guide dig gennem problemer via telefonen, læs i avisen imens. Vi forventer ikke DU skal gøre noget. Vi snakker bare med os selv.

10. Når der tilbydes uddannelse i kommende systemer - bare glem det. Vi er her stadig, når du skal have personlig undervisning.

11. Hvis printeren ikke virker. Så send jobbet mindst 20 gange. Det er et kendt problem at printjobs forsvinder i det store kosmos uden forklaring.

12. Hvis printeren fortsat ikke virker efter 20 jobs, send da jobbet til samtlige printere. Der er sikker en af dem som stadig virker.

13. Undgå at bruge On-line Hjælp. Det er kun for komplet idioter.

14. Hvis du går på aftenskole og får edb-undervisning, må du gerne opdatere diverse drivere i din egen og afdelingens maskiner. Vi er taknemmelige for at få lov at fejlrette i timevis efter du er gået hjem.

15. Når du får hjælp midt i frokostpausen, kan du roligt indtage din frokost for næsen af os. Vi arbejder bedst lettere udsultet og sløvet.

16. Sig aldrig tak for hjælpen. Vi er helt tilfredse med "det får du jo din løn for!"

17. Når vi spørger om der er installeret nyt på din maskine, så lyv. Det vedrører kun dig, hvad du har på din maskine.

18. Hvis kablet til din mus konstant vælter billedet af din hamster, kan du roligt lægge kablet under PC'en. Kabler er skabt til store belastninger og skarpe kanter.

19. Hvis mellemrumstasten ikke virker, er det sikkert en opdatering som er årsagen. Tastaturer virker nemlig bedst fyldt med kagekrummer, clips og spildt kaffe.

20. Hvis en meddelelse spørger om "du er sikker?". Tast omgående Enter. Hvis ikke du var sikker, ville du vel ikke være i gang med det!

21. Fortæl os bare, du ikke ved noget om det "computer-lort". Vi elsker, når det behov du har for vores professionelle kunnen, benævnes som "lort".

22. Når du skal have skiftet toner i din printer, kan du roligt tilkalde os. Det at skifte toner er en ekstrem kompleks teknisk opgave. Hewlett-Packard anbefaler at dette kun udføres af højt uddannede personer - som fx. Atomfysikere.

23. Når noget er galt med din computer, så få din sekretær til at tilkalde teknisk hjælp. Intet er mere spændende end at tale med en, som end ikke ved hvad der er problemet.

24. Hvis du modtager en 30 Mb film klip, kan du roligt sende den videre til samtlige i virksomheden. Vi har rigelig med plads på vores mail-servere.

25. Overvej aldrig at opdele store udskrifter til flere mindre print-jobs. Gud forbyde om en anden slap ind i køen med et enkelt lille haster job.

26. Når du møder en af os i Føtex lørdag eftermiddag, er du også meget velkommen med spørgsmål. Vi arbejder 24 timer i døgnet, 7 dage om ugen, 365 dage om året.

27. Hvis din søn er computer studerende, lad ham bare bruge din kontor PC'er til sine projekter. Vi er gerne behjælpelige når hans piratkopi af Visual Basic 6.0 får vores sql-databaser til at gå ned.

28. Husk at det er en utrolig hjælp for os, hvis du kan fortælle os, at en eller anden sidste gang bare gjorde "et-eller-andet og så virkede det". Denne oplysning er nøglen til alt.

29. Hvis du medbringer din private PC, så vi kan fejlrette den, skal du huske at fortælle os, hvor meget det haster, af hensyn til dine børns behov for igen at kunne spille 'DOOM 2'. Vi skal nok klare det omgående i vores fritid, som jo også afvikles på kontoret. Enhver ved jo, at vi alligevel bare sidder og surfer på Internettet.

30. Du er meget velkommen til at downloade og installere programmer fra internet. Hvis ikke det virker - eller helt smadrer din kontormaskine, er det sikkert alligevel ikke noget værd.

Håber i fik noget ud af den 🙂


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-10-2007 21:31:32
Svar/Indlæg:
4230/89
haha, nice nok.. 🤣


MazdaMadsen
 
Moderator
Tilføjet:
31-10-2007 21:34:59
Svar/Indlæg:
5039/109
#9, fuck hvor fedt. Den skal helt sikkert op og hænge på vores værksted.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-11-2007 01:13:01
Svar/Indlæg:
23132/740
... gid jeg kunne finde den ordbog vi lavede, da jeg stod i forretning.

-> #9

Der kunne tilføjes yderligere punkter som:

31: Vores viden og ekspertise sidestilles totalt af din søn som: "Normalt lige kan ordne den slags, men han kunne altså ikke finde ud af det" - i og med, at reinstallation/systemgendannelse redder dig fra add-ware og andet irriterende gøjl, som følge af hyppige besøg på lødige internetsider.

32: Vi er klar til, at du intet ved om computere, og derfor forventer at vi ud fra fagter, lyde og sure miner 112 % er med på hvad problemet er med din "Any-key".

33: Nej, det hjælper ikke at udskrive pop-ups fra nettet, og smide dem i papirkurven (ved siden af din "desktop")!

34: Bliv ej sur, hvis dit Teknisk Administrative Personale svarer dig med: "Det er fordi du har Windows". Vi ved godt, at 90 % af Jordens computerbefolkning anvender dette styresystem, men vi er bedst kendt med Linuxdistributioner, og du forventes ligeledes at kende dette system til bunden.

35: PC-kørekort, er IKKE et rigtig kørekort.

36: ... der var en grund til, at kurset til "Tænd og sluk".

37: Efterlad altid computeren, uden en seddel med div. information, som f.eks. brugernavn og password. Det samme gælder din "private" laptop, som firmaet har stillet til rådighed.

38: Hvis vi siger at computeren ikke kan køre spil, men er rettet mod kontorbrug, er det naturligvis blot en joke. Lad os om problemerne, og lad være med at gå i Merlin og spørg hvorfor 'Sims 2' og 'Doom 3' ikke vil køre i højeste opløsning og detaljegrad.

39: DVD-ROM er naturligvis det samme som CD-ROM. De ligner hinanden, og man foranlediges til at tro, at ens computer også har DVD-drev. Men det gælder ikke 'Blinkende Lygter', i formatet *.avi med fixet "DivX". Så når vi spørger om du kan se film på computeren, mener vi DVD-film, og ikke back-up film.

40: Computere der lugter af nikotin er det bedste vi ved. Især når der er 30 af dem på værkstedet. Det Teknisk Administrative Personale består alle af ikke-cola-drikkende og ikke-rygere. Så vi elsker passiv rygning, især når Niels prøver at holde op.

41: Der er intet der spreder mere humør, end mangelen på forståelse for reperationstider. Det giver hverdagen lidt krydderi.

42: Vi har naturligvis lukke for Kazaa, WinMX, div. Torrents, udelukkende for at irritere dig. Vi anser det også for langt mere praktisk, at anvende firmaets åbne 100 mbit forbindelse, i stedet for din egen private 10 mbit CyberCity. Vi sender regningen fra RIAA til dig i stedet.

43: Vi har efter mange henvendelser besluttet at inbefatte, at USB ikke er så universel som mange af jer tror.
Til Henning fra bogholderiet: Kom ned med din computer, vi kan forstå på din henvendelse, at Pia har forsøgt at få sin iPod til at fungere på din computer.
Til Pia fra regnskab: Universal Serial Bus, ja. Men vend stikket fra din iPod rigtigt næste gang. Vi har vedhæftet et PDF-dokument hvori man kan se illustrationerne ang. montering af iPod på firmaets udstyr.


44: Vores SPAM-filter er rigtig elendigt, og I kan gøre os en rigtig stor tjeneste ved at klikke på alt indhold i mails fra folk I ikke kender. Det belaster ikke vores servere eller netværk, og er ikke skyld i nedetider og lang responstid på div. pornosider.
Der kan anbefales: http://www.blackdicksinwhitech... , http://www.whiteorgie.com , http://www.cyberporn.dk , http://www.chickswithdicks.dk , http://www.rickeymartinshemale... og til sidst http://whitehouse.org

45: For en udførlig liste af hjemmesider med skadeligt, men meget sjovt indhold kan I henvende jer til Betinna fra receptionen. Hun sidder ligeledes inde med gode sider ang. læge/medicin og sygdomme, samt http://www.detkloerpaakaeppen....

46: Vores administrator er på orlog, I bedes derfor henvende jer til ham, da vi er fuldt ud overbeviste om, at han vil blive glad for en lille hilsen, nu hvor hans kone er nedkommen med barn nr. 4, som i øvrigt har kolik og arp.

47: Vi indberetter naturligvis ikke usædelig opførsel på firmaets netværk til chefen. Den lille hemmelighed bliver mellem alle de ansatte og det tekniske personale.

48: Den tid vi er tilrådig, skal naturligvis modsvare den tid hvor I skal have hjælp til at hente materiale vedr. firmajulefrokosten. Som en generel note kan tilføjes: http://www.bowlnfun.dk - samt, http://www.stipperkongensspire... - til dem der er glad for de helt unge piger (Carsten fra Research).

49: Ingen spørgsmål er dumme, der er kun flabede svar. Og nej. Vi har ikke hørt dem før, og I bedes derfor ignorere memo'et, disclaimeren, mailen vi sendte ud i sidste uge, samt den generelle FAQ-liste, som er at finde nederst på den obligatoriske forside. Vi er dog af den forståelse, at de fleste af jer har erstattet den med arto/jubii-chat, og vi bringer her et direkte link: http://www.rtfm.com -> Gå ind under: "f40", og læs listen igennem. Søgefunktionen er blot en lille ting vi har leget med, og bør derfor ikke benyttes. Så se blot bort fra dén.

50: Beslutningen om at vi bruger Intel frem for AMD ligger fast, og I bedes lade være med at sende mails fra Komputer for Alle, Data Tid og Fotokritik.dk (!), om hvorfor vi skulle vælge AMD næste gang.

Med venlig hilsen
Det Teknisk Administrative Personale (TAP), samt ledelsen.

PS.: Der kan komme yderligere punkter, så I er ikke forventet at gennemlæse denne mail. Vi kedede os bare...


RasmusAnden
 
Superbruger
Tilføjet:
01-11-2007 08:42:42
Svar/Indlæg:
880/67
Haha fun nok! 🤣


brainiac
 
Overclocker
Tilføjet:
01-11-2007 10:19:05
Svar/Indlæg:
840/10
rofl