Det du snakker om, er Catalyst Control Panel - ikke driveren til kortet. Bruger du bare driveren og ATi Tray Tools f.eks, så har du et lille ikon i systray som er SÅ MEGET mere brugbart end alt hvad nVidia kan diske op med.
Følgende er kun relateret til CCC, og er derfor ikke relevante som sammenligning:
Den starter når man beder den om det, ikke 5 min efter.
Den loader ikke alle mulige shite services som skal starte med xp, fordi eller drossler kortet ikke op.
Man kan disable processerne, uden at få fejlboxe ved startup.
Den kræver ikke dotnet, og flipper ikke skråt over hvis det ikke er der.
Og så siger du : Den fylder ikke 90mb, men 40mb.
Aha... nVidia driveren fylder ellers 43,1mb og nTune som er nødvendigt, fylder så 40,9mb - ialt 84mb.
Driveren til ATi kort fylder 14mb og ATT fylder 1mb.... 🙂
Men ja CCC pakken fylder 34mb.... (Hvor blev de 90 af?)
Men anyways - nVidia kontrolpanelet burde bare være i klassisk look i stedet for at prøve at efterligne CCC forgæves - for det har kostet overskuelighed og åbenbart også funktioner.
Og hvor er min refreshlock i driverne som der var før??
"Custom resolutions" kan jeg ikke bruge til en dyt - for den bruger bare tidligere refreshrate som er 75 selvom jeg vil have 100 når jeg skifter til 1280 x 1024 i 32 bit.
Jeg skifter ikke min CRT skærm før det er tvingende nødvendigt - og uanset hvad, er der en verden til forskel med tearing på en fladskærm om den kører 60 eller 100hz - så det ville stadig være nødvendigt.